Se răsucește poetul în mormânt! Limba lui Ovidius, pe linie… moartă

1889
13
Se răsucește poetul în mormânt! Limba lui Ovidius, pe linie… moartă - fond-1447957858.jpg
Conform unui studiu realizat de Consiliul Național al Elevilor, 78% dintre elevi consideră că, în prezent, curriculumul nu este corelat cu așteptările, nevoile și interesele lor, lucru confirmat și de comentariile părinților la articolul din "Cuget Liber" ce a avut ca subiect materiile inutile.

"Este realitate că elevii nu mai au timp liber. Au activități de învățare (clasă și teme) mult peste opt ore. Cred: prea multe ore de română și matematică (și ei tot nu știu); suficiente câte trei cu ajustarea corespunzătoare a programelor; fără opționale (care chiar nu au eficiență, sunt bune doar la întregirea catedrelor), educație tehnologică, religie (educația religioasă să fie făcută de familie, biserică); fizică doar la clasele VII-VIII, chimia doar la a VIII-a (nu se pot uni cum a propus cineva, eventual să se reducă numărul de ore de la două la una), biologia doar a VII-a și a VIII-a și reintroducerea, mai ales în rural, a disciplinei agricultură. Fără proiecte (care iau mult timp), fără voluntariate (care uneori sunt obligatorii), fără teme pentru acasă din fel și fel de culegeri, uneori neavizate. Temele pentru acasă, numai din manual și foarte bine dozate. Se poate, în felul acesta, să fie câte cinci ore pe zi, iar vinerea patru ore", comentează un părinte pe site-ul cugetliber.ro.

Iar un altul adaugă: "De ani și ani de zile, ni se promite «aerisirea programei» și a materiei pe care copiii trebuie să o învețe! De ani de zile, se schimbă și se tot schimbă Legea educației și degeaba! Tot ce se reușește este să se aglomereze programul elevilor cu noi materii sau cunoștințe suplimentare, ca să nu mai vorbim de activitățile extrașcolare, care nu sunt toate foarte utile sau interesante! Cadrele didactice au din ce în ce mai multe hârțoage de scris, de completat și de predat la timp!!! Unde o să ajungem? Chiar e nevoie de o schimbare majoră în sistem!".

În loc de latină, se face română

Într-un recent sondaj realizat în rândul elevilor de clasa a VIII-a, legat de inutilitatea unor materii, mulți au enumerat limba latină. "O urăsc pentru că am atâtea de învățat la celelalte materii, iar la asta trebuie să tocesc pur și simplu, cu toate că nu văd ce rost are! N-am să înțeleg niciodată de ce trebuie să învățăm această limbă moartă", ne-a declarat un elev de clasa a VIII-a, de la o școală de elită din Constanța.

Culmea ironiei este că și unii profesori sunt de acord că foarte mult depinde de modul cum o predau: "Cred că ar trebui ca orele de latină să se axeze mai mult pe mitologia romană, pe expresii arhicunoscute, utilitatea lor, contextele în care pot fi folosite, dramaturgia scriitorilor latini. Sunt sigură că orele de latină ar fi mult mai atractive. Eu asta fac la ore. Nu-mi place deloc ce este în manual, în programă, iar felul în care elevii învață și sunt atrași de ora de latină în varianta pe care o folosesc eu mă face să le spun deseori «Mi-e ciudă că vă place atât de mult latina!» în sensul bun al cuvântului. Chiar le place, așteaptă ora de latină și dacă se întâmplă să le spun că facem româna în loc de latină, sunt foarte dezamăgiți!", a declarat o profesoară din Constanța.

Mai multe lămuriri aveam să primim de la prof. Raluca Zamfir, de la Colegiul Național Pedagogic "Constantin Brătescu".

