Avem 10.768 km de cale ferată degradată, lentă și inutilă
Articole recomandate
Mai rapid spre litoral! CFR Călători suplimentează numărul trenurilor în mini-vacanţa de 1 Mai şi Paşte
30 Aprilie 2024
Canale Navigabile: Noi paşi făcuţi în proiectul privind retehnologizarea ecluzei Năvodari
29 Aprilie 2024
BNR Constanţa: O monedă din argint şi una din tombac cuprat cu tema 20 de ani de la aderarea României la NATO
29 Aprilie 2024
CNAIR: Restricţii de trafic pentru transportatori, de 1 mai şi de sărbătorile pascale
29 Aprilie 2024
Un raport al Institutului Național de Statistică arată că, la începutul anului 2014, rețeaua de cale ferată de folosință publică, aflată în exploatare, însuma 10.768 km. Din total, 10.630 km (98,7%) sunt linii cu ecartament normal, 4 km linii cu ecartament îngust și 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg. Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu a fost de 45,2‰. Densitățile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în regiunea București-Ilfov (153,2‰), regiunea Vest (58,9‰), regiunile Nord Vest și Sud Est (48,8‰). La sfârșitul anului 2013, lungimea liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.029 km reprezentând 37,4% din rețeaua de cale ferată în exploatare. Raportul nu arată câte linii sunt nefolosite de ani de zile, nereparate și neîntreținute. Potrivit statisticilor europene, rețeaua feroviară din România este printre cele mai proaste din Uniunea Europeană, permițând trenurilor să circule cu o viteză medie de 40 km pe oră. Din această cauză, transportul feroviar de călători și de mărfuri a pierdut competiția cu cel rutier.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 24 Aprilie 2014
Vineri, 11 Aprilie 2014
Vineri, 11 Aprilie 2014
Vineri, 28 Martie 2014
Joi, 27 Martie 2014
Miercuri, 26 Martie 2014
Luni, 14 Aprilie 2014
Miercuri, 09 Aprilie 2014
Miercuri, 19 Martie 2014