Scenariile viitorului

Amoniacul va alimenta 45% din transportul maritim în 2050

111
Amoniacul va alimenta 45% din transportul maritim în 2050 - amoniac-1621523456.jpg
Amoniacul și hidrogenul vor fi principalii combustibili marini în anul 2050, reprezentând, împreună, aproximativ 60% din piața carburanților, estimează Agenția Internațională pentru Energie. Prezentând prima foaie de parcurs pentru modul în care sectorul energetic global poate ajunge la emisii zero de carbon în atmosferă, AIE a elaborat un scenariu în care amoniacul va reprezenta 45% din consumul energetic din transportul maritim.

Se așteaptă să apară fabrici mici de amoniac în întreaga lume, începând cu anul 2025, pentru a produce amoniac verde la 650 - 850 dolari pe tonă, se arată într-un recent raport al unui registru maritim sud-coreean. Ulterior, costul se va reduce la 400 - 600 dolari pe tonă, pe măsură ce vor fi construite fabrici mai mari în 2030, pentru a coborî la 275 - 450 dolari pe tonă în 2040, odată cu creșterea consumului.

Furnizarea de amoniac ar putea fi concentrată în porturile mari, în detrimentul porturilor mai mici. „Cele mai mari 20 de porturi din lume reprezintă mai mult de jumătate din marfa globală. În scenariul cu emisii de gaze zero, acestea ar putea deveni noduri industriale pentru a produce hidrogen și amoniac pentru a fi utilizate atât în industria chimică, cât și în industria de rafinare, precum și pentru realimentarea navelor", apreciază IEA.

Biocombustibilii vor asigura aproape 20% din necesarul total de energie pentru transportul maritim în 2050, iar electricitatea stocată în acumulatori va avea o pondere mică, urmând a fi folosită în transportul pe distanțe scurte.

Atingerea obiectivului de emisie zero a carbonului în atmosferă necesită investiții anuale totale în domeniul energetic de 5 trilioane de dolari până în 2030, apreciază Agenția Internațională pentru Energie. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5505 secunde