Incredibil! Cum a crezut o învăţătoare din Constanţa că poate să fenteze orele online

Joi, 19 Noiembrie 2020
1158
Şcoala online a venit cu numeroase provocări atât pentru elevi, dar mai ales pentru cadrele didactice. Acestea au fost nevoite să găsească metode noi de comunicare cu elevii, metode noi de predare şi de evaluare. Mulţi dintre profesorii din judeţul Constanţa au urmat cursuri, au fost inventivi şi au găsit soluţii frumoase pentru a continua învăţarea alături de elevi. Sunt însă şi situaţii neplăcute, în care cadrele didactice parcă vor să păcălească sistemul, la limita dintre legal şi moral.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a demarat o anchetă în cazul unei învăţătoare care, deşi susţine că îşi desfăşoară lecţiile online în sincron cu şcolarii, nu comunică cu ei decât pe mesageria platformei educaţionale, fără să le vorbească direct sau să îi asculte, să le predea materia sau să le citească măcar o poveste. „Este o situaţie care ar fi hilară, dacă nu ar fi tristă. Un părinte mi-a solicitat să mă interesez cu privire la situaţia unui cadru didactic despre care ne-a spus că nu desfăşoară lecţii online. În momentul în care am solicitat unităţilor de învăţământ să ne transmită situaţia despre cum derulează fiecare cadru didactic activităţile online, respectivul cadru didactic a declarat că va avea numai activităţi de învăţare sincron. Însă, se pare că este subterfugiu”, a declarat inspectorul şcolar general, prof. Sorin Mihai.

Potrivit acestuia, învăţătoarea a găsit o soluţie în care să fie acoperită şi să pară că îşi desfăşoară orele online, normal. „Pe platforma educaţională pe care o are la dispoziţie unitatea de învăţământ apărea de fiecare dată comunicarea video, o sesiune Meet cu elevii. Pe raportul disponibil în platformă se vede minutul la care a început activitatea de învăţare sincron şi minutul la care se finalizează. Însă, discutând în continuare cu părintele, am aflat o situaţie care pentru mine a fost şocantă. Cadrul didactic respectiv deschide o sesiune online video, dar nu deschide nici camera video, nici microfonul, foloseşte chat-ul acelei sesiuni pentru a comunica cu elevii. Legal, este o activitate de învăţare online sincron. Moral, trageţi dvs. concluziile”, a povestit şeful IŞJ Constanţa.

„Este un subterfugiu găsit!”

Acesta a subliniat că interacţiunea cu elevii trebuie să fie şi video şi audio şi că motivul invocat de cadrul didactic este cel legat de GDPR, prelucrarea datelor cu caracter personal. „Cu precădere, mai ales în asemenea situaţii, s-ar impune, din punctul meu de vedere, o atitudine didactică, să ţinem legătura cu elevul, să ne simtă mult mai aproape. Este un subterfugiu găsit de învăţătoare. Încercăm să comunicăm cu ea şi să găsim o soluţie. Are anumite temeri pe care nu ştiu dacă le poate justifica. Important este, în primul rând, să avem activităţi de învăţare sincron, care să presupună o anumită empatizare cu elevii, care să ne vadă, să ne audă, să putem să comunicăm cu ei şi să simtă că profesorul le este alături”, a precizat prof. Sorin Mihai.

Inspectorul şcolar general a mai anunţat că vor fi demarate, în scurt timp, inspecţiile la ore. Acestea se vor desfăşura online, cu inspectorul şcolar conectat la platforma educaţională şi la lecţie, cu acordul directorului unităţii de învăţământ şi al cadrului didactic.




Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.2293 secunde