4. Am 2 mari probleme legate de Constanta: 1 - suntem amendati si lasati fara permis pentru ca nu se acorda prioritate pietonilor, DAR nu am vazut 1 pieton amendat pentru ca trece aiurea, desi decretul specifica ca traversarea se face in grup si "pas vioi"...nu stam sa comentam pe trecerea de pietoni pe facebook. 2 - in tot orasul sunt doar 2 semafoare sincronizate - mamaia cu mircea si cu tomis. Suntem de mai mare rasu. Pleci de la gara spre mamaia si faci 7 km in 30 minute din cauza semafoarelor. Nu prinzi 2 pe verde. Multumesc si astep o rezolvare, nu un raspuns...ca raspuns avem toti.
5. Chiar e obligatoriu dupa ce ai achitat amenda de circulatie , trebuie sa depui la sediul politiei rutiere, pv si dovada achitarii ? daca da , e nonsens. Daca perioada terminarii suspendarii permisului coincide cu ziua de sambata, fiindca dumineca e inchis trebuie sa astept ziua de luni sau se poate ridica si sambata? De dumineca pot sa conduc fara riscul de a fi sactionat?
MARIUS GHITA: Procesul verbal, impreuna cu copia chitantei de plata a amenzii se transmit unitatii din care face parte lucratorul care a aplicat sanctiunea. Sunte exceptati de la aceasta obligatie cei care achita contravaloarea amenzii la ghiseul de plati virtual din cadrul ANAF. Politia Rutiera are obligatia ca in termen de 30 de zile sa comunice procesul verbal la administratia financiara pe raza careia domiciliaza persoana sanctionata contraventional. In situatia in care persoana comunica catre Politia Rutiera copia chitantei de plata a aamenzii, priocelul vrbal nu se mai inainteaza in debit.
6. Dl.inspector. De ce unele semafoare nu sunt facute sa functioneze in 4 timpi?, adica pentru fiecare directie de mers. Un exemplu este cel de pe str. Th.Burada cu directia str.Poporului. Pentru str.I.L.Caragiale semaforul functioneaza in 2 timpi, iar pentru str.Th.Burada 1 timp. Si exemplele pot continua.( intersectia bd.Tomis cu Tulcei, Bd.Lapusneanu cu Ferdinand etc.)
MARIUS GHITA: Nu pot fi planificate toate semafoarele in patru timpi deoarece exista intersectii in care fluxurile de trafic sunt mai ridicate pe o strada decat pe cealalta. In situatia in care exista fluxuri de trafic similare, comisia de circulatie analizaeaza montarea semafoarelor in patru timpi. Va fi avuta in vedere si aceasta propunere pentru sistematizarea circulatiei.
7. Montarea unor semafoare cu temporizare pt pietoni in zona Tomis 3 si alte zone unde pietonii trec continuu. Ar fluidiza traficul, mai ales ca urmeaza sensul giratoriu sau din sens invers semaforul.
MARIUS GHITA: Temporizarea semafoarelor pentru pietoni din zona Tomis 3 si din zona Mega Image vor fi avute in vedere pentru umratoarele modificari in cadrul comisiei de circulatie.
8. Cum poate un cetatean de alta nationalitate sa scoata din tara un autoturism cumparat de nou dintr-o reprezentanta auto locala ? Numerele rosii nu permit scoaterea din tara a autoturismului, exista varianta unor numere de tranzit?
MARIUS GHITA: Datele acestei probleme va pot fi comunicate de catre Serviciul Public Comunitar Regim Permise si Inmatriculari Auto si de Politia de Frontiera (Garda de Coasta).
9. Intersectie Lapusneanu - Bucuresti. Sensul giratoriu de la intersectia acestor doua strazi ar trebui monitorizat pt. ca e periculos.
