LIVE TEXT. RESTO: „Turismul a rămas în continuare cenușăreasa economiei naționale”

1777
LIVE TEXT. RESTO: „Turismul a rămas în continuare cenușăreasa economiei naționale” - whatsappimage20220721at111613-1658392042.jpeg

Articole de la același autor

Membrii Consiliului director RESTO organizează la acest moment o conferința de presă în cadrul căreia se discută despre problemele din turism. Aceștia au declarat că 2022 este un an turistic greu pentru toată lumea. Dar, a precizat Corina Martin, numărul de turiști nu a scăzut doar pe litoralul românesc, ci în întreaga țară. „Aceasta este o consecință a ultimilor doi ani foarte grei, iar turismul a rămas, în continuare, cenușăreasa economiei naționale", a precizat ea. Industria Horeca de pe litoral este ignorată. Statul român nu face decât să pună presiuni, să pună taxe mai mari. „Este o certitudine că tarifele de cazare au crescut peste tot și asistăm la o prăbușire a numărului de turiști de pe litoral, care este o consecință a unor ani în care nu ne-a auzit nimeni”, a mai spus Corina Martin.
Președintele Asociației Patronale RESTO, Egevit Aslat, a declarat că, din păcate, anul acesta nu se mai poate face nimic pentru a crește numărul turiștilor de pe litoral. În schimb, este nevoie de o strategie, pe viitor, pentru a prelungi sezonul estival. Evident, la acest moment nu putem concura cu Turcia sau Bulgaria, de exemplu, opinează același președinte RESTO.
Referitor la plaje, un alt membru RESTO, Marius Balaban, a precizat că în stațiunea Mamaia, un șezlong costă de la 30 de lei până la 150-200 lei, în dreptul anumitor unități de cazare din Mamaia Nord. Au probleme inclusiv cu nisipul, care este, anul acesta, plin de scoici, impracticabil. În aceste condiții, el a chemat o firmă care să-l curețe. „Inclusiv zona cluburilor este moartă anul acesta”, a adăugat președintele RESTO, Egevit Aslat.



La rândul său, Lucian Tudose a adăugat că plătesc degeaba, anual, taxele de promovare. „Eu o plătesc de cinci ani. Banii se strâng, dar nu se folosesc, pentru că nu există nici o promovare. De exemplu, anul trecut mi-am tuns singur gazonul, dar anul acesta nu am mai vrut. Ce se face cu această taxă de promovare?”, a întrebat, retoric, Lucian Tudose.



Corina Martin a adăugat că tichetele de vacanță au favorizat actualul număr de turiști. Ea este de părere că „dacă nu le-am avea, pe litoral nu ar fi existat nici aceștia”.



Nicu Lascu: „Tarifele sunt mai mari în 2022 la cazare și pentru că toate prețurile au explodat, la energie etc. Cert este că trebuie să dezvoltăm tot litoralul românesc, nu doar stațiunea Mamaia. Trebuie să ne dăm cu toții interesul să crească acest oraș frumos”.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.6736 secunde