A început războiul pentru atenția omenirii

603
A început războiul pentru atenția omenirii - 924f2d6f2555cce3b8f321a517f2605e.jpg
În câțiva ani, te vei spăla liniștit pe dinți și, de-odată, vei primi pe telefonul mobil următorul mesaj: "Este a 150-a oară când folosești această periuță. Felicitări, îți oferim gratuit o pastă de dinți". Și asta pentru că periuța va avea un senzor Wi-Fi, care înregistrează și postează pe internet de câte ori te speli pe dinți. În viitor, oamenii de știință spun că totul va fi un joc.

Dacă toți oamenii de pe internet află că te speli pe dinți în mod regulat și că primești cupoane cadou pentru noi produse, atunci și ei ar fi tentați să facă același lucru. Drept urmare, omenirea va avea dinți mai sănătoși, în timp ce companiile farmaceutice vor avea și mai mulți bani. Toată lumea câștigă ceva.
"Jocurile sunt peste tot", spune Jesse Schell, profesor la Carnegie Mellon University (CMU), citat de CNN. "La Starbucks, spre exemplu, ai un card și primești puncte pentru fiecare cafea cumpărată. Pe măsură ce cumperi mai mult, avansezi la un alt nivel și ai parte de un număr tot mai mare de beneficii – reduceri, lapte gratuit etc", spune Schell.
Un exemplu bun este și noul joc Foursquare, care funcționează pe baza GPS-ului din telefonul mobil. În acest joc, primești puncte de "teritoriu" de fiecare dată când vizitezi un loc. Dacă mergi destul de des în acel loc și conduci clasamentul întocmit pe web, devii primarul locului și trebuie să îți aperi teritoriul.
"Uitați-vă și la proiectul Natal, de la Microsoft – o consolă pentru jocuri dotată cu camere video, care vor înregistra toate mișcările utilizatorilor. Sună un pic a BigBrother, însă vom permite așa ceva la noi în casă. La fel și cu GPS-ul, și cu periuța de dinți Wi-Fi. Vom alege să fim monitorizați și, în cel mai bun caz, să fim dați drept exemplu bun", comentează Jesse Schell.
Viziunea lui asupra viitorului apropiat este intitulată "Gamepocalypse Now" - mai devreme sau mai târziu, fiecare moment al vieții va fi un joc.
Pe același principiu, al recompensei, funcționează și gadget-ul Green Goose. Dispozitivul este atașat la orice bicicletă și înregistrează distanța parcursă, oferindu-le utilizatorilor premii în funcție de cât combustibil economisesc, călătorind în stil "verde".
"Tehnologia bazată pe camere video și pe senzori va fi prezentă peste tot, oferindu-le utilizatorilor o imagine de ansamblu a lumii. Deja avem Google Goggles – faci o poză la ceva și, în secunda doi, vei afla ce este. Îndrepți camera spre o clădire și, imediat, telefonul se conectează la internet și îți oferă o listă întreagă de explicații – cum se numește clădirea, când a fost construită, cine stă acolo", spune Schell.
Compania Oral-B face deja primii pași în această direcție, având o periuță de dinți cu senzor, care te avertizează sonor după 30 de secunde de periat, moment în care muți periuța pe cealaltă parte. Abia după ce te-ai periat în cele patru zone ale gurii, periuța scoate un sunet special și afișează un J, semn că ai terminat.
"În puțin timp, aceeași periuță se va conecta la internet și îți va contoriza periajele corecte. Deja există un cântar special, care înregistrează greutatea proprietarului și afișează pe net un grafic în timp al greutății acestuia. Îl poți configura să posteze automat pe Twitter mesaje de genul «Am scăzut sub 70 de kilograme!»", mai spune profesorul de la CMU.
În concluzie, războiul pentru atenția consumatorilor a început. Rămâne de văzut ce premii motivaționale vor găsi producătorii de țigări (Ați fumat două pachete pe zi în ultimii zece ani – Chimioterapia o dăm noi!).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Luni, 01 Iunie 2009
Stire din Diverse : Nou pe CugetLiber.ro
Pagina a fost generata in 1.103 secunde