Concurs Principiile "Gavriliene"

516

Articole recomandate

În luarea sa de cuvânt, care, de altfel, a și spart gheața, prof. Gheorghe Gavrilă, directorul Grupului Școlar Industrial de Telecomunicații, a precizat că a avut în vedere câteva principii în demersul de studiere a legii, inițiat în urmă cu o lună împreună cu colegii să: # Principiul convergenței. Un astfel de pachet de legi nu trebuie să-și propună să-i prindem din urmă pe cei din comunitatea europeană, ci să studiem evoluțiile care au loc în educație în general, cu părțile bune, dar și cele rele și să ne întâlnim cu ei pe traiectorie într-un punct de convergență
# Principiul responsabilității egale atât pentru școală, cât și pentru familie. "La anumite capitole am constatat o teamă să nu aibă cineva prea multe drepturi, pentru că nu suntem pregătiți, chiar și la numirea directorilor" # Principiul valorificării experienței acumulate. "Dacă noi am avut niște lucruri bune, nu trebuie neapărat să le negăm" # Principiul finanțării progresive. "Pentru a ne arunca direct să facem o anume finanțare când nu ești pregătit mi se pare periculos".
Plecând de la aceste principii, a propus ca anul școlar să fie stabilit, prin lege, la 36 de săptămâni și să nu mai vină fiecare ministru cu ideile lui, fiecare semestru a câte 18 săptămâni, iar săptămâna de lucru să fie de maxim 30 de ore. Asta însem-nând că elevii de liceu și școala profesională vor face 30 de ore, iar ceilalți maxim 20-24 de ore. Tot în lege trebuie prins câte ore face elevul pe zi. "Tot vorbim de periere, dar mai întâi trebuie să stabilim ce materii să se studieze, să comasăm disciplinele. De ce elevul să studieze șapte-opt discipline într-o zi, în loc să le intitulăm generic și să aibă trei-patru materii, ca să-l putem asculta și să lucrăm cu el pe grupe. Deci numărul maxim la liceu trebuie să fie 10-12 materii".
A mai vorbit de modul de intrare a cadrelor în sistem, de conducerea instituțiilor de învățământ - "Nu știu dacă societatea este pregătită să gestioneze un consiliu de administrație cu o conducere 60% ai școlii și 40% părinți și elevi". De asemenea, vorbind de implicarea părinților, prof. Gavrilă a propus ca aceștia să facă de serviciu pe școală.
A mai sugerat și două tipuri de examen de bacalaureat, precum și o mai mare stabilitate legislativă, în așa fel încât un copil de clasa întâi să știe ce-l așteaptă în următorii 12 sau 13 ani.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.9005 secunde