ANCOM: Utilizatorii pot denunţa unilateral contractele cu furnizorii, fără penalităţi, în anumite condiţii
138
Articole de la același autor
Dispar nebrevetaţii din piaţa navigaţiei! "Discriminaţi, şi-au găsit alte joburi la uscat"
20 August 2023
ANCONAV: Retragerea grupului Damen din şantierul naval de la Mangalia, o perturbare gravă adusă economiei
09 August 2023
Remember / Linia ferată Canara, legătura între Portul Constanța și cariera de piatră de la Ovidiu
04 August 2023
Acţiune de nota 10, la Şantierul Naval Constanţa. Au văzut ce înseamnă marinăria, la bordul navei Histria Tiger!
01 August 2023
CCINA Constanţa, reprezentant al comunităţii de afaceri la cea de-a doua ediţie a Key Leader Engagement
31 Iulie 2023
Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice au posibilitatea de a modifica unilateral contractele încheiate cu utilizatorii finali, însă şi aceştia din urmă pot denunţa înţelegerea, fără plata unor penalităţi, în cel mult 30 de zile de la notificare, dacă nu acceptă noile condiţii, se arată într-un comunicat de presă transmis, luni, 11 septembrie, de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Singurele situaţii în cazul modificării unilaterale a contractului în care utilizatorii finali, în mod excepţional, nu pot denunţa contractul fără penalităţi sau despăgubiri sunt: cele de natură pur administrativă şi care nu au niciun efect negativ asupra utilizatorului final (de exemplu modificări ale datelor de contact ale furnizorului); atunci când acestea sunt impuse prin efectul legii; când acestea sunt exclusiv în beneficiul utilizatorului final (cum ar fi includerea unor beneficii suplimentare în pachetul de servicii achiziţionat).
ANCOM precizează că a stabilit formatul şi modalităţile de transmitere a notificării privind intenţia modificării unilaterale a contractului. Astfel, notificarea trebuie să fie redactată cu caractere lizibile care sunt în contrast cu fondul documentului, textul trebuie să fie uşor de înţeles, iar titlul trebuie să fie sugestiv şi să evidenţieze caracterul unilateral al modificărilor propuse.
Documentul poate fi comunicat abonaţilor în format letric, prin scrisoare sau în format electronic, prin SMS, mesaj la adresa de poştă electronică sau prin contul de client, în acest din urmă caz, notificarea trebuind să fie însoţită de un SMS şi/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea acesteia, precizează sursa citată.
Singurele situaţii în cazul modificării unilaterale a contractului în care utilizatorii finali, în mod excepţional, nu pot denunţa contractul fără penalităţi sau despăgubiri sunt: cele de natură pur administrativă şi care nu au niciun efect negativ asupra utilizatorului final (de exemplu modificări ale datelor de contact ale furnizorului); atunci când acestea sunt impuse prin efectul legii; când acestea sunt exclusiv în beneficiul utilizatorului final (cum ar fi includerea unor beneficii suplimentare în pachetul de servicii achiziţionat).
ANCOM precizează că a stabilit formatul şi modalităţile de transmitere a notificării privind intenţia modificării unilaterale a contractului. Astfel, notificarea trebuie să fie redactată cu caractere lizibile care sunt în contrast cu fondul documentului, textul trebuie să fie uşor de înţeles, iar titlul trebuie să fie sugestiv şi să evidenţieze caracterul unilateral al modificărilor propuse.
Documentul poate fi comunicat abonaţilor în format letric, prin scrisoare sau în format electronic, prin SMS, mesaj la adresa de poştă electronică sau prin contul de client, în acest din urmă caz, notificarea trebuind să fie însoţită de un SMS şi/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea acesteia, precizează sursa citată.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 22 August 2023
Joi, 10 August 2023
Joi, 19 Noiembrie 2020
Marţi, 05 Iunie 2018
Marţi, 05 Decembrie 2017
Marţi, 23 Februarie 2021
Joi, 23 Ianuarie 2020
Luni, 11 Iulie 2016