SEMNALE

"Cine se bazează pe învoieli verbale fluieră a pagubă"

771
Cheltuielile de întreținere sunt datoria proprietarului, nu a altei persoane lăsate
să locuiască o perioadă în casa lui, învoielile verbale dintre proprietar și o terță persoană neprivind asociația.

Nastasia Săgeată (46 ani), a cumpărat, la sfârșitul lunii noiembrie 2010, un apartament în care s-a mutat abia pe 15 martie a.c.. Femeia recunoaște că a avut o înțelegere verbală cu fostul proprietar ca acesta să mai locuiască în apartament maximum trei luni de zile, când estima că va dispune de banii necesari pentru reamenajarea noii locuințe, cu condiția să-și plătească în continuare întreținerea. De asemenea, în contractul de vânzare-cumpărare există o clauză potrivit căreia vânzătorul se obligă să achite toate cheltuielile privind întreținerea, consumul de energie electrică sau alte cheltuieli comune până în momentul semnării documentului. Mai mult, în ziua în care a semnat contractul de vânzare-cumpărare (1 februarie a.c.), s-a obținut de la administrația blocului o adeverință prin care se arăta că vânzătorul era la zi cu plata datoriilor către asociație. "Proprietarul ne-a dat chiar de atunci un rând de chei, noi nefiind din Constanța, ne-a spus că oricine din familie rămâne peste noapte în oraș are la dispoziție o cameră, însă noi nu l-am deranjat deloc până când ne-am mutat. L-am anunțat cu două săptămâni înainte să ne elibereze apartamentul, iar când ne-am mutat, deja plecaseră și nu mai exista în casă niciun cap de ață de la ei. Problema e că în aprilie, când am vrut să plătesc întreținerea, administratorul mi-a spus că am o datorie de 2.100 lei, plus penalități, calculate din ziua când am semnat contractul. Degeaba i-am explicat că trebuia să plătească vechiul proprietar, a rămas tot ca el. Sunt băgat în mari cheltuieli cu renovările și vreau să știu ce e de făcut legal în situația asta. Nu știm unde s-a mutat vechiul proprie-tar și nici la telefon nu mai răspunde. Noi am plătit întreținerea ce ne revine de la momentul mutării efective, dar suntem somați cu restanțele. Cum să procedăm?".

"Este o chestie privată, nu implică asociația"
Președintele asociației, Radu Ilie, ne-a explicat că nu se află pentru prima dată în fața unei asemenea situații. Profitând de acest prilej, recomandă tuturor celor care semnează contracte de vânzare-cumpărare să nu recurgă la înțelegeri verbale, ci să convină în scris asupra unor lucruri care urmează a se petrece ulterior acestui moment: "Când a primit adeverința, vânzătorul era pe zero la întreținere, altfel era ilegal să-i eliberăm actul. Că el s-a învoit verbal, fără un document scris, cu noul proprietar să mai stea acolo nu știu câte luni, e problema lor. Datoria unui apartament aparține proprietarului, nu altei persoane pe care o lasă să mai stea o perioadă în casa lui. E o chestie privată, nu implică asociația, dar i-am zis că o să facem o compensare cu fondul de rulment. Cine se bazează pe învoieli verbale fluieră a pagubă!" - ne-a spus președintele, care a precizat că atâta vreme cât fostul proprietar nu a solicitat retragerea fondului de rulment, la cererea expresă a noului proprietar, acest fond va fi folosit pentru acoperirea unei părți din totalul sumei reprezentând restanțele în discuție.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2164 secunde