Pro sau contra catalogului virtual

Cum combatem absenteismul școlar

1510
Cum combatem absenteismul școlar - scoala2312-1323814857.jpg

Ieri, la Palatul Copiilor,  a avut loc întâlnirea directorilor de unități de învățământ din municipiul Constanța pe tema absenteismului, dar mai ales a modului de a-l ține sub control prin introducerea catalogului virtual.

Despre catalogul virtual, considerat a fi un instrument foarte la îndemână pentru toți cei trei parteneri ai educației, respectiv profesor - elev - părinte, se afirmă că acesta poate monitoriza în timp real situația școlară a fiecărui individ din bancă.
În urma unui chestionar propus de Centrul Județean de Asistență Psihopedagogică (CJAP) Constanța, la care au aplicat 43 de unități de învățământ constănțene, din care 23 din județ, a reieșit că peste 90% dintre directori își doresc implementarea acestui catalog. Ceilalți, care nu au îmbrățișat ideea, consideră că monitorizarea prin intermediul acestui instrument nu poate diminua absenteismul și că există deja destule situații de completat și nu ar mai fi necesar încă unul.
Prof. psih. Irina Ermolaev, noul director al CJAP, declara, la întâlnirea de ieri, că, printre motivele absenteismului reieșite din chestionar, pe primul loc se situează preferința de a încasa o absență decât o notă mică. De asemenea, elevii se lasă influen-țați de colegi și anturaj, acuză oboseală și, nu în ultimul rând, lipsa de atractivitate a orei la care absentează și faptul că profesorul nu arată interes și este plictisitor.
Conducerile Școlii nr. 40 "Aurel Vlaicu" și a Liceului Teoretic "Lucian Blaga" au povestit din experiența lor cu privire la utilizarea acestui catalog virtual, în timp ce colegii lor din sală murmurau că nu prezintă siguranță și oricum va trebui însoțit de un document scris. Pe lângă aceasta, se adaugă și faptul că accesul profesorilor este permis prin tastarea CNP-ului, lucru ce face vulnerabil acest catalog.

Pe de altă parte, Adrian Topor, președintele Consiliului Județean al Asociațiilor de Părinți din Constanța, a afirmat că există pericolul ca familia să afle totul doar printr-un singur clic și să nu mai vină la școală: "Dar, în același timp, programul încărcat nu ne mai permite să aflăm ce face copilul nostru și poate pe lângă acest catalog ar trebui să existe și alte informații".
S-a mai vorbit despre concurența pe care ar stârni-o cunoașterea notelor colegilor, fapt ce ar conduce și la rezultate mai bune la învățătură.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.3529 secunde