Sorin Cîmpeanu, la Strasbourg: „Nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite”
299
Articole de la același autor
Reacții la mesajul „îngăduitor” al ministrului Sorin Cîmpeanu. „V-ați permis ceea ce NIMENI nu a îndrăznit! Să ciuntiți vacanța de iarnă a copiilor!”
18 Decembrie 2021
O candidată la concursul de directori rupe tăcerea: „Draga mea, degeaba ești pe aici, pentru că nu vei câștiga”
10 Decembrie 2021
Reacția ministrului Educației la anunțul grevei de avertisment
16 Ianuarie 2022
Răsturnare de situație în scandalul unghiilor ciuntite elevelor de la „Carol I”. „Regret că am căzut în plasa lor!”
16 Decembrie 2021
Curajul de a contesta interviul i-a fost răsplătit. Va fi directorul celei mai titrate școli din Constanța
13 Decembrie 2021
Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a participat în
perioada 26-27 ianuarie la Reuniunea miniștrilor educației și tineretului din
statele membre ale Uniunii Europene. Tema principală a evenimentului, organizat
de Președinția franceză a Consiliului UE la Strasbourg, s-a numit „Tinerii
europeni ca actori cu drepturi depline în Europa - pentru o Europă mai verde și
mai durabilă" și a fost prilejuită de lansarea Anului european al
tineretului.
Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a subliniat fără echivoc importanța educației pentru dezvoltarea durabilă, pentru sănătatea, securitatea și prosperitatea oricărei națiuni. În acest context, ministrul român a evidențiat exemplul Franței, care, pe parcursul crizei sanitare, prin acțiunea ministrului Jean Michel Blanquer, a ilustrat cel mai bine principiul „școlile trebuie să se închidă ultimele și să se deschidă primele”. Din această perspectivă, nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite.
De altfel, toți miniștrii participanți au prezentat, într-un mod sau altul, neajunsurile predării generalizate online în raport cu prezența fizică, subliniind că predarea online a fost doar o alternativă temporară la închiderea totală a școlilor. Vorbind despre dezvoltare durabilă și educația de mediu, ministrul român a precizat că „este greu de imaginat cum în sistem online s-ar putea organiza acțiuni de ecologizare și proiecte de voluntariat de mediu”.
De asemenea, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a prezentat inițiativa Președintelui României cu privire la „Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile”, dimensiune evidențiată în proiectul România Educată.
Miniștrii prezenți au apreciat demersul României de introducere, în programul pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, a unei săptămâni dedicate activităților practice pentru educație de mediu, intitulată „Săptămâna Verde”. În acest fel, tinerii vor putea să asocieze mai bine „a ști să învețe” cu „a ști să trăiască” (savoir apprendre & savoir vivre).
Cu titlu de exemplu de bună practică, ministrul Educației s-a referit și la proiectul „Let’s Do It Danube/Agissons pour le Danube”, organizat de mai multe ONG-uri în parteneriat cu autoritățile centrale în toate județele limitrofe Dunării, subliniind responsabilitatea tuturor față de generațiile viitoare pentru o lume mai bună, un mediu mai curat și o nouă cultură a învățării.
Formatul reuniunii a fost unul inedit, fiecare stat având la dispoziție un timp alocat atât miniștrilor, cât și reprezentanților tinerilor. În acest context, tinerii din fiecare stat european și-au putut exprima așteptările în raport cu un viitor bazat pe o dezvoltare durabilă.
În acest sens, constatând angajamentul reprezentanților tinerilor din statele europene, ministrul român a încheiat prin a preciza că „tinerii se angajează pentru a susține o dezvoltare durabilă, miniștrii se angajează, de asemenea, pentru a consolida încrederea tinerilor că autoritățile susțin construcția unui viitor așa cum este dorit de tineri” (Les jeunes s'engagent, les ministres s'engagent également pour renforcer la confiance des jeunes).
Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a subliniat fără echivoc importanța educației pentru dezvoltarea durabilă, pentru sănătatea, securitatea și prosperitatea oricărei națiuni. În acest context, ministrul român a evidențiat exemplul Franței, care, pe parcursul crizei sanitare, prin acțiunea ministrului Jean Michel Blanquer, a ilustrat cel mai bine principiul „școlile trebuie să se închidă ultimele și să se deschidă primele”. Din această perspectivă, nimic nu este mai dramatic decât să fii nevoit să închizi școlile sau să le treci în online fără a fi pregătite.
De altfel, toți miniștrii participanți au prezentat, într-un mod sau altul, neajunsurile predării generalizate online în raport cu prezența fizică, subliniind că predarea online a fost doar o alternativă temporară la închiderea totală a școlilor. Vorbind despre dezvoltare durabilă și educația de mediu, ministrul român a precizat că „este greu de imaginat cum în sistem online s-ar putea organiza acțiuni de ecologizare și proiecte de voluntariat de mediu”.
De asemenea, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a prezentat inițiativa Președintelui României cu privire la „Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile”, dimensiune evidențiată în proiectul România Educată.
Miniștrii prezenți au apreciat demersul României de introducere, în programul pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, a unei săptămâni dedicate activităților practice pentru educație de mediu, intitulată „Săptămâna Verde”. În acest fel, tinerii vor putea să asocieze mai bine „a ști să învețe” cu „a ști să trăiască” (savoir apprendre & savoir vivre).
Cu titlu de exemplu de bună practică, ministrul Educației s-a referit și la proiectul „Let’s Do It Danube/Agissons pour le Danube”, organizat de mai multe ONG-uri în parteneriat cu autoritățile centrale în toate județele limitrofe Dunării, subliniind responsabilitatea tuturor față de generațiile viitoare pentru o lume mai bună, un mediu mai curat și o nouă cultură a învățării.
Formatul reuniunii a fost unul inedit, fiecare stat având la dispoziție un timp alocat atât miniștrilor, cât și reprezentanților tinerilor. În acest context, tinerii din fiecare stat european și-au putut exprima așteptările în raport cu un viitor bazat pe o dezvoltare durabilă.
În acest sens, constatând angajamentul reprezentanților tinerilor din statele europene, ministrul român a încheiat prin a preciza că „tinerii se angajează pentru a susține o dezvoltare durabilă, miniștrii se angajează, de asemenea, pentru a consolida încrederea tinerilor că autoritățile susțin construcția unui viitor așa cum este dorit de tineri” (Les jeunes s'engagent, les ministres s'engagent également pour renforcer la confiance des jeunes).
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 28 Ianuarie 2022
Sâmbătă, 22 Ianuarie 2022
Joi, 20 Ianuarie 2022
Duminică, 16 Ianuarie 2022
Vineri, 14 Ianuarie 2022
Joi, 13 Ianuarie 2022
Miercuri, 12 Ianuarie 2022
Marţi, 11 Ianuarie 2022