Semnal de alarmă! „Este necesară reducerea efectivelor de elevi în şcolile profesionale!”

1128

Articole de la același autor

Unităţile de învăţământ îşi proiectează, în această perioadă, organizarea pentru anul şcolar următor. Se stabileşte numărul de clase pentru fiecare început de nivel, la clasa zero şi clasa a IX-a, iar directorii de şcoli şi licee urmează să transmită propunerile către Inspectoratul Şcolar. În aceste condiţii, sindicatele din învăţământ solicită Ministerului Educaţiei să impună respectarea numărului de elevi într-o clasă, pentru a nu se mai depăşi efectivele.

Sindicatele din învăţământ au trimis o scrisoare deschisă către ministrul Educaţiei, Monica Anisie, în care cer reconsiderarea proiectului pentru planul de şcolarizare 2021 – 2022, pentru unităţile de învăţământ preuniversitar, în care este prevăzută „constituirea formaţiunilor de studiu de început în învăţământul liceal profesional, inclusiv dual şi postliceal, din 28 de elevi”. Aceştia acuză reprezentanţii Ministerului Educaţiei că nu cunosc diferenţa între învăţământ liceal şi învăţământ profesional şi solicită ca o clasă să nu cuprindă mai mult de 24 de elevi.

„Nu există învăţământ liceal profesional, ci există învăţământ liceal şi învăţământ profesional (componente ale învăţământului secundar superior). Mai mult, conform art. 63 din Legea nr. 1/2011, astfel cum aceste prevederi au fost modificate şi completate din Legea nr. 185/2020, clasele de învăţământ liceal şi profesional, inclusiv dual, cuprind în medie 24 de elevi”, supun atenţiei ministrului reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, la care este afiliat şi Sindicatul Liber din Învăţământul Preuniversitar Constanţa.

Vor dispărea posturi

Aceştia susţin că au propus, încă de la momentul discutării proiectului metodologiei, respectarea prevederilor legale cu 24 de elevi într-o clasă de liceu, mai ales în contextul situaţiei epidemiologice actuale, care impune cu atât mai mult constituirea formaţiunilor de studiu cu respectarea mediei prevăzute de lege. „Din păcate, funcţionarii din minister au nesocotit propunerile federaţiei noastre, iar, în prezent, avem numeroase semnale că, fără modificarea acestei metodologii, în sensul constituirii formaţiunilor de studiu de început în învăţământul liceal, profesional, inclusiv dual şi postliceal din 24 de elevi, va duce la dispariţia unui număr semnificativ de clase de învăţământ liceal şi la supraaglomerarea claselor de început din ciclul liceal, ceea ce este în totală contradicţie cu situaţia epidemiologică. Nu în ultimul rând, vor apărea foarte multe restrângeri de activitate, ceea ce va genera nemulţumirea cadrelor didactice titulare”, precizează preşedintele FSLI, Simion Hancescu.

Astfel, reprezentanţii profesorilor cer modificarea metodologiei, astfel încât formaţiunile de studiu de început în învăţământul liceal, învăţământul profesional inclusiv dual şi postliceal să fie constituite din 24 de elevi şi nu din 28, aşa cum prevede în prezent metodologia.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2814 secunde