Cum pot fi descoperiți "șmecherii" care fură apă

7024
4
Cum pot fi descoperiți

Articole de la același autor

Verificările sistematice arată că încercările de păcălire a contoarelor de înregistrare a consumurilor la utilități generează nereguli

cu duiumul în cadrul asociațiilor de proprietari, și asta nu doar la Constanța, ci și în întreaga țară.

Mai mulți cititori admit că pe o asemenea căldură, și consumul de apă este mai mare. Însă nu pot închide ochii când au informații că vecini de-ai lor, care au apartamentele pline cu "rude - turiști" venite la mare să plătească la fel ca în lunile anterioare sau chiar mai puțin: "Degeaba administratorul e corect și dă explicații să înțeleagă fiecare listele de întreținere, dar cu hoții, n-are cum să se pună de unul singur. L-am rugat pe președintele asociației, pe cei din comitetul executiv să verifice apometrul de branșament și după aia, fiecare contor de apartament, dar m-au asigurat că totul e în regulă și să nu mai bag fitile între locatari. Iar dacă vreau să mă conving, să chem eu RAJA la control, că nu mă împiedică nimeni!".

Solicitare către RAJA

Într-adevăr, verificarea apometrului de branșament cade în sarcina regiei de apă. Irina Oprea, purtător de cuvânt în cadrul SC RAJA SA, ne-a explicat că pentru a se face o asemenea operațiune, procedura prevede ca asociația de proprietari să adreseze o solicitare furnizorului de apă și nu locatarii, în nume propriu. Totul, din cauza faptului că relația contractuală se desfășoară cu asociația de proprietari. Solicitarea se va formula în scris și se va depune la biroul de registratură al RAJA, la sediul central din strada Călărași nr. 22 - 24 Constanța.

Referitor la verificarea apometrelor de apartament de către angajați ai RAJA, acest lucru nu intră în practica regiei de apă. În schimb, aceasta se poate face, tot la cerere, de către o firmă spe-cializată, o dată la trei ani. Iar dacă sesizează nereguli, proprietarul de bună credință cheamă singur firma care i-a montat apometrele să descopere eventualele hibe. Însă o bază legală care să-i oblige pe proprietari să facă verificarea metrologică periodică a contoarelor nu există în momentul de față, după cum ne-a confirmat și conducerea Uniunii Asociațiilor de Proprietari Constanța, potrivit căreia există contoare care funcționează de ani buni fără să fi fost verificate vreodată. Așa se explică și diferențele exagerate la consumul de apă care generează atâtea conflicte.

Apa se pierde, se fură…

Că trucurile de păcălire a apometrelor nu sunt o raritate admite și președintele UAP, care ne-a spus că, de-a lungul anilor, nenumărați locatari i s-au plâns că plătesc mai multă apă decât consumă în realitate. Cauzele ar putea fi pierderile semnificative de apă pe rețea, dar și aplecarea unor locatari spre furtul prin tot felul de jonglerii: "S-au descoperit o grămadă de metode prin care se fură, dar nu e bine să le publicați, că le-ar servi ca idei necinstiților. De aceea este bine să se facă verificări periodice sau când se constată nereguli, și la branșa-ment, și la contoarele personale. Iar dacă asociația consideră că nu e cazul să ceară o verificare RAJA, locatarii pot obliga conducerea să facă acest lucru printr-o hotărâre a adunării generale".

Pe de altă parte, chiar dacă pentru o verificare inopinată a apometrelor de apartament este o întreagă procedură, la nivelul asociațiilor există pârghii pentru depistarea unor nereguli. Ca de exemplu semnarea unei convenții între asociație și fiecare proprietar, în care să se menționeze și acest tip de control. Căci numai verificările pe nepusă masă ar putea duce la prinderea în flagrant a celor care n-au nicio problemă să păcălească apometrele sau alte contoare din apartamente.

Clasa apometrelor, decisivă!

