Amânat, suspendat și-apoi exceptat, concursul pentru directori în învățământ a luat startul înscrierilor

Marţi, 14 Septembrie 2021, 20:30
2692
Parcă urmărit de ghinion, concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct în învățământul românesc a traversat, într-un timp foarte scurt, câteva... cumpene. Anunțat, inițial, pe data de 27 iulie 2021 și lansat în dezbatere cu o metodologie furibund comentată, ca urmare a prevederii ce conferea drept de veto interviului, concursul avea să fie anunțat, ulterior, pentru data de 15 octombrie. Cu o altă metodologie, revizuită și aproape la indigo cu sesiunea din 2016, despre care am scris în articolul din 12 august: „Ciudățeniile metodologiei concursului pentru ocuparea funcțiilor de directori în unitățile de învățământ”.



Dar ce să vezi, de pe 30 august și până luni seară, 13 septembrie, concursul a fost suspendat, din punct de vedere juridic, după ce Guvernul a adoptat o Ordonanță de Urgență care a modificat articolul din Legea 55 din 2020, care permitea organizarea acestuia. Ordonanța de Urgență care a eliminat posibilitatea de a face angajări în sistemul de învățământ pe funcțiile de conducere din școli și grădinițe este OUG nr. 19, din 30 august 2021.

Luni seară, însă, în Monitorul Oficial nr. 876, a fost publicată Ordonanța de Urgență nr. 99/10 septembrie 2021, care modifică articolul 27, alineatul (3) din OUG 141/2020, introducând între excepțiile de la suspendarea ocupării prin concurs „a posturilor didactice, didactice auxiliare, nedidactice și de conducere din cadrul unităților de învățământ preuniversitar, a posturilor de conducere, de îndrumare și de control din cadrul inspectoratelor școlare, precum și a posturilor și funcțiilor vacante din cadrul instituțiilor de învățământ superior, institutelor de cercetare, Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), Academiei Române, academiilor de ramură și a funcțiilor din cadrul Direcției generale pentru implementarea proiectului «România Educată» din cadrul Ministerului Educației”.

IŞJ Constanța a publicat lista funcțiilor vacante

Marţi, în urma unui consiliu de administrație organizat la Inspectoratul Școlar Județean Constanța a fost publicată, conform calendarului, lista funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul. Cu același prilej, s-au constituit comisiile județene de organizare, respectiv de evaluare a documentelor de înscriere.

Așadar, de astăzi și până pe 26 septembrie s-a dat startul, pe platforma informatică dedicată, depunerii dosarelor de înscriere la proba scrisă, pentru cele 189 de funcții vacante de director, respectiv 77 de funcții de director adjunct.

Reamintim că, la ora actuală, în rețeaua școlară constănțeană au fost reconfirmați pe posturi de director interimar 156 de profesori, respectiv 58 de directori adjuncți, care au dovedit performanțe manageriale inclusiv în anul școlar 2020-2021. Lor li se adaugă ceilalți 33 nou-numiți directori, respectiv 19 adjuncți, pe care i-am făcut cunoscuți în articolele din 25 august („Iată care sunt noii directori și adjuncți interimari numiți pe funcții de IȘJ Constanța”) și 3 septembrie („Surprize în odiseea numirii directorilor interimari. De la Grădinița nr. 57 la Liceul teoretic «Carmen Sylva» Eforie Sud”).

Calendarul integral al concursului

27 – 29 septembrie: Evaluarea dosarelor de înscriere.

30 septembrie: Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

1 octombrie: Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică.

4 – 6 octombrie: Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere.

7 octombrie: Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

8 octombrie: Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

13 octombrie: Repartizarea candidaților pe centre

15 octombrie: Desfășurarea probei scrise

15 octombrie: Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15 – 17 octombrie: Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie: Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie: Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21 – 27 octombrie: Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, in funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n).

28 – 29 octombrie: Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților.

1 – 10 noiembrie: Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie: Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie: Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie: Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie: Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

17 decembrie: Validarea rezultatelor finale

20 – 22 decembrie: Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).



Pagina a fost generata in 0.4892 secunde