S-a dat startul concursului de directori 2.0. Succes la manageriat și învățat!

1772
1
S-a dat startul concursului de directori 2.0. Succes la manageriat și învățat! - fondconcursdirectori-1642527910.jpg
Nici nu s-a uscat bine „semnătura” inspectorului școlar general pe decizia de numire a directorilor interimari, detașați în interesul învățământului, că începând cu data de 17 ianuarie, iată, trebuie să se pregătească viitorul eșalon de directori numiți cu concurs.

În județul Constanța, la finalul primei etape a concursului rămăseseră vacante 98 de funcții de director și 52 de director adjunct.

De astăzi, 19 ianuarie, și până pe 25 ianuarie, dosarele candidaţilor, constituite conform prevederilor art. 8 alin. (1) din metodologie, se încarcă în aplicația informatică dedicată. Dar iată calendarul ediției 2.0:

18 ianuarie - anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul) Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere

19-25 ianuarie - depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată

26-28 ianuarie - evaluarea dosarelor de înscriere

31 ianuarie - afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

1 februarie - depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică

2-3 februarie - remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere

4 februarie - afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

7 februarie - stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

8 februarie - repartizarea candidaților pe centre

10-14 februarie - depunerea de către candidații aflați în carantină sau izolare a documentelor prevăzute la art. 33 alin. (4) sau a declarației pe propria răspundere

17 februarie - transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților

18 februarie - desfășurarea probei scrise

18 februarie - afișarea rezultatelor la proba scrisă

18-19 februarie - depunerea contestațiilor la proba scrisă

21-22 februarie - soluționarea contestațiilor la proba scrisă

22 februarie - afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

4 martie - proba scrisă pentru candidații care la data de 15 octombrie 2021 se află în carantină sau izolare

4 martie - afișarea rezultatelor la proba scrisă

4-5 martie - depunerea contestațiilor

4-8-martie - înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, în funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din metodologie

9-10 martie - constituirea comisiilor pentru proba de interviu

14 martie - publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

16-25 martie - desfășurarea probei de interviu

17-29 martie - depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

29 martie - afișarea rezultatelor finale ale concursului

30 martie - exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

31 martie - validarea rezultatelor finale

4 aprilie - emiterea deciziilor de numire (cu intrare în vigoare la 19 aprilie 2022)



Comentează știrea

Camelia
19 ianuarie
Membri in comisii de evaluare si efectuarea unui audit la ISJ Constanta