Dincolo de suspiciuni, șeful UAP precizează că diferențe la consumul de apă pot să apară și dacă apometrele de apartament și apometrul general nu au aceeași clasă de precizie. De aceea, pentru detensionarea situației, conducerile asociațiilor ar trebui să accepte orice verificare solicitată de locatari, indiferent dacă au propriile rezerve.

Comentează știrea

HIIIHII HOOHOO
26 iunie 2013
SIgur...

Dar cand RAJA fura??Platesti apa rece la pret de apa calda

admirator
5 august 2013
dar de ce RAJA

nu se implica in repararea instalatiilor defecte? Cat ii costa indiferenta asta? Si cit alergam noi, ca nebunii, sa putem rezolva problema? Daca asa se poarta... Si cine fura capacele alea de canal? Cum e posibil ca firmele ce se ocupa cu adunarea fierului vechi sa primeasca astfel de obiecte? Si nimeni sa nu le fca nimic? Propun consiliului local al Cta sa dea comanda pentru inlocuirea tuturor capacelor de canal, cu bani din amenzi luate de la firmele ce comercializeazza fierul vechi!

n.v.t.
19 august 2013
EXACT! IN CONSTNATA CA LA NIMENI !

EXACT! se fura domnilor apa, se fura cu nerusinare! si culmea este ca inidirect sau nu administratorii asociatiilor de proprietari i.si dau aici acordul!?! se vede clar pe lista ce ei o afiseaza lunar, ce sume ridiocol de mici trebuiesc platite de familii cu 3, 4 mebri de famile, sume ce sunt departe de a fi credibile..si cu mult sub sumele platite de acele familii ce au 1 sau 2 membri de famile, dar sunt sinceri !!! iar diferentele? a-ti ghicit se impart la totii la locatarii, ptr. ca sunt afisate ca ... pierderi?!?! Administratorii vin in control, dar nu inainte de a face cunoscut acest lucru?!? ha ha ha ..pai ce control mai este acela dommilor...?!?! Pai acei locatari ce "" nu risipesc"" apa.. ca de! ei fac toti baie in aceasi cada cu apa, "" trag"" apa la toaleta numai o data pe zi.., iar mancarea o pregatesc.. cu apa din toaleta probabil.... . nu sunt domilor atat de naivi precum d-stra sa nu " ascunda"" probele ce ei folosesc in vederea furtului de apa, atunci can d-stra va anuntati intentia de a veni in control..!?!? Haide!, ce naiba? ca atat de intelingent nu trebuie sa fii.. pentru a-ti da seama de acest lucru..

n.v.t.
19 august 2013
EXACT! IN CONSTNATA CA LA NIMENI !

EXACT! se fura domnilor apa, se fura cu nerusinare! si culmea este ca inidirect sau nu administratorii asociatiilor de proprietari i.si dau aici acordul!?! se vede clar pe lista ce ei o afiseaza lunar, ce sume ridiocol de mici trebuiesc platite de familii cu 3, 4 mebri de famile, sume ce sunt departe de a fi credibile..si cu mult sub sumele platite de acele familii ce au 1 sau 2 membri de famile, dar sunt sinceri !!! iar diferentele? a-ti ghicit se impart la totii la locatarii, ptr. ca sunt afisate ca ... pierderi?!?! Administratorii vin in control, dar nu inainte de a face cunoscut acest lucru?!? ha ha ha ..pai ce control mai este acela dommilor...?!?! Pai acei locatari ce "" nu risipesc"" apa.. ca de! ei fac toti baie in aceasi cada cu apa, "" trag"" apa la toaleta numai o data pe zi.., iar mancarea o pregatesc.. cu apa din toaleta probabil.... . nu sunt domilor atat de naivi precum d-stra sa nu " ascunda"" probele ce ei folosesc in vederea furtului de apa, atunci can d-stra va anuntati intentia de a veni in control..!?!? Haide!, ce naiba? ca atat de intelingent nu trebuie sa fii.. pentru a-ti da seama de acest lucru..

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5201 secunde