Au "uitat" să ridice restricțiile de pe podul Agigea r Deși lucrările de reparații au fost finalizate, traficul rutier este restricționat

de Florentina BOZÎNTAN Sâmbătă, 16 Martie 2013 549
Restricțiile impuse traficului pe podul Agigea ar fi trebuit ridicate pe 15 martie 2013. Așa anunțau chiar responsabilii drumului,
în urmă cu o lună. Ziua de vineri a venit și a trecut, nimic nu s-a schimbat, spre nemulțumirea locuitorilor din sudul județului și operatorilor din portul Constanța Sud. 

Lucrările de reparații la podul Agigea au fost finalizate. Asta anunțau, încă din luna ianuarie a acestui an, reprezentanții instituției care administrează drumul. A fost montată piesa de rezistență din vârful podului - partea cea mai dificilă a lucrării, având în vedere că piesa cântărește aproximativ 90 de tone! -, la fel și firele de susținere suplimentare. Cu toate acestea, adăugau la vremea respectivă aceeași responsabili, restricțiile mai trebuiau menținute o perioadă de timp. Prin restricții înțelegând utilizarea benzilor centrale de pe sensul de mers, limitarea vitezei la 50 km/oră și interzicerea vehiculelor cu masă totală mai mare de 5 tone. 
"Restricțiile au fost menținute întrucât se efectuează măsurători, pentru a se analiza cum se comportă podul după lucrările care au fost realizate la finele anului trecut (n.r. 2012). Restricțiile vor rămâne în vigoare până când vor fi recoltate și analizate datele", declara Marin Dima, șeful Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța, în luna ianuarie, pentru "Cuget Liber". O lună mai târziu, reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), mai precis pe 13 februarie, transmiteau un comunicat de presă și anunțau o dată "certă" pentru ridicarea restricțiilor: 15 martie.
Ziua de vineri a venit și a trecut, însă, fără să se revină la normal și fără ca responsabilii drumului să comunice motivul întârzierilor sau o altă dată când vor fi ridicate restricțiile. "Acest răspuns îl puteți afla de la CNADNR, tot de la ei sunt înștiințat și eu", ne-a declarat, de această dată, șeful direcției locale, Marin Dima. În schimb, reprezentanții com-paniei naționale ne-au anunțat că au nevoie de timp pentru a se docu-menta înainte de a oferi un răspuns…
Cine plătește pentru pierderi?
Nu se poate să nu remarcăm faptul că, prin această întârziere, este încălcat termenul contractual de finalizare a lucrărilor! Perioada de execuție, stabilită de consultantul Louis Berger și pe care sucursala românească a companiei Bilfinger Berger Baugesellschaft (Austria) ar fi trebuit să o respecte (iar CNADNR ar fi trebuit să aibă grijă să fie respectată!) este de 24 de luni, începând din februarie 2011. Ceea ce înseamnă că podului ar fi trebuit să-i fie redată funcționalitatea nor-mală cel târziu în februarie 2013.
În aceste condiții, cine plătește pentru pierderile economice suferite de operatorii din portul Constanța Sud Agigea, afectați de restricțiile impuse încă din iulie 2012? Căci, așa cum se menționa și în edițiile anterioare ale "Cuget Liber", reparațiile realizate la pod, care au însemnat restricții, dar și zile când traficul a fost blocat (!) au generat costuri suplimentare de peste un milion de euro pe lună pentru transportatori. TIR-urile care vin sau ies din portul Constanța Sud sunt nevoite să circule pe rute ocolitoare (mai mulți kilometri, mai mult timp pe drum, mai multă motorină), iar o parte dintre transportatori și-au mutat "afacerile" în portul Midia. În plus, drumurile ocolitoare sunt improprii transportului agabaritic (echipamente pentru centralele eoliene, de exemplu), ceea ce înseamnă un disconfort pentru locuitori și deteriorarea șoselelor.
Dezastru pentru mini-vacanța de 1 mai
Pe de altă parte, menținerea restricțiilor înseamnă și un inconvenient major pentru turism. Guvernul a aprobat ca zilele de 2 și 3 mai să fie libere pentru bugetari, iar hotelierii au anunțat că deja și-au anunțat prezența mai mulți turiști decât în anii precedenți pentru mini-vacanța de 1 mai. Cum îi va întâmpina, însă, litoralul românesc, dacă primul hop va fi de cum vor ieși de pe autostra-dă, la Agigea, unde vor trebui să aștepte la o coadă interminabilă? De altfel, dacă în prezent se formează cozi, la orele de vârf, când oamenii care locuiesc în sudul județului vin sau pleacă de la serviciu, din municipiul Constanța, putem numai să ne imaginăm ce va însemna afluxul de turiști…

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Eveniment

Ultima oră

Titlurile zilei