Ce trebuie să învețe, din scutece până începe școala

139
Ce trebuie să învețe, din scutece până începe școala - cetrebuiesainvete1-1391783696.jpg

Articole de la același autor

Nu este de ajuns ca micuțul să știe să citească sau să adune și să scadă de timpuriu. Creșterea presupune o dezvoltare multilaterală. De aceea, "copilul are nevoie să își dezvolte și deprinderile de comunicare și relaționare socială, de interpretare și exprimare emoțională", a explicat Tatiana Barbaros, psiholog din Constanța. 
"Specialiștii în psiho-diagnost au delimitat câteva arii de dezvoltare ale copilului cu vârsta între 0 și 6 ani și anume: socializare, limbaj, autoservire, dezvoltare cognitivă și dezvoltare motorie", a adăugat specialistul. Iar părinții trebuie să urmărească dezvoltarea celui mic pe fiecare dintre planurile enumerate. 
Socializarea - presupune capacitatea celui mic de a stabili și menține contactul cu cei din jur: contactul vizual la vârstele mici, întreținerea unei discuții, respectarea regulilor unui joc, folosirea formulelor de politețe, de genul "te rog", "mulțumesc". 
Limbajul - reprezintă capacitatea copilului de a utiliza cuvintele adecvate contextului și persoanelor (de exemplu, trebuie să denumească părți ale corpului, obiecte, acțiuni, fenomene, să înțeleagă texte simple, să relateze diverse întâmplări, să spună povești familiare cu sau fără ajutorul imaginilor, să definească diverse cuvinte).
Autoservirea - vizează dezvoltarea autonomiei personale. Bebelușul trebuie să învețe să-și țină singur biberonul, ulterior să bea din cănuță și să mănânce singur, să stea pe oliță, să ceară la baie, să se spele singur pe mânuțe și pe față, să se îmbrace și să se încalțe singur, să evite pericolele (podea udă, sticla spartă) și, ulterior, să ducă gunoiul, să așeze tacâmurile pe masă (la vârsta preșcolară). 
Dezvoltarea cognitivă - plasează diverse obiecte în locuri diferite și apoi le scoate, găsește obiectele ascunse, lasă să cadă jucării și apoi le ridică, asociază simboluri, litere și numere, recunoaște culorile și formele geometrice, aranjează obiecte în funcție de mărime, formă, culoare, numește stânga și dreapta raportat la propriul corp. 
Dezvoltarea motorie - se întinde și apucă un obiect suspendat, apucă și duce obiecte la gură, stă singur în picioare, merge singur, bate din palme până la a executa mișcări simple, se joacă cu mingea, merge cu tricicleta. 
"Nivelul de dezvoltarea al copilului este stabilit prin evaluarea copilului pe cele șase arii de dezvoltare. Astfel, dacă micuțul are dezvoltate mai puțin comportamentele specifice unei arii, nivelul lui de dezvoltare va fi scăzut. Dezvoltarea armonioasă a copilului presupune preocuparea pentru asigurarea cadrului în care copilul să poată exersa comportamente specifice tuturor ariilor de dezvoltare", a precizat psihologul. 
Părinții care doresc mai multe informații pot contacta psihologul Tatiana Barbaros, la telefon 0745.963.949. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Luni, 27 Ianuarie 2014
Stire din Cetățenești : Oglinda spartă aduce ghinion?
Sâmbătă, 25 Ianuarie 2014
Stire din Cetățenești : Colțul constănțeanului supărat
Pagina a fost generata in 1.0729 secunde