Concurs Bubuie tobele și butoaiele în terminalul DP World

586

Articole de la același autor

Ziua de luni a început în tam-tam-ul tobelor și butoaielor, în terminalul DP World din portul Constanța, de parcă o hoardă de piei roșii s-ar fi pregătit de război. Bubuiturile nu erau provocate de indieni, ci de cei 400 de greviști adunați în fața sediului companiei "Con-stanța South Container Terminal" (parte a concernului "DP World").
Aflați în cea de a șasea zi de protest, sindicaliștii au pus pe notele instrumentelor de percuție tot ce au pe suflet. Vibrațiile doagelor lovite în disperare vorbeau despre oful lor: creșterea salariilor cu 700 de lei și acordarea sporurilor solicitate.
În tot acest timp, conducerea companiei a rămas neclintită pe poziții. Cascada decibelilor nu a reușit să-i înmoaie cerbicia. Ce mai contau bubuiturile ca de Apocalipsă, pe lângă blocajul activității din terminal?
Sute de TIR-uri așteptau reluarea activității, iar un număr de șase portcontainere stăteau la ancoră, în radă, pentru a intra la operare. Pe bordul lor erau înscrise numele: Kirsten, Castor, Windward, Dalhem, Xiang Qian și Renate Schulte.
Alte nouă nave au fost avizate: Eline (care ar fi trebuit să sosească în terminal de pe 15 iunie), Novorossiysk Star (17 iunie), Britain Star și Ym Colombo (22 iunie), MOL Maas (25 iunie), Bunga Pelangi Dua și Westmed II (26 iunie), Csav Cantabrian (27 iunie) și Csav Lonquen (29 iunie).
Terminalul DP World este rana deschisă a portului Constanța. Când și cum se va închide? Doar conducerea concernului poate să spună.
Începând de luni, presa interna-țională a început să se intereseze de ceea ce se întâmplă la Con-stanța. Reporterii unei publicații germane se aflau, ieri, printre greviștii români. Surprinzător, până acum, conflictul din cel mai mare port de la Marea Neagră a avut parte de o mediatizare anemică. Agențiile internaționale de știri, din shipping au ignorat evenimentul, de parcă n-ar fi vorba de un terminal care realizează un trafic de peste 1.000.000 de TEU (containere convenționale). Dar ce să mai vorbim despre străini, dacă nici măcar ziariștii români nu dau aten-ție acestui conflict, care marchează o etapă nouă în activitatea mișcării sindicale din România, în confruntarea ei cu capitalul multinațional.
Ieri, colegiul liderilor din cadrul Federației Naționale a Sindicatelor Portuare a avut o primă rundă de analiză a rezultatului sondajului efectuat în organizațiile membre. Pentru că operațiunea nu a fost finalizată, decizia privind declanșarea grevei de solidaritate în portul Constanța a fost amânată pentru astăzi. Se așteaptă, de asemenea, ca Federația Internațională a Transportatorilor să își exprime poziția față de conflictul din portul Constanța.
În mod surprinzător, compania "Constanța South Container Terminal" nu și-a făcut publică poziția față de grevă, nici măcar prin intermediul comunicatelor de presă. Ziarul "Cuget Liber" a încercat să contacteze conducerea terminalu-lui în prima zi de conflict, dar fără succes, din cauza paznicilor puși să bareze accesul presei în clădirea administrației.
Sfârșitul crizei din terminalul de containere depinde numai de conducerea companiei. Sindicatul și-a declarat disponibilitatea de a relua negocierile. Acum, mingea și întreaga responsabilitate se află în terenul managerilor.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.7445 secunde