Ce vor elevii să se schimbe în învățământul românesc

149
Ce vor elevii să se schimbe în învățământul românesc - cevorelevii-1437666172.jpg

Articole de la același autor

După ce un număr de 7.000 chestionare a fost diseminat elevilor din 20 de județe, printre care și Constanța, anumite probleme, cât și soluții au fost identificate și incluse în prima rezoluție privind viziunea elevilor asupra sistemului de învățământ din România, pe care Consiliul Elevilor l-a lansat ieri.

Înaintată în fața principalelor instituții publice, rezoluția a fost dezbătută în cadrul Adunării Generale Extraordinare de la Buzău.

Principalele hibe ale învățământului pleacă de la curricula neactualizată, incorelată la așteptările, nevoile și interesele elevilor, fiind recunoscută drept un prim impediment în sistemul educațional românesc. Consiliul Național al Elevilor salută o viitoare modificare a curriculei ce ar trebui să fie mult mai mult axată pe nevoile și interesele principalilor actori ai sistemului de învățământ.

Numărul mare de elevi dintr-o clasă, predarea teoretică și lipsa practicii, lipsa abordării transdisciplinare, accentul ridicat pe materiile de Bacalaureat și nerespectarea curriculei sunt alte bariere identificate. O evaluare semestrială a profesorilor de către elevi în mod secret privind ora de curs și o evaluare lunară a opiniei elevului privind starea sistemului de învățământ din România, cât și o fișă personalizată a fiecărui principal beneficiar al actului educației în care să fie incluse abilitățile sale sunt îmbunătățirile pentru care Consiliul Elevilor militează.

De asemenea, reprezentativitatea în consiliul de administrație va putea fi îmbunătățită doar dacă Metodologia de consiliu de administrație este modificată, dacă reprezentantul elevilor este anunțat de viitoarele ședințe, iar deciziile luate sunt publicate la avizierul școlii. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.0873 secunde