Cum rămâi fără job din cauza postărilor pe Facebook

231
Cum rămâi fără job din cauza postărilor pe Facebook - 12novfond2-1384268689.jpg

Articole recomandate

Angajatorii din toată lumea au început să se folosească de toate instrumentele disponibile pentru a se asigura că iau cea mai bună decizie când se pune problema unei angajări.

De aceea, utilizarea site-urilor social media peste tot în lume, inclusiv în România, continuă să sporească. În ceea ce-i privește pe candidați, specialiștii cariere.ro spun că este esențial ca aceștia să fie conștienți de tipul informațiilor pe care le lasă la dispoziția angajatorilor și să aibă mare grijă cum își gestionează imaginea virtuală. De exemplu, un studiu realizat anul acesta în SUA de Harris Interactiv pentru CareerBuilder (unul dintre cele mai mari site-uri de job-uri din Statele Unite), arată că 43% dintre angajatorii americani care caută în prezent informații despre candidați cu ajutorul social media, au găsit în aceste medii informații ce i-au determinat să renunțe categoric la unii candidați, procentul fiind în creștere față de anul trecut (cu 9 puncte procentuale). Teoretic, la câte informații circulă despre cum ar trebui să te comporți, ca și candidat, pentru a nu-i speria pe angajatori, acest procent ar fi trebuit să fie mai mic, însă nu s-a întâmplat asta.

Politica managerilor de recrutare

Potrivit acestui studiu, realizat pe un eșantion de 2.100 de manageri de recrutare și profesioniști în resurse umane, aproape două din cinci companii folosesc site-urile de social network pentru a se documenta cu privire la candidați. Și dacă vă întrebați ce fel de informații i-au determinat pe cei 43% să renunțe la anumiți candidați, studiul răspunde: varietatea de conținut neadecvat, identificat pe site-urile de socializare. Mai precis, argumentele variază de la dovezi ale unor comportamente neadecvate, la informații care contraziceau pur și simplu CV-ul: Astfel, s-a constatat că 50% dintre angajatorii în cauză au spus că acei candidați publicaseră informații sau fotografii neadecvate/provocatoare; 48% au găsit informații ce sugerau consumul de alcool sau droguri; 33% au descoperit injurii la adresa foștilor angajatori; 30% au arătat că acei candidați nu aveau abilități de comunicare; 28% au surprins comentarii discriminatorii din partea candidaților (cu privire la etnie, religie, gen etc); 24% au descoperit că acei candidați mințiseră cu privire la competențele lor.

Reversul medaliei

Pe de altă parte, unii angajatori au recunoscut că au întâlnit în social media și informații care au determinat o creștere a interesului pentru anumiți candidați, ajungând chiar să înainteze o propunere concretă de job. Unul din cinci manageri de recrutare au spus că au identificat informații care i-au determinat să ia decizia de angajare întrucât: l candidatul avea o imagine profesională adecvată l Au avut un sentiment bun cu privire la personalitatea candidatului l Profilul candidatului era bine definit, dezvăluind o arie largă de interese și preocupări; l Candidatul era creativ l Candidatul avea abilități de comunicare deosebite l Informațiile din background-ul candidatului erau compatibile cu CV-ul; l Alți oameni au postat referințe foarte bune cu privire la candidat.

Toate aceste lucruri ar trebui să le dea de gândit și candidaților români la un job, astfel încât să se gândească de două ori înainte de a posta ceva pe Facebook, pentru că nu se știe niciodată ce… prieteni o pot exploata, fie în interesul lor, fie împotriva lor.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.6172 secunde