Din perspectiva echipei Lucian Croitoru

Altă "croială" dată sistemului educațional românesc

417

Articole recomandate

Procesul de educație va începe încă de la creșă, astfel încât copilul să primească "terapie educațională", iar 750 de grădinițe noi vor fi construite, pentru "cuprinderea integrală a copiilor de 3-6 ani", potrivit programului de guvernare al cabinetului propus de Lucian Croitoru.
Programul de guvernare pe care și-l asumă echipa Croitoru la capitolul Educație preia o serie din proiectele anunțate de ministrul interimar al Educației, Emil Boc, cum ar fi centrarea procesului de învățământ pe competențe și programul "Școala după școală", dar și unele propuneri din Legea Educației a ministrului Ecaterina Andronescu, printre care finanțarea, încă de la naștere, a fiecărui copil, prin deschiderea unui depozit de 500 de euro, la care părintele poate contribui anual, prin virarea a 2% din impozitul pe venit. 
Potrivit programului de guvernare, procesul educațional va începe de la creșă, iar pentru aceasta, personalul va trebui pregătit pentru "intervenție sau terapie educațională". Un obiectiv anunțat este ca, până în 2014,  peste 80% dintre copiii între 3-5 ani să fie cuprinși în educația timpurie, astfel încât se va relua proiectul de construire a 750 de grădinițe noi.
În ceea ce privește formarea elevilor, procesul educațional se va centra pe competențe, în număr de opt: comunicare în limba română și, după caz, în limba maternă, comunicare în limbi străine, competențe în matematică și competențe fundamentale în științe și tehnologii, competențe digitale, "a învăța să înveți", competențe sociale și civice, inițiativă și antreprenoriat și sensibilitate și expresie culturală. În plus, va fi înființată "banca națională de itemi de evaluare", pe niveluri de învățământ și discipline/module de pregătire, pentru "un sistem național unitar de standarde în evaluarea performanțelor la clasă".
Tot la subcapitolul educației în școli, programul de guvernare preia inițiativa programului "Școala de după școală", despre care ministrul interimar de resort, Emil Boc, a vorbit încă de la preluarea funcției.
În ceea ce privește învățământul universitar, accentul va fi pus pe programele de masterate și doctorat, toate universitățile care organizează astfel de studii trebuind să obțină acreditarea ARACIS. Universitățile neacreditate de ARACIS pentru studii de masterat și doctorat nu vor avea diplomele recunoscute de către instituțiile statului, cu "consecințele salariale și profesionale necesare", se specifică în program.
Mai mult, studiile de masterat în limbi de circulație internațională și a doctoratelor în co-tutela universităților străine de prestigiu vor constitui priorități de finanțare. Un alt proiect mai vechi, dar care încă nu este aplicat, este cel al diferențierii și ierarhizării universităților.
Referitor la descentralizare, programul formulat de cabinetul propus de Croitoru vorbește despre reintroducerea concursurilor de angajare a directorilor de școli. Concursul va fi organizat de Consiliul de administrație al școlii, format din 1/3 membri cadre didactice din școală, 1/3 reprezentanți ai părinților și 1/3 reprezentanți ai consiliului local. Totodată, vor fi înființate consorțiile școlare, definite ca "înțelegeri contractuale între unitățile școlare dintr-o arie geografică", care să permită libera circulație a personalului, dar și "optimizarea utilizării infrastructurii".
Pentru portofoliul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, premierul desemnat Lucian Croitoru l-a propus pe Daniel-Petru Funeriu, vicepreședintele Comisiei Prezidențiale pentru Analiza și Elaborarea Politicilor din Domeniul Educației și Cercetării din România.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Luni, 26 Octombrie 2009
Stire din Cultură-Educație : "Ovidius" și-a schimbat look-ul
Sâmbătă, 24 Octombrie 2009
Stire din Cultură-Educație : Spectacole de week-end
Pagina a fost generata in 2.0495 secunde