Avem o misiune importantă: să-i apărăm pe cei 10.000 de marinari români care mai navigă!

1065
2

Articole de la același autor

Ziua Navigatorilor a fost marcată, pe 25 iunie 2015, la Seaman´s Club Constanța, printr-o reu-niune organizată de Sindicatul Liber al Navigatorilor. Au luat parte numeroși exponenți ai comunității maritime: reprezentanți ai Forțelor Navale, ai instituțiilor de învățământ superior marinăresc, ai Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, ai Ligii Navale Române, navigatori civili și militari, ziariști.

În cuvântul de deschidere, Adrian Mihălcioiu, liderul SLN, a dat vestea cea mare: Legea de ratificare a Convenției MLC 2006 a fost adoptată de Camera Deputaților.

"Este un pas important pentru navigatorii românii. Suntem cea de-a 74-a țară care ratifică această convenție și a treia din bazinul Mării Negre. Sperăm să o vedem cât mai repede în «Monitorul Oficial» și transpusă în legislația națională în cel mult 12 luni. Sunt mândru că, alături de colegii mei, am participat la adoptarea convenției. În 2006, am fost la Geneva și am votat-o alături de repre-zentanții guvernului și ai patronatelor. Acum, suntem martorii unui moment istoric. Evenimentul a fost salutat de Federația Internațională a Transportatorilor. În după amiaza zilei de 24 iunie, după votul din Camera Deputaților, am primit felicitări din partea secretarului general Stephen Cotton" - a declarat liderul SLN.

Vorbind despre eforturile depuse de sindicat, pe parcursul a doi ani, ca proiectul de lege să ajungă în dezbaterea Parlamentului, liderul SLN a menționat că, în lipsa ratificării convenției internaționale de către țara noastră, navigatorii români au început să își piardă locurile de muncă în statele care o aplică.

"SLN se va implica în transpunerea MLC-2006 în practică. Vom da ajutorul necesar ministerelor Muncii, Transporturilor și Sănătății, să facem o lege bună și ușor de aplicat" - a promis Mihălcioiu.

El a subliniat rolul extraordinar al navigatorilor pentru viața planetei, faptul că 90% din comerțul internațional se realizează pe mare.

"Navigatorii fac o muncă grea și periculoasă, cu multe privațiuni. Își riscă viața pe mare, înfruntând numeroase pericole și amenințări, printre care pirateria și terorismul. În lume sunt circa 1,2 milioane de navigatori, dar locurile lor de muncă sunt mai puține. Criza economică i-a afectat mai ales pe ei.

România are circa 22.000 de navigatori maritimi și 13.000 de navigatori fluviali. Din cei 22.000 de navigatori, 9.724 sunt activi (mai mulți decât în 2014). Comandanți de nave sunt în jur de 800, iar șefi mecanici, circa 900. Numărul nebrevetaților se ridică la 4.214 persoane. Țara noastră reprezintă un rezervor de forță de muncă pentru flota internațională, marinarii români fiind apreciați în toată lumea" - a declarat liderul SLN.

În cuvântul său, comandantul de cursă lungă Nicolae Coman (care a navigat până la vârsta de 74 de ani) a pledat pentru unitatea comunității maritime din România, pentru a deveni o forță de care guvernații să țină seama.

"În zilele astea, avem o misiune importantă: să-i apărăm pe cei 10.000 de marinari români care mai navigă. Mă mai întâlnesc cu unii dintre ei și aflu că, pur și simplu, cerșesc locurile de muncă. Avem sute de absolvenți ai celor două universități de marină pe care nimeni nu-i primește pe mare. Trebuie să facem ceva să-i ajutăm. Astăzi, nimeni, nici Președinția, nici Parlamentul, nici Guvernul nu mai vorbește despre viitorul transportului maritim. Doar sindicatul mai este preocupat de soarta navigatorilor" - a spus, la rândul său, comandantul de cursă lungă Nicolae Moise.

La finalul reuniunii, Mihălcioiu a vorbit despre aspirațiile și proiectele de viitor. Dorința cea mai arzătoare a Sindicatului Liber al Navigatorilor este instituirea pavilionului internațional românesc, care să atragă armatori și nave, care să ofere locuri de muncă pentru marinarii și cadeții români. "Este momentul să facem un Cod al marinarilor și să implementăm MLC-2006" - a spus liderul SLN. "Avem nevoie de o Autoritate Navală Română puternică și eficientă. Nu am abandonat proiectul Fundației Cadetul Român, dar până în prezent, suntem singura entitate care se oferă să contribuie cu fonduri."

Comentează știrea

ady
26 iunie 2015
OARE SE VA SPARGE BUBA ?

Sint activi numai jumatate din cauza lipsei locurilor de munca si asta se datoreaza lipsei de interes si a firmelor de crewing care nu prea vor sa aiba de a face in special cu nebrevetati si poate si a sindicatului care nu se implca in concurenta cu navigatorii asiatici in special mult mai slab pregatiti.Pe situ-rile de recrutare apar oferte pe care multi din cei care vor sa mai navige, sanatosi si au si acte platite cu greu nu se pot atinge din cauza unor cerinte aberante de genul limitei de virsta (amendabil defapt de catre CEDO),lipsei unui an sau doi la SEA SERVICE ptr ei reprezintind o crima sau cerinta mai multor voiaje pe tip de nava in special la masina unde orice masinist cu peste 20 experienta se poate descurca instant in orice conditii indifferent cit timp nu a navigat.Daca reprezentantii firmelor de crewing ar insista sa ajute acesti oameni cu aceste lipsuri pe linga armatori, care se datoreaza tot refuzului repetat a altor firme de crewing de ai ajuta sa plece si sa intre in circuit,am avea mult mai multi navigatori si va fi bine ptr toate partile implicate,Refuzul de ajuta oamenii pe criterii stupide duce armatorii catre filipinezi ...etc.Sindicatul sa urmareasca anunturile de oferte si sa traga de mineca pe cei care sar calul (firmele de crewing) amintindu-le ca saracii oameni au fost pusi in imposibilitate de a munci tot din refuzul colegilor lor.Sint oameni care doboara muntii la peste 50 ani si sint dati la o parte(chiar si ofiteri) ca si paraplegicii.Daca ai stat deoparte 2-3 ani nu inseamna ca ai vrut tu ,asta din cauza ca mereu ti s-a gasit nod in papura sa nu pleci,ba ca nu e nava,ba ,virsta,ba motorul...etc si culmea daca intrebi de ce dau vina mereu pe armator.Am vrut sa ma descarc si sa scriu atitea in adaos la ce a declarat dmn cmdt mai sus ca am ajuns sa cersim pe la usi fara sa ne bage nimeni in seama,oameni cu peste 20 ani pe mare.

marinar
26 iunie 2015
lamurire

ce este ML 2006?????

Articole pe aceeași temă

Joi, 25 Iunie 2015
Stire din Economie : Veste bună pentru marinari!
Pagina a fost generata in 1.1136 secunde