Experți în management educațional cu diplome îndoielnice, achiziționate în schimbul unei „excursii”

6867
Experți în management educațional cu diplome îndoielnice, achiziționate în schimbul unei „excursii” - jos-1620668803.jpg
Lansată ca dată certă 27 iulie 2021, ziua în care se va petrece concursul pentru ocuparea posturilor de directori și directori adjuncți în învățământul românesc stă încă sub semnul întrebării. Pe de o parte pentru că metodologia și modelele de subiecte sunt în așteptare, pe de altă parte, deoarece o prevedere din Legea educației naționale nr. 1/2011 precizează clar că la examen pot participa doar cei care sunt membri în Corpul Național al Experților în Management Educațional (CNEME).

Or, Sorin Cîmpeanu a declarat că la concursul din iulie nu contează apartenența la acest corp.

O explicație aveam să o primim din partea secretarului de stat Sorin Ion, cu prilejul prezenței la Constanța.

„Învățământul este format din oameni și, ca orice organism viu, se adaptează la mediu, nu e de vină omul că a devenit colecționar de hârtii. Sistemul a fost în așa fel conceput încât să ne încurajeze să ne canalizăm energiile în direcții false. Adică să considerăm scopuri niște mijloace. Și colecționarea de acele diplome este o practică, fără a învinovăți pe cineva. Mulți dintre colegii noștri și-au achiziționat diplomele în schimbul unei excursii peste Dunăre, și nu sunt de condamnat, pentru că sistemul le-a dat o portiță pe care au folosit-o”, afirma secretarul de stat, adăugând că, la ora actuală, Corpul Național al Experților în Management Educațional numără 30.000 de membri, undeva de patru ori mai mult decât necesarul. În învățământul constănțean există până în prezent, conform datelor oficiale ale Ministerului Educației, 1.019 experți în management educațional.

„Dar, cu riscul să deranjez, întreb: băgați mâna în foc că toți cei 30.000 de acolo sunt mai buni decât cei care nu sunt în acest corp? Am convingerea că foarte mulți sunt în corpul de experți fără a avea în sac bastonul de mareșal. Sunt pentru că e bine să fii sau pentru că au intrat în posesia unei diplome”, a mai spus prof. Sorin Ion, la rându-i membru în acest corp din anul 2012, ceea ce nu-l împiedică să afirme că trebuie regândită poziția de membru în CNEME, care s-a „diluat”. Și din nou a reiterat faptul că vina aparține celui care a scris metodologia. „Și nu mă disociez de momentul acela. Pentru că, dacă scria cursuri în străinătate de cel puțin un an, era cu totul altceva.

Din păcate, virusul birocratic nu omoară individul, ci sistemul din care face parte”, declara secretarul de stat.

Calitatea de membru al CNEME se dobândește prin înscrierea în Registrul Național al Experților în Management Educațional, în urma promovării concursului de selecție organizat. La concursul de selecție poate participa orice cadru didactic care îndeplinește cumulativ următoarele condiții: face dovada acumulării a 60 de credite transferabile în cadrul unor programe acreditate de formare în domeniul managementului educațional; este titular în învățământ și are cel puțin gradul didactic II; a obținut calificativul „foarte bine” în ultimii 4 ani și nu a fost sancționat disciplinar în anul școlar curent; nu a fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcție de conducere sau de îndrumare și control în învățământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală; nu a fost exclus din Registrul Național al Experților în Management Educațional.

„Ne dorim ca managementul la nivel de școală să fie cel care are prioritate”

Cât despre decalarea concursurilor, în sensul amânării celor de inspector general, adjunct și școlar, în favoarea celui de director și director adjunct, același secretar de stat a declarat: „Ordinea în care organizăm concursurile este o cutumă, nu o regulă. Nici scrisă, nici nescrisă. Prin urmare, am considerat că ne dorim ca managementul la nivel de școală să fie cel care are prioritate. Pentru că ceea ce urmează în viitorul relativ apropiat va avea accent mai mult către școală, nu către organismele intermediare, precum inspectoratele școlare județene. Intervențiile financiare se vor face cu precădere la nivelul școlii. Scopul este să-i identificăm pe cei mai buni. Și dacă ne dorim să facem un concurs corect, apartenența la CNEME se va vedea că nu este esențială”.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5012 secunde