"Pentru secolul acesta, e foarte adevărat că elevii percep mai greu ce este util și ce este necesar. În clasa a VIII-a, la prima oră de limba latină le explicăm elevilor utilitatea studierii acestei materii, pe parcursul anului ei descoperind frumusețea mitologiei și a istoriei, chiar dacă ei o consideră o limbă moartă, în special când vine vorba de gramatică. Și dacă la a VIII-a e mai greu, la liceu o privesc altfel. La specializarea Filologie, studiază câte o oră pe săptămână, cu excepția clasei a XI-a, când au câte două ore. Dar majoritatea elevilor care aleg acest drum se îndreaptă la final spre facultățile de Drept și atunci chiar le folosește limba latină", a spus prof. Zamfir, adăugând că, în general, în gimnaziu, limba latină este predată de profesor de limba română, care în cele mai multe cazuri, la solicitarea elevilor, predă în ora respectivă tot română. La liceu, însă, se solicită a doua specializare limba latină, așa încât nu există loc de "tocmeală" cu profesorul.

Și când te gândești cât de mult a iubit poetul Ovidius această limbă…

Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Ionut
20 noiembrie 2015
Ce ai vrut sa zici?

Interesant articol dar care era ideea principala? Ce ai vrut sa zici? Ai uitat cumva sa faci o introducere in subiectul pe care l-ai dezvoltat? Atat, restul e Ok!

sibnet
20 noiembrie 2015
Faci bani pe net!

Este timpul sa inveti ceva nou si de viitor! Inveti cum faci bani pe net! Aici gasesti un curs exceptionat si gratuit, de numai cateva zile, care te invata cu multe detalii cum faci bani pe net! Te-ai hotarat cu seriozitate? Atunci cere acum detalii mai multe la adresa de email: sibnet@usa.com

elev
20 noiembrie 2015
nu te chinui

Du te inapoi pe FB ca ai gresit pagina. Tu poti sa citesti doar de pe tricouri...

Răspuns la: Ce ai vrut sa zici?
Adăugat de : Ionut, 20 noiembrie 2015
Interesant articol dar care era ideea principala? Ce ai vrut sa zici? Ai uitat cumva sa faci o introducere in subiectul pe care l-ai dezvoltat? Atat...
xxx
20 noiembrie 2015
parere

Consiliul elevilor nu are competenta sa faca studii. Poate sa-si dea parerea. Studiile in acest domeniu se pot face de Institutul de Stiinte ale Educatiei.

Psalmistul laic
20 noiembrie 2015
Dicționar duhovnic

Etimologicum Magnum Romaniae: O SLAVONICĂ / De biserică, / "Mâncă"... LATINICA antică. / Iar ot slav-BOR preoțiă / Îî "Fanar" de... Româniăăă. // DICȚIONAR "BISERICESC": aghiazmă - sl. agiasma, ngr. aghíasma; anafură - sl.(a)nafora; anteriu – turcă anteri; arhanghel – sl. arhangelŭ; arhireu – sl. arhirei a blagoslovi – sl. blagosloviti; camilafcă – sl. kamilavka; cazanie – sl. kazanije; cădelniță – vsl. kadilĭnica; călugăr – sl. kalugerŭ; cernit – sl. crŭniti; chilie – sl. kelija; hram – sl. hram; ierarh – blg. ierarh; liturghie – sl. liturgija; maslu – sl.maslo -"ulei"; mânăstire – sl.monastyrĭ; metoc – sl. metohŭ; milostiv – sl. milostivŭ; milui – sl. milovati; mir – sl. mirŭ ; moaște - sl. mo¹ti; molitfă – sl. molitva; mironosiță – sl. mironosica; mucenic – sl. muèenikŭ; pomelnic – sl. pomĕnĭnikŭ; (a) pomeni – sl. pominĕti; popă – sl. popŭ; post – sl. postŭ; potcap – sl. podŭkapŭ; propăvăduit – sl. propovĕdovati; raclă – blg. rakla; sihastru – n.gr. isihastís; troiță – sl. troica; sfânt – n. sl. sventŭ; slujbă – sl. slu¾ĩba... (Sl. = slavonă) !

