Noţiuni introductive despre SEO

389
Noţiuni introductive despre SEO - pexelsphoto218717-1630055773.jpg
Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) este arta și știința de a face ca paginile să se claseze mai sus în motoarele de căutare, cum ar fi Google. Deoarece căutarea este una dintre principalele modalități prin care oamenii descoperă conținut online, clasarea mai bună în motoarele de căutare poate duce la o creștere a traficului către un site web.

În Google și alte motoare de căutare, pagina cu rezultate prezintă adesea anunțuri cu plată în partea de sus a paginii, urmată de rezultatele obișnuite sau de ceea ce specialiștii în căutare numesc „rezultatele căutării organice”. Traficul care vine prin SEO este adesea denumit „trafic organic de căutare” pentru a-l diferenția de traficul care vine prin căutare plătită. Căutarea plătită este deseori denumită marketing de motor de căutare (SEM) sau pay-per-click (PPC).

Avantajele SEO

Optimizarea motoarelor de căutare este o parte esențială a marketingului online, deoarece căutarea este una dintre principalele modalități prin care utilizatorii navighează pe web.

Rezultatele căutării sunt prezentate într-o listă ordonată și, cu cât un site se află mai sus pe listă, cu atât va avea mai mult trafic pe site. De exemplu, pentru o interogare de căutare tipică, rezultatul numărul unu va primi 40-60% din traficul total pentru acea interogare, rezultatele numărului doi și trei primind mult mai puțin trafic. Doar 2-3% dintre căutători fac click dincolo de prima pagină a rezultatelor căutării.

 

Din acest motiv, multe companii și proprietari de site-uri web vor încerca să manipuleze rezultatele căutării, astfel încât site-ul lor să apară mai sus pe pagina cu rezultatele căutării (SERP) decât concurenții lor. Aici intervine modalitatea de optimizare SEO.

Cum funcționează SEO

Motoarele de căutare, cum ar fi Google, utilizează un algoritm sau un set de reguli pentru a determina ce pagini trebuie afișate pentru o anumită interogare. Acești algoritmi au evoluat pentru a fi extrem de complecşi și iau în considerare sute sau chiar mii de factori de clasificare diferiți pentru a determina clasamentul SERP-urilor lor. Cu toate acestea, există trei valori de bază pe care motoarele de căutare le evaluează pentru a determina calitatea unui site și modul în care acesta ar trebui să fie clasificat:

●      Linkuri

Linkurile de pe alte site-uri web joacă un rol cheie în determinarea clasamentului unui site în Google și în alte motoare de căutare. Motivul este că un link poate fi văzut că un vot de calitate de pe alte site-uri web, deoarece este puțin probabil ca proprietarii de site-uri să se conecteze la alte site-uri de calitate slabă.

●      Conținut

Pe lângă căutarea linkurilor, motoarele de căutare analizează și conținutul unei pagini web pentru a determina dacă ar fi relevant pentru o anumită interogare de căutare. O mare parte din SEO se referă la crearea de conținut orientat către cuvintele cheie pe care le caută utilizatorii motoarelor de căutare.

●      Structura paginii

A treia componentă de bază a SEO este structura paginii. Deoarece paginile web sunt scrise în HTML, modul în care este structurat codul HTML poate afecta capacitatea unui motor de căutare de a evalua o pagină. Includerea cuvintelor cheie relevante în titlu, adresă URL și anteturi ale paginii și asigurarea faptului că un site este accesibil cu crawlere, sunt acțiuni pe care proprietarii de site-uri le pot întreprinde pentru a îmbunătăți SEO-ul site-ului lor.

Procesul de optimizare a motorului de căutare presupune optimizarea fiecăreia dintre aceste componente de bază ale algoritmilor motorului de căutare, pentru a se poziționa mai sus în rezultatele căutării.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6165 secunde