Legea Educației, idee în dialog între ministru și sindicaliști

518
La numai trei zile distanță de momentul în care va ajunge din nou în Guvern pentru a primi forma finală, noua Lege a Educației trezește încă con-troverse în rândul sindicaliștilor din Educație, a profesorilor și părinților.
Ministerul Educației a organizat, joi, la Biblioteca Centrală Universitară o nouă dezbatere publică asupra proiectului Legii Educației Naționale. Au fost prezenți reprezentanți ai părinților, studenților, elevilor, comunităților locale, sindicatelor, organizațiilor nonguvernamentale, universităților de stat și private acreditate din România și ai mediului de afaceri.
Prezent la dezbatere, liderul FSLI, Aurel Cornea, a declarat că noua Lege a Educației are părți bune care dau "coerență actului legislativ în ceea ce privește educația", însă în continuare rămân și părți care îl nemulțumesc.
"De exemplu, nu putem accepta capitolul legat de structura școlarizării, deoa-rece nu asigură competențe absolvenților de nouă clase, iar cei din mediul rural, foarte puțini vor continua studiile.  De asemenea, nu acceptăm problema titularizării pe post. În formula propusă de noua Lege a Educației, nu mai există niciun fel de stabilitate a cadrelor didactice", a declarat Aurel Cornea.
Aurel Cornea a precizat și aspectele pozitive din proiectul Noii Legi. "Sindicaliștii nu sunt conservatori în ceea ce privește reforma în Educație. Sunt multe lucruri bune, pe care numai dacă ești de rea intenție le negi". Dintre punctele pe care le susține, el a enumerat noua formă a sistemului național de evaluare și o abordare mai flexibilă a planului de învățământ și a programei.
Prezent, de asemenea, la întâlnire, ministrul Educației, Daniel Funeriu, a vorbit despre stadiul în care se află proiectul Legii Educației. "Am centralizat toate propunerile care au venit și suntem în perioada de integrare a acestor propuneri în varianta cu care vom merge în Guvern. Sarcina Ministerului este aceea de a propune o viziune coerentă, de a accepta toate îmbunătățirile care pot fi aduse acestei legi, atâta timp cât ele reprezintă interesul elevului, studentului, părintelui și atâta timp cât aceste propuneri păstrează coerența legii și păstrează opțiunile majore care sunt făcute în această lege".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6534 secunde