În comerțul constănțean Aritmetică second-hand și gramatică de două parale

de Ion TIȚA-CĂLIN Miercuri, 12 Noiembrie 2008 275
Reclama din imaginea alăturată este postată în vitrina unui magazin cu articole de îmbrăcăminte second – hand, situat pe strada Ștefan cel Mare, din Constanța. Pe lângă aspectul total inestetic, anunțul respectiv constituie o probă de stupizenie și incultură. Cumpărătorii sunt informați că magazinul practică mega - reduceri de… 2 lei la pulovăre, fuste și alte articole, de 5 lei, la sacouri și geci, de 20 de lei la blugi noi, pentru "cumpărătui" (în loc de cumpărături) în valoare minimă de 10 lei. Faptul că managerii magazinului utilizează expresia mega - reduceri când se referă la ieftiniri de 2 lei, mai poate fi trecut cu vederea. Ridiculul și exagerarea într-o reclamă pot fi utilizate pentru a atrage atenția asupra conținutului ei. Pot fi scuzate și greșelile gramaticale. Vorba aceea, nimeni nu-i perfect! La o adică, nu există nicio lege care să-i oblige pe patronii, managerii și vânzătorii din buticuri să vorbească și să scrie corect în limba română. Întrebarea este dacă poate fi scuzată aritmetica… second-hand a autorilor reclamei. Potrivit anunțului (sperăm că nu-i vorba de publicitate mincinoasă, deci de o încălcare a legii), clientul care va cumpăra blugi noi în valoare minimă de 10 lei, va avea parte de o mega - reducere de 20 de lei. Asta ar veni cam așa: cumpărătorul intră în magazin, cere blugi de 10 lei, dă să plătească marfa, dar i se spune: "Pardon, luați blugii și vă mai dăm noi, pe deasupra, 10 lei!" Dacă s-ar pune în practică matematica asta second-hand, magazinul ar da faliment una-două.
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei