În primele patru luni ale anului

7.579 de unități navale au tranzitat canalele navigabile românești

195
7.579 de unități navale au tranzitat canalele navigabile românești - traficcanal-1589289156.jpg
Restricțiile de circulație transfrontalieră din timpul pandemiei Covid-19 ar fi trebuit să conducă la o relansare a traficului fluvial, în dauna celui auto și feroviar. După cum se știe, transportul pe apă prezintă un risc cu mult mai mic de transmitere a virusului. Din păcate, nu s-a întâmplat așa, fapt ce demonstrează că Uniunea Europeană nu este pregătită pentru această schimbare, despre care se vorbește de prea mulți ani.

În continuare, Dunărea are probleme cu asigurarea adâncimilor de navigație în perioadele de secetă, prea puține din porturile sale sunt dotate cu terminale de containere, iar flota de nave portcontainer încă nu s-a născut.

Cerealele domină fluxurile de mărfuri

"În primele patru luni ale anului 2020, cantitățile de mărfuri tranzitate pe canalele navigabile au înregistrat o diminuare nesemnificativă - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Lucian Bucuroiu - director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile. Traficul a fost de 10,867 milioane de tone capacitate, cu 7,64% mai mare față de aceeași perioadă din anul 2019. Au fost transportate 5,237 milioane de tone de mărfuri, cu 0,29% mai puțin decât în ianuarie - aprilie 2019".

În structura mărfurilor, cerealele ocupă primul loc, cu o pondere de 43%. Celelalte grupe de mărfuri au următoarele ponderi: minereurile - 28%, produse energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 11%, produse chimice - 10%, metal și produse din metal - 3%, alte produse - 5%.



Rolul european al canalelor navigabile


În debutul anului 2020, s-a produs o semnificativă creștere a traficului de mărfuri derulat în contul altor țări. Dacă, în ianuarie - aprilie 2019, acesta era de 59% din total, în primele patru luni din 2020, a sărit la 64%. Această dinamică reflectă rolul tot mai mare pe care Dunărea și canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari îl joacă în transportul naval european.

Din totalul de 5,237 milioane de tone de mărfuri derulate în primele patru luni din 2020, în contul României au fost transportate 36%, pentru Serbia - 32%, Ungaria - 15%, Bulgaria - 10%, Austria - 2%, Croația - 2%, Germania și Republica Moldova - câte 1%.

În primele patru luni din 2020, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 7.579 unități navale, din care 5.104 barje, 1.221 șlepuri, 31 nave fluvio-maritime și 1.223 remorchere împingătoare.

Armatorii români domină transportul pe apele interioare. Dintre ei, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 390 de nave, din care 33 de împingătoare, 254 de barje de diferite tipuri, 93 de șlepuri și 10 ceamuri. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4158 secunde