Sorin Cîmpeanu, la Strasbourg: „Nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite”

231
Sorin Cîmpeanu, la Strasbourg: „Nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite” - strasbourg1-1643454883.jpg
Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a participat în perioada 26-27 ianuarie la Reuniunea miniștrilor educației și tineretului din statele membre ale Uniunii Europene. Tema principală a evenimentului, organizat de Președinția franceză a Consiliului UE la Strasbourg, s-a numit „Tinerii europeni ca actori cu drepturi depline în Europa - pentru o Europă mai verde și mai durabilă" și a fost prilejuită de lansarea Anului european al tineretului.

Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a subliniat fără echivoc importanța educației pentru dezvoltarea durabilă, pentru sănătatea, securitatea și prosperitatea oricărei națiuni. În acest context, ministrul român a evidențiat exemplul Franței, care, pe parcursul crizei sanitare, prin acțiunea ministrului Jean Michel Blanquer, a ilustrat cel mai bine principiul „școlile trebuie să se închidă ultimele și să se deschidă primele”. Din această perspectivă, nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite.

De altfel, toți miniștrii participanți au prezentat, într-un mod sau altul, neajunsurile predării generalizate online în raport cu prezența fizică, subliniind că predarea online a fost doar o alternativă temporară la închiderea totală a școlilor. Vorbind despre dezvoltare durabilă și educația de mediu, ministrul român a precizat că „este greu de imaginat cum în sistem online s-ar putea organiza acțiuni de ecologizare și proiecte de voluntariat de mediu”.

De asemenea, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a prezentat inițiativa Președintelui României cu privire la „Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile”, dimensiune evidențiată în proiectul România Educată.

Miniștrii prezenți au apreciat demersul României de introducere, în programul pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, a unei săptămâni dedicate activităților practice pentru educație de mediu, intitulată „Săptămâna Verde”. În acest fel, tinerii vor putea să asocieze mai bine „a ști să învețe” cu „a ști să trăiască” (savoir apprendre & savoir vivre).

Cu titlu de exemplu de bună practică, ministrul Educației s-a referit și la proiectul „Let’s Do It Danube/Agissons pour le Danube”, organizat de mai multe ONG-uri în parteneriat cu autoritățile centrale în toate județele limitrofe Dunării, subliniind responsabilitatea tuturor față de generațiile viitoare pentru o lume mai bună, un mediu mai curat și o nouă cultură a învățării.

Formatul reuniunii a fost unul inedit, fiecare stat având la dispoziție un timp alocat atât miniștrilor, cât și reprezentanților tinerilor. În acest context, tinerii din fiecare stat european și-au putut exprima așteptările în raport cu un viitor bazat pe o dezvoltare durabilă.

În acest sens, constatând angajamentul reprezentanților tinerilor din statele europene, ministrul român a încheiat prin a preciza că „tinerii se angajează pentru a susține o dezvoltare durabilă, miniștrii se angajează, de asemenea, pentru a consolida încrederea tinerilor că autoritățile susțin construcția unui viitor așa cum este dorit de tineri” (Les jeunes s'engagent, les ministres s'engagent également pour renforcer la confiance des jeunes).

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6221 secunde