De la începutul anului 2017

16 nave sub standard au fost reținute în porturile românești

520
16 nave sub standard au fost reținute în porturile românești - 16naveretinute-1491495323.jpg
În intervalul 1 ianuarie - 5 aprilie 2017, în porturile din bazinul Mării Negre au fost reținute pentru deficiențe 65 de nave. 16 dintre ele, reprezentând 25% din total, au fost reținute în porturile românești. Acest fapt denotă că inspectorii de Port State Control din România sunt mult mai exigenți decât colegii lor din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Cele 16 nave sunt următoarele:

- remorcherul "Goliat" (222 tone registru brut, construit în 1966, pavilion Moldova), reținut în portul Tulcea;

- cargoul "IMA" (2.363 tone registru brut, construit în 1981, pavilion Moldova), în portul Constanța;

- bulk-carrier-ul "Grain Glory" (13.695 tone registru brut, construit în 1989, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul "HAK" (7.641 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul "Karam" (7.641 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Togo), în portul Constanța;

- bulk-carrier-ul "Hekmeh" (9.815 tone registru brut, construit în 1991, pavilion Belize), în portul Constanța;

- cargoul "Stremline" (2.447 tone registru brut, construit în 1978, pavilion Comore), în portul Constanța;

- nava pentru transportul animalelor vii "Pacific M" (2.987 tone registru brut, construită în 1970, pavilion Togo), în portul Midia;

- bulk-carrier-ul "Princess Suzan" (26.040 tone registru brut, construit în 1994, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul "Captain Omar" (3.125 tone registru brut, construit în 1991, pavilion Togo), în portul Constanța;

- cargoul "EDE" (5.862 tone registru brut, construit în 1984, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- nava pentru transportul animalelor vii "Falconia" (3.013 tone registru brut, construită în 1972, pavilion Togo), în portul Midia;

- cargoul "Kerim" (2.982 tone registru brut, construit în 2006, pavilion Panama), în portul Constanța;

- bulk-carrier-ul "Iron Lady V" (33.226 tone registru brut, construit în 2011, pavilion Panama), în portul Constanța;

- bulk-carrier-ul "Sea Brave" (17.679 tone registru brut, construit în 2002, pavilion Insulele Marshall), în portul Constanța;

- cargoul "Zeybek" (4.921 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța.

În cazul unora dintre nave, printre deficiențele care au condus la reținere se numără și condițiile de muncă și viață sub standard de la bord, sancționate conform Convenției internaționale MLC 2006.

Pentru nava "Hekmeh", reținută în portul Constanța pe 21 februarie 2017, aceasta a fost cea de a treia reținere din ultimele 36 de luni, într-unul din porturile aflate sub incidența Paris Memorandum. De aceea s-a luat decizia ca nava să nu mai fie primită de acum înainte în niciunul din porturile și zonele de ancoraj ce fac parte din Paris Memorandum.

Cele mai multe dintre navele reținute au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe "lista neagră" a Paris Memorandum, respectiv: Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova și Insulele Comore.

v v v

Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre

Potrivit memorandumului, navele sunt clasificate în trei categorii de risc, pe baza unui punctaj ce ține cont de abaterile de la standardele internaționale, de datele furnizate de inspecțiile de PSC și cele privind istoria navelor, dar și de comporta-mentul companiilor de navigație, astfel: nave cu risc ridicat, nave cu risc scăzut și nave cu risc normal. Pentru fiecare pavilion al navelor și pentru fiecare companie de navigație se calculează un indice de reținere și altul de deficiențe, iar pentru fiecare navă se determină un indice de deficiențe.

În funcție de profilul de risc al navei, se stabilește schema inspecțiilor periodice și adiționale, precum și frecvența acestora. Cele periodice sunt executate la un interval de timp fix, iar cele adiționale sunt declanșate de apariția unor priorități sau a unor factori neașteptați.

O nouă inspecție la navă devine obligatorie:

- după 2 - 4 luni de la ultima inspecție, în cazul navelor cu risc ridicat;

- după 5 - 8 luni de la ultima inspecție, în cazul navelor cu risc normal;

- după 9 - 18 luni de la ultima inspecție, în cazul navelor cu risc scăzut.

Scopul sistemului este eliminarea navelor sub standard din zona Mării Negre. Întrucât calculul punctajului și stabilirea profilului de risc al navei se efectuează automat, se elimină subiectivismul inspectorilor de PSC în faza de desemnare a navelor ce urmează a fi supuse controlului la sosirea în port.

Potrivit Black Sea Memorandum, în perioada 1 ianuarie - 21 martie 2017, inspectorii de Port State Control au efectuat inspecții la bordul a 147 de nave maritime, în porturile Constanța, Midia, Mangalia, Galați, Brăila și Tulcea.

Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune, va conduce la curățarea pieții Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.258 secunde