IȘJ Constanța mizează pe simulările examenelor naționale pentru creșterea gradului de promovabilitate

246
1
Intenție mai veche a Inspectoratului Școlar Județean Constanța, simulările județene ale examenelor naționale pentru elevii din clasele a VIII-a, respectiv a XII-a – a XIII-a fuseseră anunțate inițial să demareze începând cu luna noiembrie 2021, mai precis în perioada 1-10 noiembrie.



Nu numai că ar fi fost mult prea devreme, dar între timp a intervenit și o vacanță forțată, așa încât noul calendar al simulărilor, anunțat de IȘJ Constanța, prevede ca în ultima săptămână de școală a fiecărei luni să se organizeze acest gen de testări.

Prima simulare de acest fel se va desfășura în perioada 26-27 ianuarie 2022, pentru Evaluarea Națională, respectiv, 26-28 ianuarie 2022, pentru Bacalaureat. Întrucât participarea unităților de învățământ nu este obligatorie la aceste simulări, IȘJ Constanța solicită transmiterea opțiunilor până marți, 18 ianuarie, ora 16.

Pentru următoarele luni, vor fi comunicate datele cu cel puțin o săptămână înainte. Simulările se vor desfășura până în luna mai, exceptând luna în care vor fi organizate simulări naționale. Fiecare unitate de învățământ va putea opta, în funcție de contextul pandemic, de resursele avute la dispoziție, de solicitările venite din partea părinților și a elevilor etc, să participe la aceste simulări județene, lista cu unitățile de învățământ în care au fost susținute urmând a fi făcută publică în fiecare lună.

În zilele simulării examenelor, clasele neimplicate pot fi trecute online

După cum informează prof. Sorin Mihai, inspector școlar general, subiectele vor fi elaborate în cadrul grupurilor de lucru realizate la nivelul inspectoratului școlar, asigurându-se astfel o abordare unitară, concordanța cu programa școlară și cu stadiul parcurgerii materiei. Vor fi extrase din mai multe variante propuse, astfel încât rezultatele obținute de elevi să reflecte obiectiv nivelul cunoștințelor acestora. Ulterior, vor fi publicate pe site-ul IȘJ.

Rezultatele simulărilor județene vor fi analizate de către IȘJ Constanța, care va elabora un raport care să ofere posibilitatea unei „fotografii” a momentului pregătirii pentru examenele naționale, raport care va sta la baza unui plan de acțiune, în vederea remedierii deficiențelor constatate.

Elevii se vor obișnui, astfel, cu atmosfera de examen și se vor familiariza cu cerințele specifice subiectelor. Părinții vor putea urmări facil evoluția progresului realizat în pregătirea examenelor. Avantajele fiecărei unități de învățământ implicate constau, în mod esențial, în posibilitatea de a regla rapid planul de pregătire deja întocmit la nivelul fiecărei discipline de examen și de a-i oferi fiecărui elev educație centrată pe nevoile și pe aspirațiile sale.

„Obiectivul acestor simulări județene este creșterea gradului de promovabilitate la nivelul județului Constanța. Elevilor, părinților și profesorilor li se oferă, astfel, un sprijin real pentru pregătirea examenelor, atât de importante în această etapă a parcursului educațional. Ne propunem ca, prin această inițiativă, învățământul constănțean să devină din ce în ce mai performant”, conchide prof. Mihai.

Procedura prevede că rezultatele obținute de elevi la simulările județene nu vor fi afișate și nu vor fi făcute publice, dar vor fi analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.


La solicitarea scrisă a elevului major sau a părintelui/tutorelui legal, notele obținute la simulările județene pot fi trecute în catalog.

Între dispozițiile finale se numără și aceea că unitățile de învățământ iau toate măsurile necesare pentru ca activitatea didactică a claselor neimplicate în simulările județene să se desfășoare în mod corespunzător, după un program stabilit de conducerea unității de învățământ, eventual în format online, în funcție de condițiile locale.



Comentează știrea

Virgil
11 ianuarie
blabla

Hai sa analizam concret urmatoarea situatie: 7 clase de a 12-a si 3 de a 8a. In total 10 clase. Repartizati, conform procedurii, ocupa 20 clase. Asta inseamna 40 asistenti. Cine mai preda in online la clasele care sunt nevoite sa stea acasa?

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2275 secunde