Prin grija Centrului Național de Învățământ Turistic

IMM-urile din turism își pregătesc forța de muncă în tunelul timpului

614

Articole de la același autor

Centrul Național de Învățământ Turistic se află în subordinea Ministerului pentru IMM, Comerț, Turism și Profesii Liberale. După cum stă scris chiar pe site-ul instituției, misiunea sa este aceea de formare a profesioniștilor din domeniul turistic și de promovare a învățării permanente. Este un rol deosebit de important având în vedere faptul că turismul românesc duce o lipsă acută de lucrători calificați, criză ce a condus la deprecierea calității serviciilor și așa scăzute.

Principalii beneficiari ai serviciilor Centrul Național de Învățământ Turistic sunt IMM-urile. Ele dețin ponderea cea mai mare în această ramură de activitate economică. Pentru ele, instituția a organizat, de-a lungul ultimilor trei ani, cursuri de calificare în următoarele meserii: agent de turism – ghid, tehnician în turism (agent de turism, ghid, ghid de turism intern, organizator activitate de turism), tehnician în hotelărie (recepționer de hotel, lucrător concierge, responsabil cazare), cameristă, lucrător hotelier (cameristă, valet, îngrijitor de vilă), administrator de pensiune turistică, bucătar, cofetar – patiser, ospătar (chelner), vânzător în unități de alimentație, lucrător în alimentație, comerciant - vânzător mărfuri alimentare, comerciant - vânzător mărfuri nealimentare, lucrător comercial, tehnician în comerț, tehnician în activități financiare și comerciale. De asemenea, cursuri intensive de învățare a limbilor străine și cursuri de specializare profesii precum cele de: agent de turism touroperator, ghid național de turism (touroperator), șef de sală la restaurant (Maître d’hotel), somelier, barman, bucătar șef, bucătar specialist – dietetician - vegetarian, șef de recepție la hotel, guvernantă la hotel, organizator banqueting, organizator de conferințe, congrese, târguri și expoziții. La acestea se adaugă și cursurile de management pentru obținerea brevetului în activitatea de turism, pentru următoarele funcții: manager, director de agenție de turism tourope-ratoare/ detailistă/ filială/ sucursală, director de hotel/ motel/ camping/ sat de vacanță/ popas turistic, director de restaurant/ berărie/ bar de noapte/ bar de zi/ disco bar/ disco-tecă/ bufet/ cofetărie-patiserie. Cele mai multe programe de pregătire au durata de 3 până la 8 luni.
Cum tratează Centrul Național de Învățământ Turistic criza de personal calificat cu care se confruntă această ramură economică? Acum, la finele sezonului estival, instituția face reclamă, pe site-ul său, la cursurile organizate în 2007. Ce să înțelegem de aici? Că Centrul nu a mai organizat cursuri în 2008, pentru că nu a mai avut solicitări din partea unităților turistice să le pregătească lucrătorii sau că a tras obloanele, considerând că și-a îndeplinit misiunea istorică. Este greu de crezut așa ceva.
Varianta cea mai plauzibilă este aceea că, timp de nouă luni, site-ul a fost abandonat pur și simplu, informațiile despre cursuri ne mai fiind aduse la zi. Dacă acesta este adevărul, atunci conducerea instituției de învățământ profesional a rămas corijentă la disciplina "comunicare cu publicul și agenții economici". Presupunând că Centrul a inițiat cursuri în acest an, înseamnă că potențialii beneficiari au fost privați de informațiile despre ele. În acest caz, se pune întrebarea: pentru cine au fost organizate?
Ziarul "Cuget Liber" semnalează această anomalie și îi solicită Ministerului pentru IMM și conducerii Centrului Național de Învățământ Turistic să ia măsuri pentru îndreptarea situației. Site-ul cu pricina este un public și trebuie administrat, actualizat în interesul beneficiarilor, al plătitorilor de taxe și impozite.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.9697 secunde