De ce evită Aliss Andreescu răspunsurile concrete?

1515
13
De ce evită Aliss Andreescu răspunsurile concrete? - aliss1-1319645820.jpg

Așteptată cu maxim interes, întâlnirea de ieri a staff-ului Inspectoratului Școlar Județean Constanța cu presa a fost anostă și lipsită de substanță, pentru că nu s-a dorit împărtășirea concretă a niciunei concluzii prea evidente vizavi de evaluările inițiale.

N-am înțeles, la conferința de presă de ieri, slalomul printre răspunsuri al prof. dr. Aliss Andreescu, de un evazionism apreciabil. Spre exemplu, întrebat dacă s-a realizat o statistică cu cele mai bune sau cele mai slabe rezultate, inspectorul general a răspuns că "diferă de la o școală la alta, de la un liceu la altul. Comisiile din școli nu au transmis note, ci pe baza rezultatelor au fost comunicate niște analize SWOT".
De asemenea, la întrebarea câți elevi au fost evaluați, a răspuns "foarte mulți. Avem și statistici în acest sens". Despre gradul de absenteism... "În cele mai multe cazuri au fost prezenți". Sau care este statutul acestor teste la clasa I: "La clasa a II-a, a IV-a și a VI-a se vor da, conform legislației, pe parcursul anului școlar, probabil în luna mai".
În rest, ce ni s-a comunicat, ieri, referitor la "concluziile cu privire la evaluarea inițială a elevilor în anul școlar 2011-2012", am scris deja în paginile "Cuget Liber", în urma unui sondaj realizat în rândurile profesorilor. Cum ar fi faptul că unii elevi au acuzat oboseală din cauza concentrării aplicării testelor într-un interval de timp prea scurt. Ori incapacitatea unor elevi de a se concentra pe sarcinile de lucru, de a le finaliza. La clasele de început de ciclu de învățământ (clasa a V-a și clasa a IX-a), unii elevi au manifestat neîncredere în posibilitatea de a rezolva corect itemii specifici diverselor discipline. Lipsa de motivație, la elevii de liceu. Existența unor elevi care "vânează" notele și învață numai atunci când știu că au nevoie de note mari, motiv pentru care nu au tratat cu seriozitate evaluarea inițială din cauză că notele nu sunt trecute în catalog. Vocabularul utilizat de elevi, la testarea inițială, este, uneori prozaic, lipsind termenii de specialitate. Dificultăți în exemplificarea unor concepte, la nivelul tuturor claselor.

Iată și câteva dintre amenințările care planează asupra învățământului, reieșite din studiul acestor evaluări: La subiectele cu un grad mai mare de dificultate au apărut anumite probleme, în rezolvare r Gradul ridicat de dificultate sau abstractizare al manualelor școlare r Dezinteresul elevilor față de mijloacele de informare clasice r Numărul prea mare al elevilor în clasă r Unele teste-model (în situația de disciplină nouă) au făcut uz de termeni de specialitate r Absenteismul în creștere r Cantitatea mare de muncă necesară recuperării lacunelor r Și, nu în cele din urmă, mijloacele moderne de informare promovează, adesea, o atitudine mecanică și automatizată de învățare, care nu ajută la formarea limbajului literar, estetic sau specializat.

Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Profu de serviciu!
27 octombrie 2011
Dezastru!

De ce evita ,,doamna general,, raspunsurile concrete? Simplu! Invatamantul romanesc, scoala romaneasca este DEZASTRU! Acesta este singurul raspuns care se poate da! La fiecara intrebare pusa de presa, raspunsul concret este:DEZASTRU! S-a dus, incet, incet, pe ,,apa sambetei,, scoala romaneasca. Sigur,asta este reforma, va spune ,,doamna general,,! Asa este, zic si eu! Reforma asta a invatamantului, a sanatatii, a institutiilor statului care a inceput de doua decenii si nu s-a terminat nici astazi, nu se va termina pana cand ultima picatura de onoare, bun simt, corectitudine, morala nu vor fi stoarse din creierii copiilor nostri. Poate judec prea aspru. Judec cu masura valorilor in care am crescut eu: respect pentru parinti, pentru limba noastra, pentru istoria noastra, pentru tot ce inseamna identitatea comunitatii mici si mari! Acum ce valori mai stau la baza edicatiei?Aaaaaa! Da! ...sunt eu depasit de vremuri! Sunt valori noi: democratia care inseamna sa facem fiecare ce vrem, ce ne taie capul, cum ne taie capul; integrarea europeana care inseamna sa renuntam la identitatea noastra, sa devenim o anexa cu care Occidentul sa-si matura casele, sa-si spele rufele, sa se stearga pe unde vor, sa facem noi ce nu vor ei sa faca! Aici am ajuns! Acum se ,,implementeaza,, si noua reforma administrativa. Nu vom mai fi regiunile istorice, -respectiv judetele ramase de la Mircea cel Batran si ceilalti strabuni ai nostri, vom avea, ca europeni ce suntem, regiuni! Bravo! Eu voi trai in Regiunea Sud-Est! Nu o sa mai fie judetul Constanta, sau Dobrogea! Toata traditia noastra este aruncata deliberat la gunoi. Cu complicitatea celor care conduc. Revenind la personajul din imagine si la educatie, complici la toate nenorocirile astea din invatamant este ISJ-ul si ,,generalii,, -cum le place sa se autointituleze, din ultimile decenii! Iata de ce nu poate ,,doamna general,, sa spuna nimic concret,, Tentru ca inca nu s-a distrus tot! Mai exista o bruma de traditie, de bun simt, mai sunt inca luptatori, in genunchi, care striga cu disperare si incearca sa opreasca acest cataclism! Inca se mai poate! Daca tavalugul nimicitor merge inainte, peste 5-10, 20 de ani alt ,,general,, va putea da raspunsuri concrete! Acestea vor fi scurte: Nu avem! Nu se poate! Nu mai exista! Atunci nu vom mai fi natiune! Nu vom mai sti ce este identitatea tipica poporului nostru! Vom fi o adunatura de ,,europeni,, inscrisi dupa CNP, de acasa, pe lungile liste de asteptare pentru o munca in Vest!

