Încă de la primele semnale de creștere a
volumului solicitărilor de pașapoarte, Ministrul Afacerilor Interne, Nicolae
Lucian Bode, a dispus măsuri pentru evitarea supraaglomerării la sediile
serviciilor publice comunitare, printre care și
dispunerea prelungirii programului de lucru cu publicul, precum și
suplimentarea, până la capacitatea maximă, a stațiilor de preluare a cererilor,
utilizate la nivelul structurilor teritoriale de pașapoarte.
Deși termenul legal de eliberare a
pașapoartelor simple electronice este de 15 zile lucrătoare, documentul se
eliberează în două zile lucrătoare.
În vederea reducerii timpului de răspuns,
împreună cu instituțiile prefectului, se va lua măsura desfășurării activității
de lucru cu publicul și în weekend.
În prezent, în vederea personalizării
pașapoartelor simple electronice, programul de lucru al Centrului Național Unic
de Personalizare a Pașapoartelor Electronice este de la ora 6.00 la ora 22.00,
inclusiv în weekend.
Pentru a asigura eliberarea pașapoartelor
într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea
soluționării, a unei categorii de solicitări de la structurile de pașapoarte
încărcate la cele cu un aflux mai mic (în perioada 3 – 9 martie 2022 au fost
relocate 3.713 cereri de la SPCP al municipiilor București, Constanța, Iași și
Suceava către SPCP Argeș, Buzău, Bistrița-Năsăud, Călărași, Caraș-Severin,
Covasna, Gorj, Harghita, Ialomița, Olt, Mehedinți, Mureș, Teleorman și Vrancea).
În 20 de județe, unde s-a înregistrat un număr
semnificativ de cereri a fost prelungit programul de lucru cu publicul cu cel
puțin două ore.
Potrivit ministrului Bode, în data de 8 martie
2022, termenul mediu, la nivel național, de eliberare a pașaportului simplu
electronic a fost de 2 zile lucrătoare (totuși la unele județe precum CJ, CT,
TM, VS termenul a fost de cca 3 zile lucrătoare din momentul înregistrării
cererilor și până la intrarea pașapoartelor simple electronice în gestiunea
structurilor de pașapoarte).
Acesta mai spune că marţi, 8 martie 2022, au
fost efectuate 48.593 de programări, pentru un număr de 85.197 de persoane, iar
în data de 9 martie 2022, până la ora 12.00, au fost efectuate 14.370 de
programări pentru un număr de 25.259 de persoane (în scopul prezentării la
ghișeu în următoarele de 90 de zile).
„Reamintim că cetățenii se pot înscrie pe
platforma de programare online și în alte județe care au locuri disponibile
pentru intervalul dorit”, transmit reprezentanţii Ministerului Afacerilor
Interne.
Aceştia susţin că numărul programărilor online, în
intervalul 1 – 8 martie 2022, a crescut cu 121,42% faţă de luna februarie 2022
şi cu 324,05% faţă de aceeaşi perioadă din 2021. De asemenea, numărul de cereri
depuse în țară, înregistrat în perioada 1 – 8 martie 2022 a crescut cu 191,84%,
faţă de februarie 2022 şi cu 417,40% faţă de 2021.