o mama
20 noiembrie 2015
despre materii inurile.ore in sir.zile in sir.teme.concursuri

Ca sunt multe materii.si inutile.e adevarat.dar.cine ne aude?de fac copiii nostri teme din zeci de culegeri?de ce nu parcirg materia obligatorie si atat?ptr ce zeci de concursuri sambata.ptr a creste orgoliul parintilor?in nicio tara nu se fac concursuri.de ce nu va uitati in acele manuale care cer copiilor invatarea mecanica a unor notiuni care nu le vor folosi in viata.doar reproducerea lor in fata profesorilor otr o nota.prea mult stres la o varsta asa d emica.atatea lucruri introduse fara roat.atatea materii.unele ar tb sa apara in orar o data la 2 saptamani.religie.ed.tehnologica.muzica.e prea mult ptr un elev ..6_8 h la scoala..si nemoscat in banca...ar t sa faceti ceva.voi.cei din presa si sa spuneti celor de la guvernare.ca diatrug vieti cu acele materii si programrame supraincarcate.care.culmea se aglomereaza an de an.in loc sa se aeriseasca.Rusine.ca nu va pasa de copii.ei sunt viitorul!

puturosul
20 noiembrie 2015
scoala vietii

dragi profi; purtati imbracaminte de circ cu masti pentru a atrage 'elevii' la ore; nu le mai predati; nu se dau teme acasa; ore de sexologie cu practica cate 6 ore pe saptamana; 'parintii' sunt rugati sa le cumpere la odrasle: prezervative, tampoane. anticonceptionale, droguri, tigari si iphone asa vom fi o tara plina de prostitutie si infractori, baruri-cluburi,

oare
20 noiembrie 2015
cand vom avea voie si nevoie sa dam notele pe merit?

Poate asta ar fi o chestie care i-ar ajuta si pe elevi sa invete mai mult, ar avea un "stimulent" cum s-ar zice! Asa,....nu prea au ei treaba, ca stiu ca oricum trec si clasa, au si note bunicele..., de ce s-ar stresa?

voi copii!
20 noiembrie 2015
o lume minunata!

elevi de la cls 5-12, incercati sa va pastrati copilaria cat mai mult, este in interesul sanatatii voastre, bolile psihice apar din cauza stresului sexual, imprieteniti-va cu profesorii si castigul va fi de ambele parti, mergeti la scoala sa invatati, fiecare disciplina ajuta la dezvoltarea creierului, peste ani veti fi adulti si parinti reusiti, incercati sa participati la concursuri si olimpiade, nu aveti nimic de pierdut ci doar de castigat; la facultate se merge din pasiune adica sa-ti placa; salariul va creste odata cu competenta profesionala!

Crue
20 noiembrie 2015
Sunt dezamagita, Vădu!!!

.....sunt superdezamagita, Văduuuu! Cum de ce? In primul rand ca prietenul meu de-o viata, Adevar - Vasilica nu ma mai baga in seama, nu mai sare sa ocupe prima si a doua pagina de comentarii si ...sa le spurce pe frustrate! Chiar nu inteleg ce-a patit si asta....o fi speriat, obosit, deprimat, habar n-am! In al doilea rand, tu ai vazut, surioara ce mi-au zis astia??? Cica sa-mi iau concediu daca nu vreau sa plec de tot! Adica sa stau acasa pana la evaluare, sa nu ma mai prinda pe la SCOALA MEA!!! Scoala meaaaaa, scoala meaaaa, cum s-o las, nu pot sa fac asa ceva in veci! Eu chiar o iubesc si nu pot fara jucaria mea....mi-au dat lacrimile, pe bune, nu pot sa ma abtin, stai sa-mi iau o batistuță.....Asa,..... cum iti ziceam, sunt chiar terminata, nu stiu ce sa ma mai fac! Tu ce zici? Da-mi un sfat, da unu bun, nu asa... minciunele de adormit bebelusii! Astept....

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2317 secunde