ana
27 octombrie 2011
se scrie "analize SWOT" !

swat sunt fortele speciale in SUA. SWOT este analiza de tip strenghts- weakenesses - opportunities - Threats (adica puncte tari- slabe- oportunitati si amentiari)....

gigi
27 octombrie 2011
pentru profu de serviciu!

Mai bine te duci la ore decat sa scrii romane comunistule.

Ana
27 octombrie 2011
Da,dezastru!

Numarul 3 nu prea stie ce-s alea semne de punctuatie.Daca ar fi invatat, nu l-ar mai fi blamat pe "Profu de serviciu". Esti total idiot daca nu ai inteles cata dreptate are acel profesor. Eu va felicit pentru cele scrise, domnule profesor! Spre nenorocirea copiilor nostri,aveti dreptate.

profesor
27 octombrie 2011
Ca de obicei, minciuni

"Comisiile din școli nu au transmis note, ci pe baza rezultatelor au fost comunicate niște analize SWOT". Minciuni, ca doar nu degeaba e supranumita ALISS IN TARA MINCIUNILOR! Scolile au fost oblgate sa raporteze numarul notelor sub 5, intre 5 si 7, intre 7 si 9, intre 9 si 10, conform machetei cuprinse in celebra foaie de parcurs! Cat despre NISTE analize SWOT, elevii invata sa face diferenta intre limbajul formal si cel informal, doamna general o fi auzit de asa ceva? PS gigi, "profu de serviciu" are dreptate, ca de fiecare data. Ca nu va convine dvs, la ISJ, e alta problema. Din turnuletele portocalii scoala se vede altfel - loc de vandut carti personale, de pus pile si stors spagi, in dispretul oamenilor si al legii, dar in numele reformei!

Cornel
27 octombrie 2011
Uimire

Sunt uimit de ceea ce a spus impostoarea din imagine. A cerut scolilor sa transmita situatiile pe transe de note, subiecte, bareme si analiza SWOT, care e aberanta, iar cei din ISJ nici macar nu stiu ce inseamna. Pacat ca au facut cursuri, dar n-au invatat nimic. Probabil si-au luat doar hartia...sunt foarte trist, dar nu ma surprinde nimic la generala, fiindca are un obraz extrem de gros. Cred ca nici macar nu s-a uitat pe adresa pe care tot ea a semnat-o. Conferinta a fost praf in ochi pentru ziaristi.

sustinator aliss
27 octombrie 2011
mortilor

asa inspector competent nu a avut constanta niciodata nesimtitilor. numai cate proiecte europene, cate scoli modernizate, cate probleme didactice au fost rezolvate de aceasta doamna. ar trebui sa ii pupati picioarele ca s+a luptat pentru drepturile cadrelor didactice

profa de mate
27 octombrie 2011
invidiosilor

Sunteti niste invidiosi pe performantele si succesele manageriale ale inspectoarei Aliss Andreescu. Daca sunteti asa de tari, va asteptam sa luati cuvantul la consfatuiri! Pana atunci, la revedere, repetentilor!

profu de mate
27 octombrie 2011
Alissuta

Habar nu are de nimic. Doar sa se plimbe in strainatate pe proiecte scrise de altii. Daca si Cucuveanu asta a ajuns sa fie invidiata, ce sa mai zicem de prof. Bararu. Ea nu stie ce sa raspunda si de aceea nu raspunde intrebarilor. a crezut ca daca face o conferinta de presa a ametit presa. dar tot ea e cea ametita. Poate pana la urmatoarea conferinta se documenteaza si va raspunde intrebarilor.

Ana
27 octombrie 2011
Pentru profa de mate

Pentru profa de matematica.Daca sunteti profesoara!Dupa "invidiosilor " se pune semnul exclamarii(!). Daca o profesoara scie"sunteti tari"....Cei ca dumneata strica reputatia cadrelor didactice care se ocupa intr-adevar de copii.

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.1819 secunde