X

Românii cumpără tot mai mult online. Când este Black Friday, anul acesta

858
Românii cumpără tot mai mult online. Când este Black Friday, anul acesta - 62242267-1728916941.jpg

Articole de la același autor

Românii cumpără tot mai mult online. De la un an la altul creşte numărul celor care fac achiziţii de pe platformele virtuale. De exemplu, datele Eurostat arată că jumătate din populația ţării a făcut cumpărături online măcar o dată în 2023. Black Friday este ziua în care amatorii de chilipiruri iau cu asalt site-urile de achiziţii. Anul acesta, reducerile vin pe 8 noiembrie, au anunțat majoritatea comercianților.


Din comoditate sau lipsa de timp, tot mai mulți români fac cumpărături online. Iar în această perioadă, clienții platformelor comerciale, ca și administratorii acestora, se pregătesc de Black Friday, potrivit tvrinfo.ro
Potrivit datelor Eurostat și ale Asociației Române a Magazinelor Online, jumătate din populația României a cumpărat măcar o dată din spațiul virtual în 2023, iar anul acesta tendința este în creștere. Cel mai des românii cumpără online îmbrăcăminte și încălțăminte, produse cosmetice și de igienă personală. Dar și jocuri, filme, electronice și electrocasnice.


Țara noastră a urcat pe locul trei în Europa Centrală și de Est în topul valorii comerțului electronic dintre statele membre ale Uniunii Europene, după Polonia și Cehia. Experții susțin că anul acesta sectorul va crește cu încă 10%, atingând fabuloasă sumă de 11,7 miliarde de euro. Suma reprezintă 3,42% din produsul intern brut. Un aport important îl are și Black Friday. Iar comercianții mizează pe creșterea vânzărilor față de anul trecut.


Cristian Pelivan, director executiv, Asociaţia Română a Magazinelor Online: Majoritatea comercianților au anunțat 8 noiembrie ca Black Friday. Comercianții se pregătesc un an întreg pentru această perioadă, când vând cât pentru o lună întreagă. Anul trecut românii au făcut achiziții online în valoare de 10,6 miliarde de euro și mă refer la bunuri, dar și servicii,. Dacă ne raportăm la bunuri, suma este de 7 miliarde de euro.


Apetitul în creștere al românilor pentru cumpărăturile online are la baza nevoi emoționale, spun sociologii. Teama de a nu rata o oportunitate, de exemplu.


Antonio Amuză, sociolog: Un fenomen care caracterizează toate societățile consumeriste. Nevoia de a achiziționa cele mai noi produse sau cele care au o reducere de neratat devin criteriile de achiziție. De zeci de ani nevoia oamenilor de a cumpără nu este caracterizată de un specific utilitarist, adică am nevoie de produsul acela, nu pot fără el. Nevoile sunt emoționale. Sunt expuși la foarte mulți stimuli de marketing. Ai senzația că la un clik distanță nevoia ta este acoperită de una dintre platformele online.


Odată cu creșterea numărului de comenzi, comerțul online creaază și noi locuri de muncă, atât pentru cei care prezintă marfa, cât și în zona de depozitare și transport.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0356 secunde