Investiție majoră pentru modernizarea "coloanei vertebrale" rutiere a Constanței

2446
Investiție majoră pentru modernizarea

Articole de la același autor

După Bulevardul Alexandru Lăpușneanu, administrația publică locală întocmește documentația pentru reabilitarea și modernizarea a două artere rutiere importante ale Constanței. Este vorba despre Bulevardul 1 Mai și Șoseaua Mangaliei. Schimbările vor fi semnificative, afirmă primarul Decebal Făgădău: va fi înființată o bandă dedicată transportului în comun, vor fi reconfigurate intersecțiile și vor fi mai multe spații verzi. 


Constanța este un oraș aglomerat, cu un trafic rutier infernal, indiferent de ora zilei, cu prea puține locuri de parcare. De spații verzi, nici nu mai trebuie să menționăm! De aceea, a subliniat în repetate rânduri primarul Decebal Făgădău, este nevoie de proiecte prin care să fie îmbunătățită mobilitatea. Iar atenția administrației publice locale s-a îndreptat, în primul rând, spre "coloana vertebrală" a orașului: B-dul Alexandru Lăpușneanu și, în continuarea acestuia, B-dul 1 Mai și Șos. Mangaliei. "După tronsonul de la Trezorerie până la Păpădie, la intrare în Mamaia, prezentul proiect vizează tronsonul de la Trezorerie până la sensul giratoriu dinspre Cumpăna", a explicat primarul Făgădău. 


Astfel, în ședința de vineri, 28 februarie, consilierii locali au votat în unanimitate proiectul de hotărâre privind aprobarea proiectului "Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, zona Bd. 1 Mai – Șoseaua Mangaliei" și a cheltuielilor aferente. Concret, este vorba despre un proiect de hotărâre care vizează o ultimă modificare, potrivit primarului Făgădău, preliminară semnării contractului pentru alocarea sumei de 70 de milioane de lei, din fonduri structurale. 


"Pasajul de la Abator nu îl folosește nimeni!"
Modificările pe care și le-a propus administrația locală, pentru cele două artere paralele, sunt semnificative: modernizare, resistematizare rutieră, bandă dedicată pentru mijlocul de transport în comun și benzi de dreapta la intersecțiile importante, pentru decongestionarea traficului. 


"Banda dedicată transportului în comun va fi discontinuă, pe tronsoanele unde lățimea bulevardului și relaționarea cu țesutul rutier existent ne va permite acest aspect. De exemplu, nu poate fi realizată bandă dedicată pe podul de la Doraly", a explicat Decebal Făgădău. 


În cadrul proiectului de modernizare, va fi analizată mai bine și situația pasajului din zona Abator. Un pasaj pe care, așa cum a punctat edilul municipiului, nu îl folosește aproape nimeni. "Vom face o numărătoare, să vedem exact câte persoane folosesc acest pasaj. Pentru că toată lumea vede când este murdar, dar nu îl folosește nimeni! În schimb, toată lumea din zonă cere treceri de pietoni", a mai afirmat primarul. 


Ce soluție a propus Făgădău


În cadrul proiectului, și intersecția dintre Șos. Mangaliei și strada Caraiman va suferi modificări. În ultimii ani, în intersecția respectivă au avut loc numeroase tamponări și accidente rutiere ușoare. Incidente cauzate de nerespectarea regulilor de circulație, a priorității de dreapta sau de faptul că mulți "forțează" intrând în intersecție. Tocmai de aceea, în repetate rânduri, oamenii din zonă au solicitat realizarea unui sens giratoriu.


Acest sens giratoriu nu se va realiza, a subliniat Decebal Făgădău. "Oamenii pot solicita orice, dar trebuie să fie respectate prevederile legale, nu doar oportunitatea. Cunoaștem situația, atât eu, cât și Poliția, doar că nu este posibilă amplasarea unui sens giratoriu. Ne aflăm într-o zonă dificil de încadrat în Codul Rutier", a afirmat primarul. În schimb, intersecția va fi decongestionată prin realizarea de benzi pentru virajul la dreapta. Astfel, investitorul care reabilitează fostul abator are deja trasată "sarcină" de la administrația publică locală să realizeze o astfel de bandă. 


"Separăm fluxurile rutiere, găsim soluții alternative. Totodată, au fost purtate discuții cu toți proprietarii din zonă, cu service-urile, cu dealerii auto, cu Direcția de Sănătate Publică, toți au fost întrebați ce intenții au. Toată zona a fost luată la pas, au fost analizate planurile urbanistice care sunt în elaborare, s-au purtat discuții pe baza planurilor urbanistice în intenție. De asemenea, am făcut controale, au fost depistate terenuri neîngrijite, imobile abandonate, au fost aplicate amenzi", a mai afirmat primarul Decebal Făgădău. 


Pe de altă parte, edilul a subliniat că nu poate oferi un termen la care cele două tronsoane vor avea o nouă înfățișare. Este un proces de durată, e cert!


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4368 secunde