Obligațiile angajatului, afișate la panoul firmei?

204

Articole de la același autor

"Eu n-am știut că la panoul de la sediul firmei unde lucrez sunt afișate tot felul de lucruri, inclusiv regulamentul intern. Sunt niște lucruri care mi s-au imputat fără ca eu să fi știut de ele. E vina mea, că nu m-am uitat la panou? Asta mi-a spus doamna de la Personal!" (E. Sotch).

v v v

După cum ne-a explicat Mihaela Crivea, specialist în probleme de muncă, pentru evitarea ambiguităților și a tensiunilor în relația dintre angajat și angajator, cel din urmă este, într-adevăr, obligat să afișeze la propriul sediu regulamentul intern. Chiar și așa, acest lucru nu este suficient, întrucât angajatorul va trebui, apoi, să-l aducă și la cunoștința fiecărui salariat în parte. Numai după îndeplinirea acestor două formalități își produce efectele respectivul regulament, iar angajatul va răspunde de imputațiile care i se aduc.

Referitor la modul concret de informare a fiecărui salariat cu privire la conținutul regulamentului intern, acesta se stabilește prin contractul colectiv de muncă. Mai mult decât atât, orice modificare ulterioară trebuie comunicată celor vizați.

Chiar dacă este obligația angajatorului să stabilească regulamentul intern, întocmirea acestuia nu se poate face fără consultarea sindicatului sau a reprezentanților salariaților, în funcție de situație. Printre altele, regulamentul trebuie să cuprindă și reguli privind protecția, igiena și securitatea în muncă la nivelul unității. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Vineri, 15 Februarie 2013
Stire din Economie : Ce își doresc angajații de la șefi
Joi, 27 Decembrie 2012
Stire din Fun : Imnul angajatului model
Pagina a fost generata in 1.1267 secunde