Din nou la școală în România
Concurs Se întorc copiii plecați peste hotare
235
Articole de la același autor
Constănțeanul Cosmin Stan a câștigat două trofee în două săptămâni
25 Septembrie 2008
Un experiment mondial în viziune mircistă
18 Octombrie 2008
"M-am învoit ca să mă joc la internet cafe!"
01 Octombrie 2008
Încep cursurile la Palatul Copiilor
27 Septembrie 2008
Librăria "Mihai Eminescu", surghiunită din buricul târgului
21 Octombrie 2008
Week-endul nunților la "Cuget Liber"
29 Septembrie 2008
În vara acestui an, la Inspectoratul Școlar Județean Constanța s-au înregistrat circa 200 de cereri de reîntoarcere la cursuri a elevilor care n-au avut de ales
și și-au urmat părinții la muncă în străinătate.
Și dacă în municipiul Constanța sunt câteva cazuri izolate, în mediul rural s-ar părea că sunt cele mai multe situații. Spre exemplu, la Năvodari, la Școala "Tudor Arghezi", conform directoarei Camelia Oprea, s-au întors la clasă trei elevi de clasa a IV-a și unul de clasa a III-a, iar la Grupul Școlar "Lazăr Edeleanu", un elev de clasa a X-a a avut o tentativă în vară de a se stabili peste hotare, dar pentru că nu s-a adaptat a revenit în timp util la cursuri. La școala din Cogealac, un elev de clasa a IV-a și unul de clasa a VII-a au revenit din Spania, conform declarației secretarei Camelia Preșa. La Grup Școlar Carsium Hârșova, după cum afirma directorul Costel Dinu, nu sunt cazuri de reveniri, în schimb, din cei 25 de elevi care fac naveta din Ghindărești, aproape jumătate au părinții plecați în străinătate și sunt lăsați în grija diferitelor rude.
În municipiul Constanța, la Școala nr. 39 "Nicolae Tonitza", un elev de clasa a VIII-a întors din Italia n-a reușit să țină pasul cu lecțiile și de câteva săptămâni nu mai vine la cursuri. De asemenea, la Școala nr. 16, unul din cei doi copii întorși din America, respectiv Belgia, clasa a II-a și clasa a IV-a, are probleme cu scrisul, învățătorul făcând ore suplimentare pentru a-l ajuta să treacă în rând cu colegii lui, de la scrierea numai cu litere de tipar.
Din discuțiile cu directorii de instituții am reținut că majoritatea elevilor întorși din străinătate oftează după sistemul foarte relaxat de peste hotare și își reintră cu greu în așa-zisul normal al sistemului educațional românesc. Recunoscut pentru valoarea generațiilor pe care le-a oferit cu ani în urmă, învățământul nostru a ajuns să complexeze elevii și părinții deopotrivă. Motiv pentru care un eventual absenteism pe termen mai lung, motivat de probleme familiale, face ca elevul respectiv să aibă nevoie și de meditații pentru a reveni în pas cu colegii.
și și-au urmat părinții la muncă în străinătate.
Și dacă în municipiul Constanța sunt câteva cazuri izolate, în mediul rural s-ar părea că sunt cele mai multe situații. Spre exemplu, la Năvodari, la Școala "Tudor Arghezi", conform directoarei Camelia Oprea, s-au întors la clasă trei elevi de clasa a IV-a și unul de clasa a III-a, iar la Grupul Școlar "Lazăr Edeleanu", un elev de clasa a X-a a avut o tentativă în vară de a se stabili peste hotare, dar pentru că nu s-a adaptat a revenit în timp util la cursuri. La școala din Cogealac, un elev de clasa a IV-a și unul de clasa a VII-a au revenit din Spania, conform declarației secretarei Camelia Preșa. La Grup Școlar Carsium Hârșova, după cum afirma directorul Costel Dinu, nu sunt cazuri de reveniri, în schimb, din cei 25 de elevi care fac naveta din Ghindărești, aproape jumătate au părinții plecați în străinătate și sunt lăsați în grija diferitelor rude.
În municipiul Constanța, la Școala nr. 39 "Nicolae Tonitza", un elev de clasa a VIII-a întors din Italia n-a reușit să țină pasul cu lecțiile și de câteva săptămâni nu mai vine la cursuri. De asemenea, la Școala nr. 16, unul din cei doi copii întorși din America, respectiv Belgia, clasa a II-a și clasa a IV-a, are probleme cu scrisul, învățătorul făcând ore suplimentare pentru a-l ajuta să treacă în rând cu colegii lui, de la scrierea numai cu litere de tipar.
Din discuțiile cu directorii de instituții am reținut că majoritatea elevilor întorși din străinătate oftează după sistemul foarte relaxat de peste hotare și își reintră cu greu în așa-zisul normal al sistemului educațional românesc. Recunoscut pentru valoarea generațiilor pe care le-a oferit cu ani în urmă, învățământul nostru a ajuns să complexeze elevii și părinții deopotrivă. Motiv pentru care un eventual absenteism pe termen mai lung, motivat de probleme familiale, face ca elevul respectiv să aibă nevoie și de meditații pentru a reveni în pas cu colegii.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!