Şcoala online, o provocare pentru cadrele didactice. "Trebuie să se adapteze!"

1055
Şcoala online, o provocare pentru cadrele didactice.

Articole de la același autor

Apărută ca peste noapte, şcoala online tinde să devină principala metodă de lucru a profesorilor cu elevii. Ceea ce părea de neconceput în urmă cu câteva luni, este acum aproape o normalitate. Copiii nu mai merg la şcoală, profesorii nu mai predau la tablă… cu toţii stau în faţa unui gadget şi comunică la distanţă.

Cursurile online au venit însă cu provocări mari pentru cadrele didactice, multe dintre ele nefamiliarizate cu utilizarea echipamentelor electronice de ultimă oră, darămite cu platformele educaţionale. Tot ceea ce ştiau să facă înainte nu mai este valabil şi şcoala online presupune metode noi de a susţine ora de clasă, de a interacţiona cu elevii, de a le verifica temele sau de a-i asculta dacă şi-au învăţat lecţia.

Casa Corpului Didactic Constanţa a demarat, încă din vacanţa de vară, mai multe serii de programe de formare continuă pentru personalul didactic şi nedidactic, pentru dezvoltarea competenţelor de folosire a computerului şi Internetului, pentru utilizarea platformelor educaţionale, pentru familiarizarea cu instrumente online de predare, învăţare şi evaluare.

„În cadrul programului judeţean – Utilizarea platformelor educaţionale în procesul de predare, învăţare, evaluare, a fost inclusă instruirea persoanelor resursă din unităţile şcolare. Au fost 187 de profesori şi informaticieni din unităţile şcolare de stat şi particulare care au participat la cele cinci webinarii. Ulterior, aceştia au avut obligaţia de a merge în unităţile şcolare şi de a organiza ateliere de lucru cu colegii lor, cadre didactice şi didactice auxiliare. În total, aproape 6.000 de angajaţi din şcoli care au fost instruiţi deja”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, prof. Andreea Mihaela Artagea, directorul Casei Corpului Didactic Constanţa.

Potrivit acesteia, cea mai mare provocare este lucrul pe platformele educaţionale, mai ales la învăţământul preşcolar. „În privinţa utilizării platformelor educaţionale, este o problemă mai ales la învăţământul preşcolar. Nu toată lumea lucrează pe astfel de platforme şi nici nu prea se pliază activitatea lor pe astfel de platforme. Unele educatoare se descurcă, au găsit soluţii. Sunt grădiniţe care folosesc platformele şi sunt foarte mulţumiţi şi părinţii şi educatorii”, ne-a mai spus directorul CCD.

„Acesta este viitorul!”

Anticipând parcă nevoia de adaptare a sistemului educaţional la epoca modernă şi dezvoltarea copiilor, CCD Constanţa a propus cursuri de pregătire şi formare a cadrelor didactice încă înainte de starea de urgenţă şi va continua şi în perioada următoare. „Pentru unii e mai greu, dar totul se învaţă şi nevoia ne obligă. Noi avem în continuare cursuri în derulare, precum Aplicaţii Google în educaţie, E-Twinning – colaborare internaţională, şi urmează să înceapă cursuri pentru predarea, învăţarea, evaluarea prin gaming, pentru utilizarea Microsoft 365 în educaţie, crearea testelor computerizate, etc. Până la urmă, acesta este viitorul. Chiar dacă ne vom întoarce la cursurile faţă în faţă, în strategia didactică va trebui să existe şi o componentă importantă de online, pentru că profesorul este şi un facilitator, un moderator, el trebuie să lucreze împreună cu elevul, iar elevii din ziua de astăzi sunt nativi digitali şi atunci trebuie să ne adaptăm puţin. Chiar dacă faci ore faţă în faţă, poţi utiliza şi instrumentele digitale”, a subliniat prof. Andreea Artagea.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4045 secunde