Good or bad? Canibalizarea cuvintelor cheie în procesul de optimizare SEO

2467

Articole recomandate

Procesul de optimizare SEO – denumit PROCES nu în mod întâmplător, prin comparație cu o CAMPANIE de promovare similară, precum cele de tip PPC – presupune o multitudine de acțiuni și activități întreprinse pe... termen lung.

Optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare precum Google, motorul care deține monopolul absolut la scară largă în termeni de popularitate și utilizare a sa în rândul internauților, desemnează, așadar, un proces continuu; care oferă, însă, și rezultate pe măsură.

Site-urile ce beneficiază, în genere, de implementarea unui proces de optimizare SEO în scopuri de marketing (mai precis, marketing digital) sunt fie magazine online, fie pagini web de prezentare pentru firmele și companiile ale căror oferte comerciale constau în diverse tipuri de servicii. De pildă: servicii medicale, servicii turistice, servicii de avocatură, servicii de consultanță ș.a.m.d.

Principala activitate, care stă la baza procesului de optimizare SEO – fără a exclude, însă, și alte acțiuni (de ordin tehnic, de pildă) –, constă în optimizarea conținutului scris targetând anumite cuvinte cheie și expresii de căutare specifice business-ului respectiv.

Deși această etapă reprezintă, putem spune, chiar „piatra de temelie” a procesului de optimizare SEO, există foarte multe cazuri când, din cauza neatenției sau chiar a lipsei temeinice de cunoștințe din partea așa-zișilor specialiști, se fac greșeli majore. Spre exemplu, fenomenul de canibalizare a cuvintelor cheie poate fi o astfel de greșeală!

Ce înseamnă canibalizarea cuvintelor cheie în optimizarea SEO?

Cunoscut, în limba engleză, drept keyword cannibalization, fenomenul de canibalizare SEO sau canibalizare a cuvintelor cheie se produce atunci când expresiile de căutare pentru care se dorește ca o anumită pagină din site să rankeze în Google sunt introduse în mod excesiv și în alte pagini ale site-ului.

Cu alte cuvinte, în loc să se optimizeze o singură pagină pentru unul sau mai multe cuvinte cheie atent selecționate (conform unei strategii rezultate în baza unui research și a unei arhitecturi de link-uri ulterioare), se vor optimiza, în mod eronat, și alte pagini din site targetând cuvintele respective sau termeni foarte asemănători.

Astfel, principiul unicității, foarte important în procesul de optimizare SEO, este încălcat și, prin urmare, acest lucru poate atrage efecte adverse / penalizări foarte mari din partea algoritmilor de clasificare Google.

În ce situații se poate întâlni fenomenul de canibalizare SEO?

Fenomenul de canibalizare a cuvintelor cheie trasează, în principiu, două situații (scenarii):

• Două sau mai multe pagini din site „se luptă” concomitent pentru același cuvânt cheie

Exceptând situațiile în care, din anumite motive bine întemeiate, se dorește rankarea în topul Google cu două pagini similare în paralel, iar atunci putem vorbi de "good cannibalization" (mai mult trafic organic pentru site-ul în cauză), canibalizarea conduce de obicei la eșecul Search Engine Optimization. Într-un astfel de caz, nefericit, ambele pagini vor ranka foarte slab, „luptându-se” între ele fără succes.

• Două sau mai multe pagini din site rankează prin rotație

Un astfel de scenariu generează volatilitate și lipsă de consecvență în ceea ce privește poziționarea în SERPs, întrucât paginile canibalizate apar pe rând în rezultatele de căutare Google – ocupând diverse poziții, în perioade de timp diferite, pentru același cuvânt cheie.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7708 secunde