Față de 2004, Traficul de mărfuri containerizate se va dubla până în anul 2009 În 2004, porturile maritime constănțene au asigurat un sfert din cifra de afaceri a județului # 36% din forța de muncă din județul Constanța muncea,la începutul lui 2005, în porturile maritime de la Marea Neagră

de Redactor 22 Joi, 23 August 2007 345
Ieri, la sediul Companiei Naționale "Administrația Porturilor Maritime" SA Constanța, a fost prezentat studiu "Impactul economic al porturilor maritime din județul Constanța în anul 2004 și tendințe pentru perioada 2005-2009", coordonat de către prof. univ. dr. Doina Carp din cadrul Universității Maritime Constanța. Printre concluziile prezentate cu această ocazie, coordonatorul studiului a subliniat tendința de creștere constantă, începând cu anul 2001, la volumul de mărfuri operat prin porturile românești. Mai mult, potrivit declarațiilor făcute de către Doina Carp, în cazul vracului solid și al containerelor, în anul 2004 creșterea a fost una mai accentuată, în primul rând datorită dării în folosință a terminalului de containere. Astfel, cantitatea de mărfuri containerizate operate în portul Constanța a crescut numai în acel an cu circa 87%. Trendul ascendent al traficului de mărfuri în perioada 2000-2004 a influențat pozitiv volumul de activități derulate atât pe platformele portuare, cât și în interacțiunea logisticii de transport, producând efecte dincolo de limitele geografice ale județului. În ceea ce privește cifra de afaceri a firmelor care activează în port, valoarea totală a acesteia a crescut începând cu anul 2001, în paralel cu traficul de mărfuri, cea mai înaltă rată de creștere fiind înregistrată în 2003. Mai mult decât atât, în anul 2004, cifra de afaceri a crescut de 2,5 ori față de anul 2000, iar numărul de salariați a crescut cu 10%, dublându-se veniturile acestora. "Deși cifra de afaceri înregistrată în porturile maritime a crescut de 2,5 ori, ponderea acestui indicator în economia județului a scăzut cu 8,9%. O navă întrată în porturile maritime constănțene a generat în 2004 o cifră de afaceri mai mare cu 69% față de cea generată în anul 2000. Ca urmare a creșterii productivității muncii, numărul de locuri de muncă generate a scăzut la 63% din valoarea din 2000, dar veniturile medii în anul 2004 ale angajaților au crescut cu 25% com-parativ cu 2000", a precizat Doina Carp. Totuși, ceea ce trebuie remar-cat este faptul că, în 2004, porturile maritime constănțene au generat 21,8% din cifra de afaceri a județului Constanța, oferind 36% din totalul locurilor de muncă din județ. Pentru perioada 2005-2009, realizatorii studiului estimează o creștere a traficului portuar, exprimat valoric, între 535.431.922,5 dolari și 671.271.208,8 dolari. De asemenea, în creștere se va afla și cifra de afaceri, care ar putea ajunge, în 2009, până la aproape de 1.600 milioane dolari. Creșterea pentru mărfuri solide vrac este estimată la 6,84% anual, în timp ce creșterea traficului de mărfuri containerizate, până în 2009, va fi de aproape 100% față de anul 2004. Aceeași tendință, de dublare, se constată și în ceea ce privește cantitatea de mărfuri lichide operată prin porturile maritime, în perioada analizată. Totuși, chiar dacă până acum toate cifrele au fost în scădere, nu la fel de optimiste sunt părerile atunci când vine vorba de numărul lucrătorilor de pe platformele portuare. Astfel, realizatorii studiului estimează că numărul acestora va fi în scădere, reducere pusă pe baza creșterii gradului de mecanizare a muncii și pe creșterea productivității.
Ieri, la sediul Companiei Naționale "Administrația Porturilor Maritime" SA Constanța, a fost prezentat studiu "Impactul economic al porturilor maritime din județul Constanța în anul 2004 și tendințe pentru perioada 2005-2009", coordonat de către prof. univ. dr. Doina Carp din cadrul Universității Maritime Constanța. Printre concluziile prezentate cu această ocazie, coordonatorul studiului a subliniat tendința de creștere constantă, începând cu anul 2001, la volumul de mărfuri operat prin porturile românești. Mai mult, potrivit declarațiilor făcute de către Doina Carp, în cazul vracului solid și al containerelor, în anul 2004 creșterea a fost una mai accentuată, în primul rând datorită dării în folosință a terminalului de containere. Astfel, cantitatea de mărfuri containerizate operate în portul Constanța a crescut numai în acel an cu circa 87%. Trendul ascendent al traficului de mărfuri în perioada 2000-2004 a influențat pozitiv volumul de activități derulate atât pe platformele portuare, cât și în interacțiunea logisticii de transport, producând efecte dincolo de limitele geografice ale județului. În ceea ce privește cifra de afaceri a firmelor care activează în port, valoarea totală a acesteia a crescut începând cu anul 2001, în paralel cu traficul de mărfuri, cea mai înaltă rată de creștere fiind înregistrată în 2003. Mai mult decât atât, în anul 2004, cifra de afaceri a crescut de 2,5 ori față de anul 2000, iar numărul de salariați a crescut cu 10%, dublându-se veniturile acestora. "Deși cifra de afaceri înregistrată în porturile maritime a crescut de 2,5 ori, ponderea acestui indicator în economia județului a scăzut cu 8,9%. O navă întrată în porturile maritime constănțene a generat în 2004 o cifră de afaceri mai mare cu 69% față de cea generată în anul 2000. Ca urmare a creșterii productivității muncii, numărul de locuri de muncă generate a scăzut la 63% din valoarea din 2000, dar veniturile medii în anul 2004 ale angajaților au crescut cu 25% com-parativ cu 2000", a precizat Doina Carp. Totuși, ceea ce trebuie remar-cat este faptul că, în 2004, porturile maritime constănțene au generat 21,8% din cifra de afaceri a județului Constanța, oferind 36% din totalul locurilor de muncă din județ. Pentru perioada 2005-2009, realizatorii studiului estimează o creștere a traficului portuar, exprimat valoric, între 535.431.922,5 dolari și 671.271.208,8 dolari. De asemenea, în creștere se va afla și cifra de afaceri, care ar putea ajunge, în 2009, până la aproape de 1.600 milioane dolari. Creșterea pentru mărfuri solide vrac este estimată la 6,84% anual, în timp ce creșterea traficului de mărfuri containerizate, până în 2009, va fi de aproape 100% față de anul 2004. Aceeași tendință, de dublare, se constată și în ceea ce privește cantitatea de mărfuri lichide operată prin porturile maritime, în perioada analizată. Totuși, chiar dacă până acum toate cifrele au fost în scădere, nu la fel de optimiste sunt părerile atunci când vine vorba de numărul lucrătorilor de pe platformele portuare. Astfel, realizatorii studiului estimează că numărul acestora va fi în scădere, reducere pusă pe baza creșterii gradului de mecanizare a muncii și pe creșterea productivității.
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei