Ce se va întâmpla cu structura anului şcolar 2022-2023? Reacţie vehementă a Consiliului Elevilor

541
Ce se va întâmpla cu structura anului şcolar 2022-2023? Reacţie vehementă a Consiliului Elevilor - invatatoareinfataelevilorlaclasa-1644479046.jpg

Articole de la același autor

În cursul acestei săptămâni, ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, a prezentat în spațiul public o serie de ipoteze luate în calcul de Ministerul Educației în stabilirea structurii anului școlar 2022-2023, care ar presupune, pe de-o parte, modificarea perioadelor alocate cursurilor, prin introducerea unei vacanțe în luna octombrie și reintroducerea vacanței din luna februarie, cunoscută drept vacanța intersemestrială și, pe de altă parte, modificarea numărului de zile de școală.

Consiliul Național al Elevilor critică faptul că până la acest moment nu a fost lansată o propunere de structură pentru anul școlar viitor și solicită Ministerului Educației să urgenteze procesul de elaborare a unei propuneri concrete, menite să urmărească stabilizarea structurii anului școlar și să răspundă la nevoile reale ale elevilor, în așa fel încât ea să poată fi discutată cu partenerii de dialog social în cel mai scurt timp:

"Readucem în discuție poziția exprimată în anii trecuți și solicităm ca anul școlar să înceapă în prima zi de luni a lunii septembrie și să se încheie în prima zi de vineri a lunii iunie, pentru a evita disconfortul termic accentuat și resimțit de toți actorii implicați în procesul instructiveducativ, care se resimte în timpul verii, ținând cont de faptul că majoritatea unităților de învățământ nu dispun de instalații de climatizare.

În aceeași notă, cu referire la propunerea de prelungire a duratei cursurilor din anul școlar 2022-2023, subliniem faptul că Ministerul Educației ar trebui să trateze cu prioritate problematica planurilor-cadru de liceu și a reformelor necesare în sistemul de evaluare al elevilor, care, odată reformate, vor aduce o reală schimbare a învățământului românesc. Nu există dovezi bazate pe cercetări în domeniul științelor educației care să ateste faptul că un număr mai mare de zile de școală înseamnă, automat, o calitate crescută a actului educațional de la clasă. Din contră, calitatea este dată de mai mulți factori interdependenți, precum relevanța conținuturilor și competențelor livrate, formarea cadrelor didactice, perseverența elevilor, timpul petrecut de aceștia la școală și oportunitățile de învățare. Ca atare, suntem de părere că modificarea numărului de zile de școală ar trebui să reprezinte o măsură subsecventă unor reforme mult așteptate în sistemul de educație, precum cele menționate anterior.


De asemenea, atragem atenția asupra faptului că structura anului școlar nu trebuie să se muleze pe dorințele operatorilor din turism, ci viceversa. Educația reprezintă o piatră de temelie a oricărui stat, fiind necesar ca nevoile sistemului educațional și interesele elevilor să primeze în fața celor ale operatorilor din industria sporturilor de iarnă, evitând astfel adoptarea unor măsuri într-o logică strict afaceristă. Indiferent de modul de împărțire al anului școlar, ne dorim o structură echilibrată a acestuia, în care diviziunile să fie aproximativ egale din punct de vedere al numărului de săptămâni de cursuri și solicităm cu fermitate Ministerului Educației să cheme la consultări reprezentanții elevilor, părinților și profesorilor pentru a identifica o structură echitabilă a anului școlar. Experiențele trecutului ne arată că deciziile care nu răspund cu adevărat nevoilor din teritoriu nu fac altceva decât să adâncească problemele cu care elevii, profesorii și părinții se confruntă zi de zi."

„Foarte puțin timp ne mai desparte de momentul adoptării structurii anului școlar 2022-2023, iar Ministerul Educației nu trebuie să mai amâne niciun moment demararea consultărilor cu partenerii de dialog social pe marginea acestei spețe. Așteptăm cu interes din partea decidenților o propunere concretă și asumată, care să asigure predictibilitate, echitate și echilibru, caracteristici esențiale pentru o structură centrată cu adevărat pe elev și pe nevoile acestuia, așa cum ne place să o caracterizăm.”, a declarat Robert Avram, președintele interimar al Consiliului Național al Elevilor



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5723 secunde