Voi continua sa fac publice situatiile lipsite de profesionalism, ramase nesanctionate (perpetuate la ISJ Constanta), create de anumiti inspectori/profesori care, cu sau fara intentie NU si-au indeplinit atributiile/sarcinile si responsabilitatile din Fisa postului si care si mai grav, pentru ca nu li s-a aplicat raspunderea disciplinara, au gasit ocazia sa mai poata reveni pe functii sau prin comisii de evaluare profesori, (spre exemplificare este cazul dnei Dragomir Anca inscrisa la concurs - functie director). Scrisoare deschisa catre dl ministru al educatiei! Stimate domnule Sorin CIMPEANU, Ati declarat ca: “Avem lista acelor evaluatori care au comis erori majore şi pot să vă asigur – mă ţin de cuvânt – că nu vor mai evalua la niciun examen naţional după greşelile pe care le-au făcut în Evaluarea Naţională sau Bacalaureatul de anul trecut. (…) ". Urmare a erorilor repetate inregistrate la Inspectoratul Școlar Județean Constanța, inainte de inceperea acestui concurs anuntat, apreciez ca este imperios necesar ca inainte de inceperea lui sa se procedeze la efectuarea unui audit la ISJ Constanta pentru eliminarea evaluatorilor care au incalcat deontologia profesionala si au abuzat de functiile si posturile detinute in comisiile de evaluare (comisie concurs directori, an 2016, comisie selectare membri in C.C al ISJ, an 2020 si an 2021, comisie gradatie de merit sesiunea 2021, comisie concurs de selectie experti promovare ADS in cadrul Proiectului POCU ISJ-"O noua SANSA prin educatie si formare", cod SMIS 2014 +: 135746 , inregitrat cu nr. 1711A/13/07.05.2021, selectie profesori ITP in proiect G.L.P. etc.). Ati primit din partea unui numar mare de profesori din Cta, adrese in care erau semnalate in scris derapaje cauzate de nestiinta/incapacitatea/rea credinta/indiferenta unor inspectori numiti pe functii de management/control-evaluare la ISJ Cta. Astfel ca s-au inregistrat si comis erori grave, doar in anul scolar 2021-2022 (fapte confirmate chiar de Corpul de Control al ministerului). S-a semnalat in scris inca din anul 2016 (in cazul primului concurs organizat la nivel national prin Ordin ministru Mircea DUMITRU), ca Metodologia privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat NU a fost respectata, deoarece membrii evaluatori, prof. Miu Petrica si Martinas Lidia au fost lasati de catre coordonatorul comisiei ISJ sa incalce art.26 din metodologie (prelungirea abuziva a probei de interviu, de la jumatate de ora la doua ore si jumatate), care cu rea intentie au punctat prestatia candidatului cu nota 2 si nota 3, comparativ cu nota 8 data de ceilalti membri. (A fost nevoie de o contestatie ADMISA de ISJ Vrancea pentru dovedirea capacitatilor profesionale ale candidatului). A urmat o campanie agresiva de denigrare a reputatiei si a imaginii publice a candidatului admis, decisa de inspectorul general Miu (numit provizoriu insp sc gen fara concurs), si instrumentata de Dragomir Anca, coordonatorul auditului de demitere din functia de director (cu ajutorul reprezentantilor organizatiilor sindicale la nivel judetean si local/liceal, prof. Codrea, Milea, Tanasache si Olteanu). Dle ministru, apreciez ca pe 31 ianuarie cand vor fi evaluate dosarele de înscriere pentru noul concurs ptr directori, trebuie sa fie selectati in comisia de evaluare, profesori si inspectori integri, obiectivi, cu rezultate notabile in activitatea stiintifica si educativa (urmarindu-se punctajul din Fisa de evaluare anuala a cadrelor didactice), selectati mai ales din randul Corpului de profesori evaluatori pentru examenle si concursurile nationale (CPEECN). Pertinent solicit, dle ministru, ca in urma auditului care se impune a fi efectuat cat mai urgent, sa adaugati pe aceasta lista si aplicarea raspunderii disciplinare la ISJ C-ta pentru inspectorii care au transmis adrese/rapoarte cu continut mincinos catre minister. Spre exemplicare amintesc auditul ptr demiterea directorului de la Liceul Economic Virgil Madgearu C-ta, in 2017 si hartuirea acestuia), in care inspectorii au abuzat de functiile detinute si art 95 din Lg. educatiei (conform carea ministerul nu are atributii de verificare in teritoriu si se bazeaza doar pe punctele de vedere ale ISJ C-ta). Solicit, deasemenea, aplicarea raspunderii disciplinare pentru: profesorii din Consiliul Consultativ al ISJ (care au comis erori), pentru presedintele comisiei de acordare gradatie de merit, sesiunea 2021, pentru inspectorii de specialitate invatamant profesional si tehnic care au evaluat dosarul cu mentiunea RESPINS in luna mai 2021, declarat ulterior ADMIS in 3 ianuarie 2022, in urma remedierii erorii comise de catre ISJ C-ta, impusa de catre corpul de control al ministerului. Aceasta remediere a erorilor comise de ISJ Cta a avut loc intr-o perioada care a durat din iunie 2021 pana in 3 ian. 2022, fiind necesar un Ordin de ministru special. In concluzie, dle ministru, calitatea in invatamant intr-o Romanie care se doreste a fi educata se poate atinge doar cu profesori onesti, intelectuali autentici, care cunosc valorile dar mai ales principiile care trebuie aplicate in practica (nu doar cunoscute la nivel de teorie), in educatie. A lasa nesanctionata situatia descrisa de subsemnata, va conduce la perpetuarea nedreptatilor comise de cadrele cu functii de decizii care isi construiesc cariere pe neatentia noastra si care au ca efect demotivarea profesorilor care-si verbalizeaza punctul lor de vedere diferit. Selectati, stimate dle ministru, in orice comisie de evaluare (directori/profesori C.C al ISJ/inspectori), doar cadre ONESTE care au experienta, competente, vechime in invatamant, rezultate si care au dovedit cel putin prin promovarea unui concurs organizat la nivel national, ca stapanesc legislatia si au capacitatea de a intelege atributiile si responsabilitatile din Fisa postului ocupat. Indepartati din educatie ticalosia si mediocritatea care sparg logica profesorilor, rapeste energie, sanatate, timp pretios si care cauzeaza stres inutil si timp pierdut! Motivati-i pe profesorii cu har si dedicatie pana nu este prea tarziu! Un an nou cu realizari depline, va doresc, dle ministru!

Pagina a fost generata in 0.8917 secunde