MARIUS GHITA: Periculozitatea este generata de viteza de deplasare a conducatorilor auto care circula pe Bd A Lapusneanu si de nepastrarea directiei de deplasare la patrunderea in sensul giratoriu si neasigurarea la schimbarea directiei de mers.
10. Vreau sa intreb: 1.Cine a gandit sensul giratoriu de la Cora-Bratianu cu trcerea de pietoni la 5 m de intersectie ?? (acela e un dobitoc,a blocat intreaga strada).
MARIUS GHIȚĂ: In acest moment, unul dintre proiectele Comisiei de Circulatie are in vedere atat mutarea statiei mijloacelor de transport in comun, cat si a trecerii de pietoni de pe Bd I.C. Bratianu, sensul de mers catre Gara.
11. Pe Cuza Voda la intersectia cu Mihai Viteazu se blocheaza traficul deoarece sunt masini parcate si pe stanga si pe dreapta, daca s-ar elibera cu 50m inainte de intersectie s-ar fluidiza mult mai bine, astfel incat cei care vor sa faca stanga se incardreaza pe partea stanga iar cei care doresc sa faca dreapta se incadreaza la dreapta.
MARIUS GHIȚĂ: Problema legată de opririle și stationarile neregulamentare a fost preluata inca din 2010, la nivel national, de catre politiile locale, din cadrul primariilor. Scopul acestei preluari a presupus in primul rand ca Politia Nationala sa gestioneze problemele legate de reducerea victimizarii populatiei prin accidente rutiere, iar Politia Locala sa gestioneze problemele legate de fluenta traficului rutier.
12. Intersectia str. Chiliei cu Soveja este destul de greu de trecut. Strada Soveja este foarte aglomerata, se circula cu viteza mare. Mereu sunt tamponari, accidente... Trece fiecare cum poate dinspre Chiliei, care este si ea o strada cu trafic intens. Si mai ales ca este strada cu poligonul. Multumesc.
MARIUS GHIȚĂ: Se va avea in vedere ca marcajul rutier de pe strada Soveja sa fie continuu, astfel incat sa se interzica relatia stanga pentru evitarea producerii de accidente rutiere.
13. Daca pe str, Adamclisi s-ar realiza sens unic de la Brotacei spre Tomis 3 multi locuitori din Tomis Nord ar merge direct iar din sensul giratoriu de la Lidl ar fi mai lejer atit spre Lapusneanu cat si spre Tomis.De asemenea autobuzele 42 si 43 dupa statia Brotacei ar putea merge pe Adamclisi apoi dreapta Soveja si ar intra in Bd Tomis(daca cineva urmareste stopul de pe Soveja sunt foarte putine masini care fac stanga spre bd Tomis) . In acest moment de la Brotacei si pana la statia Tomis 3 nu mai exista nici o statie intermediara de ce mai aglomereaza autobuzele segmentul de bulevard intre Tulcei si Soveja.. Problema este ca in acest moment cu 2 sensuri pe acesta straduta cu o piata unde fiecare parcheaza cum vrea masina este o adevarata aventura si pt un autoturism sa se deplaseze.Practic ar mai aparea 2 banzi in sensul Tomis Nord -Centru.
MARIUS GHIȚĂ: Din strada Adamclisi se desprind foarte multe alei și pe partea dreaptă și pe partea stângă, care fac legătura cu blocurile din cartier. Aceste alei nu comunica cu alte străzi principale pentru a permite locuitorilor din acea zona sa ajunga la domiciliu. Realizarea unui sens unic in acest moment, ar crea locuitorilor din zona un deserviciu cu privire la traseul parcurs zilnic.
14. Pe Barbu Ștefănescu Delavrancea nu există statie de taxiuri si totuși acestia blochează traficul fiind nevoiți să circulăm pe un singur sens,de cele mai multe ori ajungându-se la certuri între soferi spre amuzamentul lor,va rog respectuos rezolvați si această problemă,mulțumesc.
MARIUS GHIȚĂ: Aspectele sesizate vor fi verificate.