"Cuget Liber" propune dezbaterea Legii învățământului

SISTEMUL NAȚIONAL DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR

462

Articole recomandate

Secțiunea 4: Învățământ pentru copii cu cerințe educaționale speciale (II)

Art. 48. Copiii, elevii și tinerii cu cerințe educaționale speciale beneficiază de protecție specială constând în alocație zilnică de hrană și rechizite școlare în cuantum egal cu al copiilor din sistemul de protecție socială și, după caz, de servicii gratuite în internatele școlare.
Art. 49. Încadrarea în grad de handicap a copiilor, elevilor și tinerilor cu dizabilități se face de către comisiile pentru protecția copilului.
Art. 50. (1) Evaluarea, orientarea școlară, reorientarea școlară, precum și orientarea profesională a copiilor, elevilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale se realizează de comisiile interne de evaluare continuă din centrele județene de resurse și de asistență educațională, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației.
(2) Educația profesională a elevilor/tinerilor cu dizabilități se face în unități de învățământ special de interes regional. Acestea se stabilesc prin metodologie specifică de către Ministerul Educației, cu consultarea factorilor interesați.
(3) Conținuturile educației copiilor cu cerințe educaționale speciale, precum și pregătirea și formarea personalului care acționează în sfera educației copiilor cu cerințe educaționale speciale sunt stabilite prin metodologii elaborate de Ministerul Educației.
Art. 51. (1) Pentru copiii, elevii și tinerii cu boli cronice sau cu boli care necesită perioade de spitalizare mai mari de trei săptămâni, se organizează, după caz, grupe sau clase în cadrul unității sanitare în care aceștia sunt internați.
(2) Pentru copiii, elevii și tinerii care din motive medicale sau din cauza unei dizabilități sunt nedeplasabili, se orga-nizează școlarizare la domiciliu, pe perioadă determinată.
(3) Pentru școlarizarea minorilor și adulților din centrele de reeducare, penitenciare pentru minori și tineri și penitenciare pentru adulți, Ministerul Educației organizează, după caz, grupe, clase sau unități de învățământ.
Art. 52. (1) Educația pentru tinerii supradotați, capabili de performanță înaltă, menționați la art. 47 alin (2), este coordonată de Centrul Național de Instruire Diferențiată.
(2) Organizarea și conținutul educației pentru tinerii supradotați, capabili de performanță înaltă, se realizează conform legislației în vigoare.
(va urma)

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.9116 secunde