Învineţiţi de frig şi fără apă caldă, constănţenii au ajuns în pragul disperării!

35934
2

Articole de la același autor

Zi de zi, zeci de familii din municipiul Constanţa dârdâie de frig în apartamente şi nu au apă caldă ca să se spele. Toată această situaţie este generată de lucrările de modernizare a reţelei de energie termică, ce i-au adus, pur şi simplu, în pragul disperării pe bieţii oameni. Mămicile cu copii mici se plâng că li se învineţesc buzele de frig celor mici şi că sunt nevoite să-i îmbrace foarte gros şi să-i învelească, uneori, chiar şi cu câte două pături în timpul somnului.

În prezent, cartiere întregi din oraş suferă din cauza lipsei apei calde şi căldurii, situaţie de nedorit pentru nimeni, mai ales acum, în timpul sezonului rece. Atunci când vine apa caldă sau căldura este motiv de bucurie pentru toată lumea, dar când caloriferele sunt mai reci ca vremea de afară, atunci este jale. Iar şosete groase în picioare, iar pulovere pufoase care să ţină de cald…Din păcate, foarte mulţi constănţeni se află în această situaţie. Din când în când, au câte o zi, două agent termic, se încălzesc şi ei un pic, apoi, iar trebuie să pună şuba pe ei ca să nu îngheţe în propriile case. „Nu e săptămână fără apă caldă sau căldură. Când ţi-e lumea mai dragă, se opreşte apa. Ca să ne putem spăla, suntem nevoiţi să încălzim mereu apă, ceea ce nu este deloc normal. În urmă cu trei zile, nu am avut căldură şi toţi cei care nu au centrală în apartament au făcut frigul în casele lor. Ieri, în schimb, am rămas fără apă cald, şi uite-aşa ne chinuim de câteva săptămâni”, ni s-a plâns Raluca M., din cartierul Tomis Nord, o cititoare care a sunat la redacţie.



Un alt cititor, Paul S., ne-a declarat că părinţii săi nu au avut bani de centrală şi din toamna anului trecut suferă din cauza lipsei apei calde. Ca „bonus”, şi caloriferele sunt bocnă, precum congelatorul, motiv pentru care bătrânii răcesc constant şi dau sute de lei pe medicamente‚ pentru a-şi reveni. „Va răspunde vreodată cineva pentru această nesimțire? Este inuman să nu ai strop de căldură iarna şi să nu te poţi spăla pentru că nu este apă caldă”, a precizat, la rândul său, Ionica R.

Disperarea i-a împins pe mulţi cetăţeni să facă reclamaţii inclusiv la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa, cu speranţa că poate aceştia îi vor ajuta în vreun fel. Din păcate, CJPC-ul nu poate decât să verifice temperatura apei calde/ agentului termic la plecarea din punctul termic şi la punctul de separare/ delimitare a instalaţiei de furnizare către utilizatori.





Toate sesizările sunt verificate

„Dacă temperaturile corespund cu cele declarate în contractul de prestare servicii înseamnă că furnizorul respectă condiţiile contractuale. În cazul în care consumatorul reclamă că nu are căldură sau apă caldă, în condiţiile în care furnizorul respectă temperatura, înseamnă că este o problemă cu instalaţia proprie şi remedierea cade în sarcina consumatorului (conducte sau calorifere colmatate). Avariile/ întreruperile în furnizarea agentului termic trebuie aduse la cunoştinţa consumatorilor prin intermediul site-ului propriu sau prin mijloace de comunicare mass-media”, a precizat comisarul şef adjunct al CJPC, Ecaterina Scînteie. În plus, a adăugat că, anul trecut, au avut 14 documente de control încheiate în urma cercetării unor petiţii. Desigur, şi anul acesta, au verificat temperatura agentului termic în diferite puncte termice arondate locuinţelor consumatorilor care reclamau temperatura scăzută.



În 2023, sesizările pe care Protecţia Consumatorilor Constanţa le-a primit, 11 la număr, reclamă aceleaşi probleme, lipsa apei calde şi a căldurii. „Am trimis echipe pentru a se verifica reclamaţiile, împreună cu un reprezentant de la Termoficare Constanţa, la diferite puncte termice, la blocurile celor care au sesizat astfel de situaţii. S-a mers şi în casele oamenilor. În unele cazuri, a trebuit să se umble la instalaţiile din apartamente. Până acum, am avut reclamaţii din zona Casei de Cultură, de pe aleea Violetelor, de la Asociaţia de proprietari nr. 232, pe strada Miron Costin etc. Toate petiţiile sunt verificate, pentru a se afla dacă întreruperile sunt din cauza unor lucrări, avarii sau alte motive, dar eu pot doar să verific dacă temperatura agentului termic este ceea ce-i precizat şi corespunde cu ceea ce este semnat în contract cu consumatorul. Dacă apa pleacă din punctul termic şi ajunge până la scara blocului cu temperatura care este menţionată în contract, nu mai avem ce să facem, nu este în competenţa noastră”, a declarat comisarul, pentru „Cuget Liber”. 



Comentează știrea

Un cetatean
23 februarie 2023
Umilinta

Prin ce am trecut și trecem din august anul trecut, întrece orice inchipuire. Un oraș în mizerie, praf, gropi, străzi denivelate, frig în case, lipsa apei calde, aproape integral de anul trecut, minciuni peste minciuni cu termene ignorate total. Nu mai e nimic de spus : Cta este un oraș în deriva, împuțit și necivilizat. Cineva trebuie sa plătească umilința și hartuirea cetățenilor nevinovati, care plătesc un preț asemănător starii de razboi. O rusine, o imensa nepăsare și incompetenta ale primăriei și consiliului local. Încă asa ceva nici comuniștii nu au indraznit.

Constantin
24 februarie 2023
erorile celor ce se substituie neamului

Dacă au preferat sa voteze "legumicultorii varzari", care au stricat toată Constanta (spatii verzi, urbanism de calitate, inclusiv transportul electric (doar ei sunt cocologi)), sa nu se vaite!!! Suportam cu toții, deși platim integral consumul propriu plus "pomana primita de ei!!"

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.041 secunde