Marile bulevarde vor fi reabilitate cu fonduri europene. Lucrările, programate să înceapă în primăvară

4110

Articole de la același autor

Infrastructura din Constanţa a rămas mulţi ani în urmă, dezvoltarea alertă a oraşului forţând autorităţile locale să facă tot felul de improvizaţii şi intervenţii de urgenţă pentru a asigura şosele decente şi un flux acceptabil. Chiar şi aşa, încă mai mergem pe străzile şi trotoarele proiectate în vremurile comuniste, când numărul de maşini era mult mai mic şi când oamenii se mişcau mai mult în jurul casei şi mai puţin în exterior.

Peste mai puţin de două luni de zile începe marea refacere a principalelor bulevarde din municipiul Constanţa. Potrivit reprezentanţilor Primăriei Constanţa, lucrările ar trebui să debuteze, oficial, pe 1 martie 2021. Este vorba despre proiectele de îmbunătăţire a mobilităţii în municipiul Constanţa, între Gara CFR şi staţiunea Mamaia, şi pe bulevardul 1 Mai şi Şoseaua Mangaliei, la intrarea în oraş dinspre sudul litoralului. Investiţia, care se ridică la peste 35 milioane de euro, va fi realizată din fonduri europene.

Schimbările vor fi însă spectaculoase. Pentru bulevardele 1 Decembrie 1918 şi Alexandru Lăpuşneanu, proiectul prevede modernizarea şi resistematizarea rutieră, benzi unice de transport public, reabilitarea şi extinderea traseelor pietonale, piste de biciclete, spaţii verzi mediane şi irigaţii, marcaje speciale pentru persoanele cu dizabilităţi, mobilier urban inteligent, bănci şi spaţii de şedere SMART şi sisteme de informare cu mesaje variabile.

Practic, de la intersecţia de la Gară şi până la intrarea în staţiunea Mamaia, vor fi refăcuţi 143.000 metri pătraţi de asfalt, 44.000 metri pătraţi de trotuare, vor fi amenajate piste de biciclete pe aproape opt kilometri şi va fi refăcut carosabilul pe o lungime de 11 kilometri, fiind realizate benzi speciale pentru transportul în comun. De asemenea, vor fi modernizate staţiile de autobuz şi va fi construită o reţea nouă de iluminat public pentru carosabil, trotuare şi piste de biciclete, cu iluminat inteligent la trecerile de pietoni şi senzori pentru măsurarea calităţii aerului. Proiectul prevede totuşi şi eliminarea multora dintre locurile de parcare de pe cele două bulevarde, autorităţile locale dând asigurări că acestea vor fi relocate în apropiere, în zone unde vor putea fi amenajate parcări noi.

Dispar locurile de parcare de pe bulevard

De asemenea, autorităţile vor să îmbunătăţească traficul pe strada 1 Mai şi Şoseaua Mangaliei, până la ieşirea din oraş către sudul litoralului. Întreaga arteră de la Gară până la ultimul sens giratoriu din oraş va fi resistematizată. Va fi pus accentul pe modurile de transport mai prietenoase cu mediul, încurajându-se transportul în comun, bicicleta şi mersul pe jos. Concret, conform proiectului, trotuarele vor fi complet reconfigurate, va fi pus mobilier urban de calitate, cu design personalizat, cu acces la internet, racordat la tehnologii inteligente moderne. Sunt prevăzute spaţii umbrite şi ambientale, spaţii verzi, precum şi marcaje speciale pentru persoanele cu dizabilităţi.

În ce priveşte carosabilul, vor fi două benzi pe sens dedicate autovehiculelor şi o bandă specială pentru autobuze, despărţită de restul şoselei cu borduri sau stâlpi speciali. Dispare astfel banda care este folosită în prezent pentru parcarea autovehiculelor, de-a lungul bulevardului 1 Mai, atât în porţiunea de la Gară până la Far, cât şi în porţiunea de la Far până la podul de la Doraly. Pista pentru biciclişti va fi realizată în porţiunea de trotuar, între casetele de verdeaţă şi zona pentru pietoni. Carosabilul va avea aceeaşi lungime de 21 de metri, ca şi acum, doar că rămâne de văzut ce soluţii se vor găsi pentru toate maşinile parcate pe banda întâi. Pe Şoseaua Mangaliei, între străzile Amurgului şi Salciilor, carosabilul îşi va păstra lăţimea de 15 metri, cu circulaţie pe două benzi pe sens. Trotuarul va fi reamenajat, dar vor fi păstraţi copacii, iar pietonii vor împărţi o zonă comună cu bicicliştii.


Dacă lucrările vor decurge fără întreruperi şi întârzieri, la finele anului 2022 ar trebui ca noile bulevarde să fie gata.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 2.9441 secunde