Obligațiile angajatului, afișate la panoul firmei?
213
Articole de la același autor
Poate fi dezmoștenit propriul copil?
16 Martie 2013
Cât costă divorțul la notar și când nu este posibil
12 Aprilie 2013
Cât costă și unde se face analiza apei din fântână
04 Aprilie 2013
Boala ce provoacă dureri în tot corpul
25 Aprilie 2013
POT FI OPRIȚI locatarii să facă JONGLERII cu REPARTITOARELE?
19 Martie 2013
"Eu n-am știut că la panoul de la sediul firmei unde lucrez sunt afișate tot felul de lucruri, inclusiv regulamentul intern. Sunt niște lucruri care mi s-au imputat fără ca eu să fi știut de ele. E vina mea, că nu m-am uitat la panou? Asta mi-a spus doamna de la Personal!" (E. Sotch).
v v v
După cum ne-a explicat Mihaela Crivea, specialist în probleme de muncă, pentru evitarea ambiguităților și a tensiunilor în relația dintre angajat și angajator, cel din urmă este, într-adevăr, obligat să afișeze la propriul sediu regulamentul intern. Chiar și așa, acest lucru nu este suficient, întrucât angajatorul va trebui, apoi, să-l aducă și la cunoștința fiecărui salariat în parte. Numai după îndeplinirea acestor două formalități își produce efectele respectivul regulament, iar angajatul va răspunde de imputațiile care i se aduc.
Referitor la modul concret de informare a fiecărui salariat cu privire la conținutul regulamentului intern, acesta se stabilește prin contractul colectiv de muncă. Mai mult decât atât, orice modificare ulterioară trebuie comunicată celor vizați.
Chiar dacă este obligația angajatorului să stabilească regulamentul intern, întocmirea acestuia nu se poate face fără consultarea sindicatului sau a reprezentanților salariaților, în funcție de situație. Printre altele, regulamentul trebuie să cuprindă și reguli privind protecția, igiena și securitatea în muncă la nivelul unității.
v v v
După cum ne-a explicat Mihaela Crivea, specialist în probleme de muncă, pentru evitarea ambiguităților și a tensiunilor în relația dintre angajat și angajator, cel din urmă este, într-adevăr, obligat să afișeze la propriul sediu regulamentul intern. Chiar și așa, acest lucru nu este suficient, întrucât angajatorul va trebui, apoi, să-l aducă și la cunoștința fiecărui salariat în parte. Numai după îndeplinirea acestor două formalități își produce efectele respectivul regulament, iar angajatul va răspunde de imputațiile care i se aduc.
Referitor la modul concret de informare a fiecărui salariat cu privire la conținutul regulamentului intern, acesta se stabilește prin contractul colectiv de muncă. Mai mult decât atât, orice modificare ulterioară trebuie comunicată celor vizați.
Chiar dacă este obligația angajatorului să stabilească regulamentul intern, întocmirea acestuia nu se poate face fără consultarea sindicatului sau a reprezentanților salariaților, în funcție de situație. Printre altele, regulamentul trebuie să cuprindă și reguli privind protecția, igiena și securitatea în muncă la nivelul unității.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 13 Mai 2013
Marţi, 15 Ianuarie 2013
Miercuri, 19 Decembrie 2012
Vineri, 15 Februarie 2013
Miercuri, 06 Februarie 2013
Joi, 27 Decembrie 2012