Cum a hotărât IȘJ Constanța să ocupe cele 151 de funcții de conducere rămase vacante

1641
Emoțiile candidaților la ediția 2021 a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct s-au încheiat odată cu etapa în care a fost făcută publică, pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Constanța, lista posturilor pentru care au optat. În județul Constanța, au fost scoase la concurs 189 de funcții de director, respectiv 77 de funcții de director adjunct, din care au rămas neocupate 99 de posturi de director și 52 de posturi de director adjunct. Așadar, cam jumătate dintre posturile de conducere vor fi ocupate după un algoritm decis de IȘJ Constanța încă din vară, și anume acela al propriei opțiuni.

Marți, 21 decembrie, ultima zi pentru a vă îndeplini… dorința

Imediat după publicarea listelor, Inspectoratul Școlar Județean Constanța a lansat o invitație tuturor cadrelor didactice care doresc și îndeplinesc condițiile prevăzute de Legea Educației nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, să trimită până cel târziu marți, 21 decembrie, ora 15.30, pe adresa de email inspector.management@isjcta.ro (sau prin depunere fizică la registratura Inspectoratului Școlar Județean Constanța), următoarele documente: cerere-tip, acord de detașare în interesul învățământului și curriculum vitae – format Europass (fără să fie atașate documente justificative).

Oare să fi omis să precizeze că prioritate au concurenții care au promovat concursul, dar au fost pe locul doi?

Cel puțin așa prevede art. 27 din metodologia de concurs publicată în Monitorul Oficial din 10 august 2021 „(1) În funcțiile de director sau director adjunct rămase vacante sau în cazul vacantării unor funcții de director sau de director adjunct din unitățile de învățământ de stat, conducerea interimară este asigurată, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârșitul anului școlar, de un cadru didactic titular, numit prin detașare în interesul învățământului sau prin delegarea atribuțiilor specifice funcției, în conformitate cu legislația în vigoare, prin decizia inspectorului școlar general. (2) Prioritate la ocuparea funcțiilor rămase vacante după organizarea concursului au persoanele care au promovat concursul”.



Situație „sensibilă” pentru directorii adjuncți cu concurs


Deja prin târg se vorbește despre aranjamentele celor care s-au aflat până acum la conducere, dar nu au reușit să promoveze proba scrisă și care vor avea „girul” unităților pe care le conduc să preia un nou mandat, fie el și interimar.

Mai dificil de „digerat” situația de provizorat va fi pentru directorii adjuncți care și-au câștigat funcția prin concurs și care vor avea drept șef un interimar. Astfel de situații se întâlnesc la Școala gimnazială nr. 16 „M.I. Dobrogianu”, la Colegiul Economic Mangalia sau la Colegiul Național de Arte „Regina Maria”, unde se găsește cea mai mare cancelarie, cu peste 200 de cadre didactice.

De luni, 20 decembrie, s-a trecut la emiterea deciziilor de numire, proces care se va încheia miercuri, 22 decembrie. Și dacă inițial se vorbea de decizii de numire cu data de 10 ianuarie, cel mai probabil acestea vor fi decalate cu data de 17 ianuarie, respectiv prima zi a semestrului II din anul școlar 2021-2022.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5523 secunde