Investiții de 30 milioane euro în terminalul de minereu "Comvex" r Capacitatea de operare a navelor va crește cu 33 – 40%

de Ion TIȚA-CĂLIN Luni, 24 Martie 2008 635
O luptă fără morți, fără răniți, fără învinși; doar cu învingători. Aceasta este competiția dintre porturile de la Marea Neagră. Patronul întrecerii nu este nicidecum războinicul Marte, ci Mercur – zeul comerțului. Armele cu care se înfruntă porturile Novorossiysk, Soci, Batumi, Varna, Burgas, Odessa, Ilychevsk, Constanța, Mangalia și Midia sunt investițiile. "Arme" și premii Bătălia consumă resurse uriașe. Zeci și sute de milioane de euro și de dolari sunt alocate adâncirii șenalelor de navigație și danelor de operare, modernizării vechilor terminale de mărfuri și ridicării altora noi, dezvoltării legăturilor cu rețelele de comunicații fluviale, rutiere și feroviare. Înarmarea porturilor se face cu tehnologiile noi, performan-te, pentru operarea containerelor și petrolului, a cerealelor, mineralelor și mărfurilor generale. Premiul este un volum mai mare de mărfuri, un număr mai mare de pasageri. Fiecare port în parte și piața Mării Negre în ansamblu au de câștigat din această competiție. Când la Constanța pot intra nave mai mari și mai multe este bine și pentru Novorossiysk, Varna, Burgas, Odessa ori Soci. Pădurea investițiilor Ambițiile operatorului de minereu "Comvex", din portul Constanța, sunt legate nu doar de piața Mării Negre, ci și de cea a Uniunii Europene. El și-a propus să devină o platformă de distribuție continentală și cel mai performant operator de minereu al Europei. În august 2006, compania a pus în funcțiune un transportor de 2 km lungime, cu o capacitate de 4.000 tone pe oră, iar acum a deschis o etapă de investiții mult mai amplă. SC "Comvex" deține trei poduri descărcătoare de mare capacitate, de 50 tone forță. Două au fost instalate anterior anului 1988, iar al treilea în 1997. "Aceste poduri au trecut printr-un proces de înnoire și modernizare în perioada 1999 – 2000. Lor li se va alătura un al patrulea pod, de 60 tone forță, cu o capacitate de descărcare de 2.500 tone pe oră - a declarat directorul general Viorel Panait. Vom instala un nou transportor cu capacitatea de 4.000 tone pe oră, asemănător celui inaugurat în 2006. De asemenea, vom investi într-un nou flux de depozitare a materiilor prime, nr. 5, care ne va aduce un supliment de 800.000 tone materii prime capacitate de depozitare simultană. Viitorul sistem de blastere ne va permite să schimbăm bunkerele automatizat, ceea ce va reduce simțitor efortul fizic și nevoia de muncă manuală. Instalăm echipamente de vacuum pentru recuperarea eventualelor pierderi din sistemul tehnologic, care este centralizat și înșiruit pe suprafața terminalului. Am achiziționat autovehicule pentru transportul personalului care lucrează în ture, deoarece acesta trebuie să acopere o suprafață de 70 ha. Modernizăm sistemul de automatizare, trecând la o nouă generație, programabilă." Ștachetă la 20 milioane tone Volumul investițiilor se ridică la circa 30 milioane de euro, a declarat Panait. Ele vor fi realizate în perioada 2008 – 2009, cel târziu până în 2010. Noile dotări vor asigura creșterea cu 33 – 40% a capacității de operare. De la un ritm zilnic de lucru de 45.000 tone se va ajunge la un nivel mediu de circa 60.000 tone. Pe această bază, volumul mărfurilor derulate în terminal va crește de la 14,7 milioane tone, în 2007, la circa 20 milioane tone, în 2008 și următorii ani. Compania va fi pregătită să satisfacă cererea tot mai mare de materii prime a combinatelor siderurgice din bazinul Dunării (din Austria, Ungaria și Serbia) și din Ucraina. Capacitățile sale de operare și depozitare vor servi, de asemenea, proiectele de dezvoltare energetică din zona Mării Negre.
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei