Primele 23 de școli selectate în cadrul proiectului „Școli mai sigure, incluzive și sustenabile”

283
Primele 23 de școli selectate în cadrul proiectului „Școli mai sigure, incluzive și sustenabile” - ministeruleducatieivt8syhd1ok100-1640767561.jpg
Proiectul „Școli mai sigure, incluzive și sustenabile” (SSIS), intrat în efectivitate începând cu 20 decembrie, va permite investiții integrate de până la 100 de milioane de euro în (re)construcția sau modernizarea unor școli selectate cu risc seismic ridicat din România. Obiectivul proiectului este de a ajuta școlile să atingă cerințele moderne de infrastructură și funcționalitate în materie de siguranță, reziliență, incluziune și sustenabilitate.

Există o nevoie urgentă de investiții în infrastructură școlară pentru a avea spații de învățare unde elevii să se simtă în siguranță, care să îndeplinească standardele sanitare, termice, de ventilație și de iluminat și, nu în ultimul rând, unde toții elevii să aibă acces la o școală modernă, digitală și verde, în același timp. Elevii din România au nevoie de acces modern la educație de calitate. În cadrul unui prim grup, douăzeci și trei de școli gimnaziale beneficiare au fost identificate și selectate în urma unui proces de prioritizare derulat în patru etape care a luat în considerare:

 

·        Școlile cu cel mai ridicat risc seismic;

·        Școli situate în zone cu risc seismic ridicat și pe terenuri publice și care nu au suferit recent nicio lucrare de modernizare sau renovare completă;

·        Școli situate în zone cu o rată ridicată de sărăcie, indice scăzut de dezvoltare umană, capacitate bugetar-administrativă scăzută la nivel municipal, tendință demografică pozitivă, rezultate slabe ale învățării, școli supraaglomerate și școli care nu îndeplinesc standardele minime de siguranță și învățare;

·        Verificare pe teren.

Pe lângă abordarea provocărilor de infrastructură, se are în vedere și proiectarea școlilor într-un mod incluziv, luând în calcul diferitele categorii de copii vulnerabili din România. În acest sens, în faza de pregătire a proiectului, au fost consultate comunități vulnerabile din zonele vizate, proces care a relevat nevoile specifice ale copiilor ce provin din comunități marginalizate, ale copiilor cu dizabilități și ale copiilor romi cu privire la școlile din comunitate.

 

„Școlile din România trebuie să asigure un mediu sigur și incluziv, în care toți elevii sunt sprijiniți pentru a obține rezultate bune,” a declarat Anna Akhalkatsi, Country Manager al Băncii Mondiale pentru România și Ungaria. „SSIS va oferi un model pentru o abordare integrată a procesului de construire de școli mai sigure, incluzive și durabile, precum și de clase inteligente; un model ce va putea fi extins la nivel național.”

 

Procesul de implementare pilotat în cadrul SSIS va sprijini creșterea capacității autorităților publice pentru investiții integrate și eficiente din perspectiva costurilor în infrastructura școlară. Proiectul va finanța, de asemenea, modele de proiectare pentru școli ce pot fi utilizate în procesul acestora de (re)construcție sau modernizare. Utilizarea acestor modele poate accelera lucrările de construcție, asigurându-se în același timp că școlile sunt proiectate pentru a fi durabile, eficiente din punct de vedere energetic, incluzive și rezistente.

 

„Din punctul de vedere al alocării resurselor, investiția în creșterea accesului la educație de calitate este extrem de profitabilă pentru societate în ansamblu și pentru dezvoltarea capitalului uman. Școlile finanțate vor deveni un model integrat, holistic, care poate fi replicat de investiție, prin fonduri europene, într-o educație potrivită dezvoltării de competențe pentru secolul 21 și în creșterea rezultatelor școlare”, a declarat Sorin Mihai Cimpeanu, ministrul Educației. 

 

Proiectul este implementat de Guvernul României prin Ministerul Educației și Unitatea de Management de Proiect pentru Modernizarea Rețelei Școlare și Universitare (UMPMRSU) cu sprijin financiar din partea Băncii Mondiale. Proiectul va fi ghidat de Cadrul de reglementări de mediu și sociale al Băncii Mondiale, având ca obiectiv evitarea sau reducerea oricărui impact negativ asupra mediului și comunităților locale. Copiii, părinții, profesorii și alte părți interesate vor fi implicate activ în proiectarea școlilor și vor contribui la incluziunea și sustenabilitatea întregului proiect.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2509 secunde