Flota mondială, pe scurt
137

Articole de la același autor
EXPLOZIE PE UN TANC PETROLIER! Şapte persoane sunt date dispărute!
20 Ianuarie 2023
Armata Ucrainei a distrus 574 de avioane și elicoptere rusești
26 Ianuarie 2023
Pierderile armatei ruse in Ucraina, în cele 336 de zile de război
25 Ianuarie 2023
În ianuarie 2022, flota mondială a atins o capacitate de transport de 2,2 miliarde tdw, cu 63 milioane tdw mai mult decât anul precedent, arată statisticile Conferinței Națiunilor Unite pentru Comerț și Dezvoltare (UNCTAD).
În ultimii ani, tonajul flotei mondiale a crescut considerabil pe oate segmentele, cu excepția cargourilor. Bulk-carrier-ele au înregistrat o creștere deosebit de rapidă. Între 2012 și 2022, ponderea lor în capacitatea totală a flotei a crescut de la 41% la 43%, în timp ce ponderea petrolierelor a scăzut de la 30% la 29%, iar ponderea cargourilor de mărfuri generale s-a diminuat de la 5% la 4%.
În ianuarie 2022, cinci state aveau în proprietate nave ce reprezentau, împreună, 53% din tonajul flotei mondiale. Grecia deținea 18% din total, fiind urmată de China cu 13%, Japonia – 11%, Singapore – 6% și Hong Kong SAR – 5%.
În timp ce jumătate din tonajul mondial era deținut de companii asiatice, proprietarii din Europa reprezentau 39%, iar cei din America de Nord – 6%. Companii din Africa, America Latină și Caraibe aveau o cotă cu puțin peste 1% fiecare, iar Oceania, sub 1%.
Multe dintre navele comerciale sunt înregistrate sub pavilioane diferite de naționalitatea armatorului. Astfel, 49% din navele proprietarilor japonezi erau înregistrate în Panama, la începutul anului 2022; iar dintre navele proprietarilor greci, 25% erau înregistrate în Liberia și 23%, în Insulele Marshall.
Panama (cu 350 milioane tdw), Liberia (335 milioane tdw) și Insulele Marshall (290 milioane tdw) au reprezentat principalele pavilioane de înmatriculare a navelor în 2022.
În anul 2021, construcțiile navale s-au concentrat în China, Republica Coreea și Japonia. Aceste trei economii au reprezentat 94% din tonajul brut al navelor construite pe plan global.
În sectorul reciclării navelor, șantierele din Bangladesh și Pakistan au reprezentat împreună 72% din volumul lucrărilor. Pe locul al treilea s-a situat India, cu o cotă de 18%.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 11 Noiembrie 2022
Duminică, 06 Noiembrie 2022
Marţi, 06 Septembrie 2022
Duminică, 21 Noiembrie 2021