Concurs 11 oferte pentru construcția podului peste Canalul Dunăre - Marea Neagră

1308
11 oferte pentru construcția podului peste Canalul Dunăre - Marea Neagră - 3b14bb16b93056a7eab0448b99490428.jpg

Articole de la același autor

Licitația pentru construcția podului rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră și pentru lucrările aferente structurii rutiere și de acces în portul Constanța a stârnit un mare interes în rândul firmelor de profil. Cifrele următoare sunt edificatoare: un număr de 74 de caiete de sarcini au fost distribuite și s-au depus 11 oferte.

Comisia halterofil
Ieri, în holul central al fostei Gări Maritime a portului Constanța, la startul competiției, s-au aliniat 11 concurenți, firme românești și străine. Probabil că ar fi fost mai mulți competitori, dacă prin anunțul de participare la licitație nu s-ar fi operat o primă selecție. Au fost acceptate în întrecere doar firmele cu o cifră medie anuală de afaceri în construcții de minimum 45.000.000 euro, în ultimii trei ani și care pot prezenta cel puțin un contract de construcții de drumuri, poduri și viaducte rutiere, cu o valoare egală sau mai mare de 10.000.000 euro.
Ofertele au impresionat înainte de toate prin… volum și greutate. Fiecare dintre ele înseamnă circa un metru cub de dosare burdușite cu documente. Pentru manipularea pachetelor a fost necesar un cărucior.
Timp de câteva ore, comisia s-a luptat cu transportul coletelor, deschiderea lor, extragerea dosarelor și verificarea zecilor de documente de eligibilitate. A fost un efort mai curând de halterofil.
Faptul că investiția are o valoare estimată la 23.000.000 de euro și că este vorba de bani comunitari explică de ce documentația solicitată este atât de voluminoasă. Finanțarea este asigurată în proporție de 76% din fonduri europene și de 24% din fonduri guvernamentale,

"Galantarul" licitației
Conform caietului de sarcini al licitației, viitorul antreprenor general și subcontractorii săi au mult de lucru. Ei vor trebui să construiască podul rutier peste Canalul Dunăre - Marea Neagră (cu lungimea de 180 m, lățimea de 15 m, înălțimea de 18 m de la luciul apei și două benzi pe fiecare sens de deplasare), viaductele spre pod, drumurile de acces spre port și conexiunea cu varianta ocolitoare a municipiului Constanța, pasajele de trecere la nivel cu calea ferată, parcări, clădirile porților de acces 7 și 10, precum și lucrările de mutare a unor instalații. Totul ar trebui finalizat în maximum 24 de luni.
Participanții la licitație au făcut următoarele oferte financiare (în sumele respective nu este inclus TVA) și de durată a execuției lucrărilor: Apolodor Comimpex (București) - 19.444.472,09 euro + 11 luni; consorțiul format din Astaldi (Italia) și FCC Construct (Spania) - 22.844.500,30 euro + 19 luni; Copisa Constructora Pirenaica SA (Spania) - 17.940.000 euro + 24 luni; Dywidag Bau GmBH (Germania) - 34.512.937,18 euro + 24 luni; Intercantieri Vitadelo Spa (Italia) - 29.118.532,91 euro + 15 luni; Romstrade SRL (Adunații Copăceni, Giurgiu) - 22.598.014,30 euro + 15 luni; Sedesa Obras y Servicios SA (Spania) - 20.017.961,83 euro + 18 luni; Shapir Structures 1991 Ltd. (Israel) - 39.707.252,26 euro + 15 luni; consorțiul format din Straco Grup SRL (București) și SC CCCF Drumuri și Poduri Timișoara - 19.550.000 euro + 12 luni; SC Tehnologica Radion SRL (București) și Themeli SA (Grecia) - 26.046.501,60 euro + 20 luni; SC Vega 93 SRL (Galați) - 29.611.318,88 euro + 24 luni.
După cum se constată, există foarte mari diferențe atât în ceea ce privește prețul, variațiile fiind între 17.940.000 euro și 39.707.252,26 euro, dar și în privința duratei de execuție, de la 11 la 24 de luni. Ofertele vor fi punctate. Prețul va avea o pondere de 80% în punctajul final, iar durata de execuție - 20%.
De remarcat și faptul că oferta israelienilor de la Shapir Structures - societate care a fost angajată de Consiliul Local Constanța pentru dezafectarea liniilor de tramvai și reabilitarea tramei stradale - este cea mai scumpă.

Investiție de mare utilitate
Podul și racordul lui cu viitoarea șosea de centură a portului Constanța sunt investiții de mare utilitate economică și socială.
Pe viitor, TIR-urile cu mărfuri care pleacă de la "Constanța South Container Terminal", "Romatrans", "TTS Operator", "North Star Shipping" și "United Shipping Agency" nu vor mai fi nevoite să iasă din zona de sud a portului, să traverseze canalul peste podul de la Agigea, să tranziteze câteva stațiuni de pe litoral și municipiul Constanța, pentru a reintra în port, în zona de nord. În prezent, din cauza acestei manevre de ocolire prin afara portului, mărfurile transportate sunt supuse de două ori controlului vamal, la ieșirea și la revenirea în port. Podul va simplifica operațiunile vamale și va aduce economii de timp, de carburanți și de bani agenților economici.
Investiția va contribui la decongestionarea traficului de pe DN 39, pe porțiunea Constanța - intrarea la terminalul ferry boat. Acest efect se va multiplica odată cu construcția șoselei de centură a Constanței, afirmă Ioan Bălan.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8639 secunde