Piața scuterelor, dominată de oferte second-hand

4852
Piața scuterelor, dominată de oferte second-hand - 4af35259e040dfc3e952faa7e78f30cf.jpg

Articole de la același autor

Într-un oraș sufocat de trafic, cum este Constanța, achiziția unui scuter ar putea fi cea mai bună alegere. Plăcerea de a trece pe lângă SUV-uri prinse între autobuze și cârduri de mașini mici și economice contrabalansează riscul de a fi măturat de un șofer plictisit de TIR.

În special acum, când și acest segment a fost lovit de criză, numărul ofertelor este extrem de mare. O simplă căutare pe Google – "scutere constanta" – produce câteva mii de rezultate, majoritatea vânzări second-hand.
Prețurile sunt accesibile, pornind de la 150 – 200 euro, pentru un scuter de 1997 – 2000, și ajungând până la 2.000 – 3.000 euro, pentru modelele mai noi.
Un scuter nou, cu o capacitate cilindrică de cel mult 50 cmc, costă între 2.000 și 15.000 lei. Cele mai ieftine sunt modelele chinezești, cele mai scumpe sunt cele italienești, japoneze și germane.
"Piața merge mai rău față de anul trecut, fiindcă suntem și noi afectați de recesiune. Multă lume ar vrea să cumpere în rate, însă nu primesc așa ușor finanțare, băncile fiind destul de reticente față de achizițiile de scutere. Deocamdată, vindem doar produse noi, însă ne gândim să ne extindem și pe segmentul SH, mai ales că foarte mulți constănțeni se mută în afara orașului și își vând scuterele", spune Raul Dumitrașcu, managerul magazinului de profil Fun Wheels din Constanța.
Scuterele cu o capacitate cilindrică de maximum 50 cmc pot fi conduse fără permis, fiind necesară doar participarea la un curs de legislație ("bună conduită în trafic" – denumirea exactă). În plus, șoferii trebuie să aibă cel puțin 16 ani și să poarte o cască de protecție omologată.
Costurile de întreținere sunt extrem de mici, proprietarii trebuind să facă doar revizii, la 1.000, 3.000, 6.000, 9.000 kilometri, care costă între 50 și 100 lei.
Consumul variază între 2,5 și 3% pentru modelele cu motoare în patru timpi. Pentru cele mai puternice, în doi timpi, consumul maxim este de 3,5 – 6%.
Diferența se face prin raportul putere – poluare. La motoarele în doi timp, combustibilul și uleiul sunt arse împreună, obținându-se un cuplu motor mai mare. La motoarele în patru timpi, sistemul de lubrifiere este separat, astfel că emisiile de gaze și consumul de carburant sunt mai reduse, dar și puterea este mai mică.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5678 secunde